روباتی که با سرعت انسان میوه می چیند

به گزارش مجله بیزبینگ، محققان استرالیایی از فراوری یک ربات جدید میوه چین خبر داده اند که هر هفت ثانیه می تواند یک سیب را از درخت بچیند و سرعتی مشابه با انسان ها دارد.

روباتی که با سرعت انسان میوه می چیند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با شیوع ویروس کرونا کمبود کارگر برای میوه چینی در باغ ها و زمین های کشاورزی استرالیا به مسئله ای جدی مبدل شده و حالا روبات های میوه چین می توانند برای یاری به حل این چالش به میدان بیایند.

پیش از این از روبات ها برای آنالیز کیفیت محصولات کشاورزی، چوپانی و گله داری و غیره استفاده شده بود و روبات جدید که مجهز به یک بازوی منعطف است با استفاده از مجموعه ای از دوربین ها و الگوریتم های هوش مصنوعی درخت ها را اسکن نموده و میوه ها را شناسایی می نماید.

این ربات دقت بالایی دارد و محاسبات خود را به گونه ای انجام می دهد که از آسیب دیدن به شاخ و برگ درخت ها و همین طور محیط اطراف جلوگیری گردد. دسته این روبات به صورتی نرم و با چهار انگشت طراحی شده و برای جلوگیری از آسیب دیدن سیب ها یک سیستم مکش نیز برای آن در نظر گرفته شده تا کنده شدن سیب ها با حداقل خسارت انجام گردد.

دقت این روبات برای شناسایی و جمع آوری سیب ها به 90 درصد می رسد و بازوی آن می تواند سیب هایی در فاصله حداکثر 1.2 متری از ربات را جمع آوری کند. ربات یادشده قادر به فعالیت در شب و در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز است و برای شناسایی هر سیب بر روی درخت به تنها 200 میلی ثانیه زمان احتیاج دارد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1644

به "روباتی که با سرعت انسان میوه می چیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که با سرعت انسان میوه می چیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید