سرنگونی پهپاد ترکیه ای به دست نیرو های حفتر

به گزارش مجله بیزبینگ، سخنگوی نیرو های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر مدعی سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای پس از پرواز از یک پایگاه هوایی در طرابلس توسط این نیروها شد.

سرنگونی پهپاد ترکیه ای به دست نیرو های حفتر

به گزارش، به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ارتش موسوم به ملی لیبی در بیانیه ای مدعی شد نیرو های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر یک پهپاد ترکیه ای را پس از بلند شدن از پایگاه هوایی معیتیقه در طرابلس، پایتخت این کشور سرنگون کردند.

سخنگوی نیروهای حفتر در فیس بوک مدعی شد: نیرو های دفاع هوایی فرماندهی کل نیرو های مسلح عربی لیبی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ترکیه را پس از برخاستن از پایگاه هوایی معیتیقه سرنگون کردند.

: حمله نیرو های تحت فرمان حفتر به فرودگاه طرابلس

ترکیه: آموزش نیرو های نظامی دولت وفاق ملی لیبی قانونی است

سخنگوی ارتش ملی شرق لیبی اضافه کرد: این پهپاد می خواست به موضع یگان های نظامی در طرابلس حمله کند.

کنفرانس برلین روز یکشنبه گذشته (29 دی ماه) در غیاب طرف های اصلی بحران لیبی برگزار گردید و شرکت کنندگان به توافقاتی برای حل بحران دست پیدا کردند.

کنفرانس برلین درباره بحران لیبی در غیاب فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبیایی و با حضور روسای جمهور شماری از کشور ها و نیز روسای بعضی سازمان های بین المللی و منطقه ای برگزار گردید.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می گردد و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 730

به "سرنگونی پهپاد ترکیه ای به دست نیرو های حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنگونی پهپاد ترکیه ای به دست نیرو های حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید