قلعه اسفورزا، قلعه ای تاریخی در میلان

به گزارش مجله بیزبینگ، دیدنی های ایتالیا فقط در آثار تاریخی شهر رم خلاصه نمی گردد در جای جای این کشور آثاری خاص و منحصربفرد وجود دارد که بازدید از هر کدام از آن ها شما را به وجد می آورد. در شمال ایتالیا و و در شهر میلان قلعه ای تاریخی به چشم می خورد، قلعه ای به اسم اسفورزا که در قرن 15 بر روی ویرانه های قلعه قبلی ساخته شد. این قلعه تاریخی امروز موزه های زیادی را در خود جای داده و هنردوستان و تاریخ دوستان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. با بازدید از این محل، معماری و تزئینات باشکوه قلعه نظرتان را جلب می نماید و البته شانس این را دارید تا آثار هنری مدرن و باستانی ایتالیا را هم تماشا کنید. اگر می خواهید قلعه اسفورزا را بیشتر بشناسید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

قلعه اسفورزا، قلعه ای تاریخی در میلان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

درباره قلعه اسفورزا

با اینکه قلعه اسفورزا (Sforza Castle) در قرن 15 ساخته شد اما بیشتر تزئیناتی که امروز در آن می بینید در قرن های های 16 و 17 به مجموعه اضافه شده، در این مدت قلعه گسترش و نوسازی های زیادی را به خود دید تا اینکه امروز به عنوان یکی از بزرگ ترین دژهای اروپا گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. قلعه اسفورزا بعدها در سال های 1891 تا 1905 نوسازی های گسترده ای به خود دید و امروز موزه ها و مجموعه هنری های زیادی در آن به نمایش در آمده است.

در کنار قلعه فواره ای تماشایی واقع شده است که بهتان پیشنهاد می کنیم در کنار آن بنشینید و محو تماشای معماری خاص و منحصربفرد این قلعه تاریخی شوید قلعه ای که ماجراهای زیادی را از سر گذرانده و انگار در و دیوارهایش هر لحظه در حال بازگو کردن داستان پر فراز و نشیبش هستند. این قلعه بارها خراب و بازسازی شد و امروز به نمادی از اپیزودهای تراژیک و شاد شهر تبدیل شده است.

بگذارید کمی از شکل ظاهری این قلعه برایتان بگوییم؛ قلعه اسفورزا امروز طرحی 4 گوش دارد و در داخل آن سه محوطه مختلف هست. چیزی که ظاهر این قلعه را باشکوه تر نموده برج های زیادی ست که در آن ساخته شده؛ در 4 گوشه آن برج های بلندی را می بینید که دو برج آن مدور و دو برج دیگر مربعی شکل هستند. شاید زیباترین بخش این قلعه برج بلند و چشمگیر آن باشد این برج به نام دل فیلارت معروف است و با طراحی های زیادی که دارد جذابیت خاصی را به قلعه داده است. ورود به قلعه از میزان همین برج که بلندترین برج قلعه هم هست انجام می گردد.

تاریخچه قلعه اسفورزا

قبلا در این محل قلعه دیگری بود که در سال 1370 ساخته شده بود و به خاطر وجود دروازه ای به نام پورتا زوبیا در نزدیکی آن به همین نام معروف شده بود. این قلعه مربعی شکل طول هر کدام از دیواره هایش 200 متر و ارتفاع آن ها 7 متر بود و در چهار گوشه اش 4 برج بزرگ وجود داشت. اینجا مهمترین اقامتگاه خانواده ویسکونتی بود تا اینکه بعد از اخراج آن ها از شهر در سال 1447 این قلعه هم به ویرانه تبدیل شد.

در سال 1450، فرانچسکو اسفورزا، آغاز به ساخت قلعه دیگری در این محل کرد تا آن را به محل اقامت خود تبدیل کند. او در سال 1452 معمار و مجسمه سازی را استخدام کرد تا کار طراحی و تزئین برج مرکزی را انجام دهد. بعد از مرگ اسفورزا کار ساخت این قلعه توسط پسرش و به دست معمار فرینی ادامه پیدا کرد و برای تزئین و طراحی قسمت های مختلف نقاشان معروف شهر به کار گرفته شدند. اما کار زیباسازی این قلعه در سال های بعد هم ادامه پیدا کرد در سال 1494، لودوفیسو اسفورزا هنرمندان زیادی را برای طراحی قلعه به این محل آورد.

این قلعه که در ابتدا جنبه اقامتی داشت در طول 4 قرن که میلان تحت تصرف خارجی ها بود به یک قلعه نظامی تبدیل شد. حتی بعد از بیرون رفتن خارجی ها باز هم ارتش ایتالیا از این قلعه به عنوان سرباز خانه استفاده کرد اما در اواخر قرن 19، قلعه کاملا مورد مرمت نهاده شد و به پایگاه موزه های شهری میلان تبدیل شد. قلعه در سال 1943 و در طول جنگ جهانی دوم خسارت های زیادی دید اما با نوسازی هایی که بعدها بر روی آن انجام شد امروز به یکی از زیباترین جاذبه های شهر میلان تبدیل شده است.

موزه های قلعه اسفورزا

در این قلعه موزه های زیادی به نمایش در آمده که تنوع زیاد آن ها شما را با جنبه های مختلفی از فرهنگ و تاریخ این شهر آشنا می نماید. تعدادی از این موزه ها شامل موزه هنرهای باستانی و همینطور موزه مبلمان آنتیک و مجسمه های چوبی است که در آن ها اسلحه های قدیمی، پرده های نقش دار باستانی، آثار پیدا شده در قبرستان های باستانی و … به نمایش در آمده است.

در داخل محوطه این قلعه به غیر از اینکه شانس این را دارید تا از مجموعه ای از آثار مدرن و باستانی و همینطور اثاثیه مجلل دیدن کنید می توانید مدتی محو تماشای گنبدی شوید که با نقاشی های لوئوناردو داوینچی آراسته شده است. برخی از موزه های این قلعه جالب و تماشایی ست و با داشتن بلیط ورودی می توانید از همه این موزه ها دیدن کنید. حتی اگر نمی خواهید برای خرید بلیط این قلعه پولی خرج کنید می توانید به حیاط مرکزی آن بروید چون ورود به این قسمت رایگان است. بازدید از این قلعه سه شنبه ها بعد از ساعت 2 ظهر و همین طور در ساعت پایانی هر روز رایگان است.

منبع: en.wikipedia.org

منبع: الی گشت
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 626

به "قلعه اسفورزا، قلعه ای تاریخی در میلان" امتیاز دهید

1 کاربر به "قلعه اسفورزا، قلعه ای تاریخی در میلان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه اسفورزا، قلعه ای تاریخی در میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید