عراقچی: قرار شد مشورت های ایران و ژاپن به صورت نزدیک ادامه یابد

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه در ملاقات روحانی و آبه مذاکرات سنگین و فشرده ای درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، برجام و تحریم های آمریکا انجام شد، گفت: قرار شد مشورت های 2 کشور به صورت نزدیک ادامه یابد.

عراقچی: قرار شد مشورت های ایران و ژاپن به صورت نزدیک ادامه یابد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در گفتگویی با اشاره به سفر حسن روحانی به توکیو گفت: این سفر در پاسخ به سفر آبه شینزو به تهران صورت گرفت.

وی با ذکر این نکته که در نودمین سالگرد روابط سیاسی ایران و ژاپن هستیم، گفت: سال بسیار فعالی در روابط دو کشور بوده است. رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن در امسال سه بار در تهران، نیویورک و توکیو با یکدیگر ملاقات کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ژاپن از دوستان قدیم و شرکای تجاری مهم ایران است و ما همواره مشورتهای سیاسی نزدیک با ژاپن داشتیم، گفت: امسال هم به دلیل نودمین سالگرد و هم به دلیل تحولاتی که در جریان است، فشارهای آمریکا و تحریم هایی که ناعادلانه با خروج آمریکا از برجام تحمیل شده، ضرورت داشت مشورتهای نزدیک تر و فشرده تری صورت بگیرد.

وی بیان نمود: در ملاقات روحانی و آبه مذاکرات سنگین و فشرده ای صورت گرفت و هم مسائل دوجانبه و هم مسائل منطقه ای و بین المللی و بحثهای مربوط به برجام و تحریم های آمریکا بحث شد.

عراقچی افزود: قرار شد مشورتهای دو کشور به صورت نزدیک ادامه یابد.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ادامه سفرش به مالزی و در پاسخ به دعوت نخست وزیر ژاپن به توکیو سفر کرد. این سفر در این سطح بعد از 19 سال صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 644

به "عراقچی: قرار شد مشورت های ایران و ژاپن به صورت نزدیک ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: قرار شد مشورت های ایران و ژاپن به صورت نزدیک ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید