درخشان ترین ماده روی زمین ساخته شد

به گزارش مجله بیزبینگ، گروهی از محققان درخشانترین ماده روی زمین را ساخته اند. این ماده در حوزه انرژی خورشیدی، لیزر ها و حتی ذخیره اطلاعات کاربرد دارد.

درخشان ترین ماده روی زمین ساخته شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محققان درخشان ترین ماده روی زمین را ساخته و راهی یافته اند تا از کمرنگ شدن مولکول های فلورسنت هنگام انتقال به حالت جامد جلوگیری کنند.

به گزارش دیلی میل، محققان دانشگاه های کپنهاگن و ایندیانا این ماده را از رنگ های فلورسنت دارای بار الکتریکی ساخته اند که درخشندگی خاصی دارد.

هنگامی که رنگ ها به حالت جامد تبدیل می شوند، شدت خاصیت فلورسنس آن ها کاهش می یابد و در نتیجه درخشندگی آن ها کمتر می شود. اکنون گروه جدیدی از مواد به نام SMILES توسعه یافته اند تا این مشکل را در موارد جامد فلورسنت حل کنند.

مواد SMILES ترکیبی از رنگ ها با مولکول هایی بی رنگ و ستاره ای شکل است که سبب می شود مولکول های فلورسنت درخشندگی خود را حفظ کنند.

به گفته محققان این فناوری موارد استفاده مختلفی دارد و می توان از آن در حوزه انرژی خورشیدی، لیزر ها و حتی ذخیره اطلاعات استفاده کرد.

در حال حاضر بیش از 100 هزار رنگ فلورسنت مختلف وجود دارد، اما تقریباً هیچکدام از آن ها را نمی توان به شیوه قابل پیش بینی ترکیب کرد و مواد جامد ساخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1182

به "درخشان ترین ماده روی زمین ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشان ترین ماده روی زمین ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید