روشی خوشمزه برای کاهش چربی بدن

به گزارش مجله بیزبینگ، سبزیجات کم کالری جهت یاری به کاهش وزن و تکمیل رژیم غذایی افراد ورزشکار دارای اهمیت فراوانی هستند.شناختن انواع سبزیجات کم کالری برای کسانی که در حال کاهش وزن هستند یا می خواهند بدنی زیبا داشته باشند بسیار اهمیت دارد.

روشی خوشمزه برای کاهش چربی بدن

کاهش چربی بدن با مصرف سبزیجات کم کالری

برای کاهش چربی در هر قسمت از بدن خود می بایست بصورت مداوم در نظر داشته باشید که کالری کمتری نسبت به میزانی که در فعالیت های خود می سوزانید، مصرف کنید. از آنجایی که در ترکیب فیبر و آب خبری از کالری نیست، سبزیجات غذا های با بیشترین مواد مغذی و کمترین میزان کالری موجود، هستند.

اتحادیه دیابت آمریکا از سبزیجات بدون نشاسته به عنوان غذاهایی یاد می نمایند که هر کسی می تواند از آن ها لذت ببرد در حالی که کمترین کالری و بیشترین مواد مغذی را دارد. در مقایسه با مواد غذایی مانند بیبی کورن، کلم بروکلی، کلم معمولی، گل کلم، قارچ، فلفل دلمه ای، یک وعده که برابر نصف فنجان در حالت تازه و پخته نشده و 1 فنجان در حالت پخته شده است 25 درصد کالری کمتر دارد.

سبزیجات دارای فیبر فراوان
فیبر در کنترل اشتها تاثیر دارد و باعث می گردد که به همین ترتیب بتوانید وزن خود را هم کنترل کنید. در طی یک تحقیقی بر روی رژیم غذایی، سطح قند خون و ترکیب بدنی 85 نوجوان چاق لاتین در مدت دو سال، نشان داده شد که افزایش در مصرف فیبر در کاهش چربی شکم تاثیر داشته است و حتی کوچکترین کاهش در مصرف فیبر سهم زیادی در چاقی شکم افراد در یک تا 2 سال داشته است.

برای رسیدن به هدف مصرف 25 تا 35 گرم فیبر، به صورت مداوم سبزیجاتی با فیبر زیاد بخورید. لگوم ها (نخود فرنگی، شبدر، یونجه، لوبیا، نخود، عدس، سویا و…) منابع غنی از فیبر هستند. یک فنجان عدس پخته شده یا لوبیا سیاه در حدود 10 گرم فیبر دارد. بعلاوه استفاده از مارچوبه، شلغم و سیب زمینی هم میزان قابل توجهی فیبر دارند.

دانه سویا تامین گر پروتئین
بر خلاف بعضی از سبزیجات، سویا های پروتئینی منبع کاملی از پروتئین هستند به این معنا که همه آمینو اسید های ضروری را به ما می رسانند. سویا بعلاوه جایگزینی خوبی برای گوشت پر چرب است که التهاب را بیشتر می نماید و می تواند باعث چاقی شکم و خطرات ناشی از آن گردد.

در طی یک تحقیق در سال 2007 تعیین شد که نقشی که استفاده از پروتئین های روزمره در چاقی شکم شما دارد، سویا ندارد! یک فنجان نصفه سویا پخته شده در حدود 14 گرم پروتئین دارد؛ یعنی بیشتر از کل میزانی که می توان در دو عدد تخم مرغ دید.

خوراکی های مفید دیگر برای کاهش چربی بدن

رژیم غذایی شما نقشی مهمی را در مدیریت چاقی شکم ایفا می نماید. کاهش چربی بدن با پر کردن پشقاب غذا از مواد مغذی و کم کالری امکان پذیر است. مثلا سبزیجات تازه، بخار پز شده یا حرارت دیده. میزانی هم نشاسته به غذای خود اضافه کنید. مانند یک تکه نان، نصف فنجان برنج پخته شده قهوه ای.

در کنار این موارد کمی هم پروتئین از موادی مانند ماهی و مرغ پخته یا گریل شده بهره ببرید. البته به یاد داشته باشید که به طور ناگهانی هم کالری را از زندگی خود حذف نکنید! چرا که این بدن را به حالت گرسنگی می برد و متابولیسم بدن شما را کاهش می دهد. بیشتر هدفتان خوردن متعادل باشد از تنقلات بیشتر بهره ببرید.

از نان سپید، شیرینی ها، غذاهای سرخ شده در روغن کمترین استفاده را داشته باشید. منابع غذایی سالم که باعث چاقی می شوند مانند ماهی پر روغن (مانند سالمون)، آووکادو و آجیل به میزان کنترل شده مصرف کنید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1876

به "روشی خوشمزه برای کاهش چربی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی خوشمزه برای کاهش چربی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید