تورهای چین: معرفی موزه و آموزشگاه هنر چین در هانگزو

به گزارش مجله بیزبینگ، موزه و آموزشگاه هنر چین | Museum and China Academy of Art

آموزشگاه هنرهای چین در شهر هانگزو قرار گرفته است و به نظر می رسد که با توجه به سبک و سیاق طراحی که دارد، نماینده ای کامل برای به نمایش گذاشتن هنر و جایگاه این در سرزمین چینی هاست. این آموزشگاه یا بهتر بگوییم دانشگاه بیش از نیم قرن است که افتتاح شده و به وسیله مدرسین برجسته و طراز اول چینی در زمینه هنر اداره می شود. با این که هدف اولیه از تاسیس این آموزشگاه ترویج درست علم هنرهای چینی در بین نسل آینده چینی ها بود اما به مرور زمان به خاطر شکل ساختمان این آموزشگاه و دیگر مسائل، آموزشگاه هنر چین حکم یک موزه را نیز پیدا کرد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، این آموزشگاه را مورد آنالیز قرار دهیم.

تورهای چین: معرفی موزه و آموزشگاه هنر چین در هانگزو

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آموزشگاه هنر چین ، همه چیز درباره دانشگاه و موزه هنر هانگزو

در سال 1928 میلادی بود که آموزشگاه هنر چین به عنوان یک دانشگاه هنر به وسیله دولت مرکزی کشور چین و با همکاری گروهی از مدرسین برتر و منتخب در گرایش های مختلف هنرهای چینی در شهر هانگزو افتتاح شد. البته باید درباره شیوه تملک این جاذبه بگوییم که در حال حاضر آموزشگاه هنر چین مستقیما به وسیله وزارت فرهنگ این کشور اداره می شود. از همان ابتدای کار و فعالیت این موسسه آموزشی، رشته های درجه اول و کاملا تخصصی در بعضی از رشته های هنری در این دانشگاه تدریس شدند. در آن موقع هدف اصلی از تاسیس آموزشگاه هنر چین این بود که هنرهای بومی چین را آموزش و ترویج دهند.

هم اکنون که نزدیک به 1 قرن است که این دانشگاه و کالج آموزشی تاسیس شده است به نظر می آید که تدریس هنرهای قدیم و تازه چین در کنار سبک های هنری بین المللی و دنیای دیگر تبدیل به یک هدف ویژه برای این آموزشگاه شده است. بسیاری از معاصرانی که در هنرهای چینی تاثیرگذار بوده اند و یا حرکتی نو در سبک و سیاق هنر دنیای ایجاد نموده اند، در این آموزشگاه تحصیل نموده اند. در حال حاضر آموزشگاه هنر چین به عنوان یکی از پر نفوذترین و مهم ترین نهادهای آموزش بنیان در این کشور معرفی می شود.

هانگژو WEATHER

در مقدمه متن به این اشاره کردیم که این آموزشگاه به علت شکل خاص طراحی که دارد، امروزه به عنوان یکی از جاذبه های چین و شهر هانگزو نیز به شمار میرود و دیگر تنها کاربری آن، تحصیل علم و دانش نیست. اگر به عکس های این دانشگاه نگاه کنید به وضوح خواهید دید که این مرکز هنری دارای سبک معماری خاص و ویژه ای است که ظاهر آن را با یک ساختمان معمولی و ساده متمایز می نماید. ساختمان اصلی دانشگاه دارای دیواره های بلند و خمیده است و از طراحی داخلی و خارجی جالبی بهره می برد اما موردی که ما امروز بر آن شده ایم تا درباره آن برای شما بنویسیم، ساختمان موزه آموزشگاه هنر چین است که بنای ویژه و جالب آن تبدیل به یک جاذبه جالب و دیدنی شده است. در واقع این دانشگاه قدیمی چند سال پیش تصمیم به تاسیس موزه ای گرفت تا بازمانده ها و قطعه های هنری مختلفی که از قدیم به جای مانده اند را به شکلی سازمان یافته در یک موزه که نام این آموزشگاه را یدک می کشد نگهداری نمایند و آن ها را به نمایش عموم دربیاورند.

ساخت این موزه خاص و منحصر به فرد بهار 5 سال پیش به اتمام رسید و بنای آن بر خلاف انتظار یک سری سالن های به هم چسبیده اند که با تلفیق سبک کلبه سازی های چینی و غربی با یکدیگر، شکل یک جورچین نا مسطح را به وجود آورده اند. همانطور که اشاره نمودیم در این ساختمان ها قرار است که قطعات هنری و ارزشمند کشور چین در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به نمایش گذاشته شوند. در این میان موردی که جالب توجه است این است که هدف از ساخت موزه آموزشگاه هنر چین در هانگزو و آن هم در یک محیط سر سبز و کاملا طبیعی، ایفای نقشی مهم و تاثیرگذار در اعتلای هنر و بعلاوه پایه گذاری های درست برای هنرجویان این آموزشگاه است.

آدرس: 218 Nanshan Rd, Wu Shan Shang Quan, Shangcheng Qu, Hangzhou Shi, Zhejiang Sheng, China, 310002

آنالیز سبک طراحی موزه آموزشگاه هنر چین

طرح و اجرای ساختمان موزه به وسیله یکی از مشهورترین معماران حال حاضر دنیا یعنی کنگو کومای ژاپنی ارائه شده و به همین علت به آن ساختمان کنگو کوما هم می گویند. یکی از مهم ترین شاخصه هایی که این معمار در طراحی این بنا به آن توجه داشته، سعی بر حفظ فضای طبیعی موزه بوده است. او به شکلی این ساختمان را طراحی نموده است که به هیچ عنوان برای فضای طبیعی اطرافش هیچ مزاحمتی ایجاد ننماید. کنگو کوما برای این منظور از سبک قدیمی مردم آسیای شرقی برای درست کردن سقف منازل و کلبه هایشان استفاده نموده است تا هم ساختمان ها از چشم انداز بالا دست با محیط اطرافشان یکی شوند و هم موزه مثل یک بخش محلی به حساب بیاید. حتی جالب است بدانید که برای نگهداری این سقف ها کاملا از فناوری های ساده ای همانند سیم های فلزی البته از نوع محکم ترینشان استفاده شده است. زمینی که برای ساخت این موزه در نظر گرفته شده است، 936 متر مربع است و از لحاظ توپوگرافیک کاملا دارای شیب است.

یکی از شگفتی هایی که کنگو کوما در طراحی موزه آموزشگاه هنر چین آن را به وجود آورده است طرح لوزی لوزی آن است که هم در داخل بنای این ساختمان و هم در فضای بیرونی آن به کار برده شده است. با این که طراحی لوزی های این ساختمان قرینه نیستند اما حسی از تکرار طرح ها را بدون این که در شما حس خستگی و انزجار ایجاد نمایند را به وجود آورده است. کنگوکوما در طراحی موزه دانشگاه یک فضای نمایشگاهی متغیر و خطی با طراحی نیمه باز با رویکردی خارجی نیز طراحی نموده است. با این که این موزه 5 سال پیش تاسیس شد اما، طراح این موزه بی نظیر چینی در اطراف این موزه در پی استفاده از خاک های رس در این منطقه است.

آنالیز سبک طراحی ساختمان اصلی آموزشگاه هنر چین

همانطور که گفتیم، ساختمان اصلی آموزشگاه هنر چین هم در نوع خود یکی از مجذوب کننده ترین ساختمان های شهر هانگزو است. این ساختمان که دیواره هایی خمیده دارد از لحاظ شکل ظاهری چیزی از ساختمان موزه کم ندارد. در طراحی داخلی موزه آموزشگاه هنر چین نیز از شاخصه های معروف در فرهنگ چینی استفاده شده است. آموزشگاه هنر چین دارای 14 پردیس مختلف در خود است که در هر کدام از آن ها گروه های تدریسی مختلفی وجود دارد. بعضی از معروف ترین پردیس های این دانشگاه عبارتند از: پردیس نانشان که شامل بخش خوشنویسی، گروه نقاشی، بخش چاپ، نقاشی های روستایی است، پردیس مجسمه سازی و هنرهای عمومی که شامل گروه های مجسمه سازی، بخش عمومی هنر و گروه عمومی هنر است، پردیس اینترمدیا که شامل بخش های آزمایشگاه های رسانه ای، استودیو رسانه های قرن، استودیو محیط زیست و استودیو تصویر تجربی است، در بخش دانشکده هنر و علوم انسانی نیز گروه های مختلفی همانند: تاریخ هنر، گروه مطالعات و اداره آموزش و پرورش، باستان شناسی و موزه شناسی و گروه مطالعات فرهنگ واقع شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1995

به "تورهای چین: معرفی موزه و آموزشگاه هنر چین در هانگزو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: معرفی موزه و آموزشگاه هنر چین در هانگزو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید