عنایت الله بخشی: امیدوارم بهار طبیعت، بهاری برای نگریستن به مسائل مردم باشد

به گزارش مجله بیزبینگ، عنایت الله بخشی، هنرمند باسابقه کشورمان که نقش آفرینی اش در سریال های چون امام علی(ع)، ولایت عشق و پهلوانان نمی میرند را به یاد داریم، هفتم فروردین ماه 1401، 77 ساله شد.

عنایت الله بخشی: امیدوارم بهار طبیعت، بهاری برای نگریستن به مسائل مردم باشد

این بازیگر قدیمی در این روز آرزو می نماید: هیچ پدری دست خالی به خانه بازنگردد و شرمسار نگاه های پر امید کودکش نباشد.

عنایت الله بخشی از مجموعه های امام علی(ع) و پهلوانان نمی میرند به عنوان برترین و خاطره انگیزترین آثارش در تلویزیون یاد می نماید و می گوید: در این سال ها اغلب نقش هایی را کار کردم که دوست داشتم.

از دست دادن همکارانم بسیار مرا آزرده کرد

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گویی با خبرنگاران که به بهانه سالروز تولدش و عید نوروز انجام گرفت، ابتدا از مهم ترین اتفاقی که در سال 1400 برایش افتاد می گوید و اینکه سالی که گذشت بیشتر تمرکزش روی چه کاری بود.

او شرح می دهد: شاید ناتوانی در پیوستن به فعالیت هایی که پیش از همه گیری کرونا وجود داشت، مهم ترین اتفاقی باشد که بر من گذشت. آنچه بیش از هر چیز ملموس و البته تاسف برانگیز بود، از دست دادن بسیاری از همکارانمان بود. درگذشت آقای اکبری مبارکه که بسیار انسان شریف و مهجوری بودند، بسیار مرا آزرده کرد. همین طور دیگر عزیزان مانند سیامک اطلسی، پرویز پورحسینی و دیگر دوستان. سالی که گذشت اغلب اوقات مشغول مطالعه و البته گاهی هم نقاشی بودم. همین طور آثاری از سینمای ایران که فرصت تماشای آنها تا به حال برایم وجود نداشت را دیدم و این بسیار مفید و لذت بخش است.

مهم ترین آرزو

وی در پاسخ به اینکه در سال تازه و روز تولدش، برای مردم سرزمین ایران و همین طور خودش چه آرزوهایی دارد؟ پاسخ می دهد: آرزو می کنم پدری دست خالی به خانه باز نگردد و شرمسار نگاه های پر امید کودکش نباشد. اقتصاد، رکن اساسی زندگی است و به عقیده من گاهی اوقات نگاه و توجه کافی بر آن وجود نداشته است. امیدوارم بهار طبیعت، بهاری باشد در نحوه نگریستن به مسائل مردم؛ با کلمات و شعار، اتفاقی نخواهد افتاد.

عنایت الله بخشی که آخرین حضورش در تلویزیون به قبل از شیوع کرونا و بازی در سریال بر سر دوراهی برمی گردد، درباره اینکه طی این مدت، دوران کرونا را چطور سپری نموده است؟ اظهار می نماید: با صبر و امید این دوره را گذراندم. الگوی من مردم سرزمینم هستند؛ آنها که با مسائل زندگی همواره جنگیده اند و از سالیان دور تا به امروز، ایستادگی را در میان آن ها به خوبی می بینید.

سریال امام علی(ع) برایم خاطره انگیز بود

او که در سریال هایی چون سربداران، امام علی(ع)، پهلوانان نمی میرند، مسافر ری، ولایت عشق و معمای شاه نقش آفرینی نموده است، در پاسخ به اینکه طی سال هایی که در سینما و تلویزیون کار کردید کدام نقشتان را بیشتر از همه دوست داشتید و آیا نقشی بوده که دوست داشتید آن را ایفا کنید و اتفاق نیفتاده است؟ خاطرنشان می نماید: از کارهایی که طی چند دهه گذشته انجام دادم، بعضی بیشتر از دیگر کارها در فکر من جای باز کرد و ماندگارتر شد. فیلم تنگنا به کارگردانی امیر نادری، ستارخان به کارگردانی علی حاتمی که نقش باقرخان را داشتم و دیگر کارها مانند شکار، مسافران و روز واقعه را دوست داشتم. در تلویزیون هم سریال های امام علی(ع) و پهلوانان نمی میرند برایم بسیار خاطره انگیز هستند؛ خصوصا امام علی(ع) از داوود میرباقری عزیز. من اغلب نقش هایی که دوست داشته ام کار کنم بر عهده داشته ام، کوتاه یا بلند با کاراکترهای متفاوت. بعضی به یاد مخاطب مانده اند و بعضی به مرور زمان و به علت عدم نمایش مجدد کمرنگ شده و درباره آنها کمتر بحث می گردد.

عنایت الله بخشی در سرانجام گفت وگو با خبرنگاران درباره اینکه آیا به زودی شما را در قاب تلویزیون خواهیم دید و خودتان تمایل به بازی در تلویزیون را دارید؟ می گوید: آخرین کار من در تلویزیون مجموعه بر سر دو راهی بود که از شبکه دو سیما پخش شد. همواره مشتاق بوده ام بر ادامه این راستا و امیدوارم مجددا بتوانم در آثار پیش رو ـ چه در سینما و چه در تلویزیون ـ حضور داشته باشم. آرزوی ترقی و پیشرفت برای هنر نمایش در ایران را دارم.

به گزارش خبرنگاران، عنایت الله بخشی زاده هفتم فروردین ماه 1324 و از هنرمندان قدیمی کشورمان است. او طی شش دهه کار هنری در بیش از 170 اثر نمایشی ایفای نقش نموده است. سربداران، بوعلی سینا، امام علی(ع)، زیر بازارچه، مسافر ری، ولایت عشق، پلیس جوان، ریحانه، زیر تیغ، جابر بن حیان، تبریز در مه، معمای شاه و ... از مجموعه های تلویزیونی هستند که بخشی در آنها ایفای نقش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2076

به "عنایت الله بخشی: امیدوارم بهار طبیعت، بهاری برای نگریستن به مسائل مردم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنایت الله بخشی: امیدوارم بهار طبیعت، بهاری برای نگریستن به مسائل مردم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید