(عکس) ساخت ورزشگاهی خاص در چین

به گزارش مجله بیزبینگ، باشگاه گوانجو اورگرند چین با سرمایه گذاری شرکت واندا (سازنده استادیوم جدید اتلتیکو مادرید) در صدد ساخت یک استادیوم جدید است. استادیومی بسیار مجهز و زیبا با جدیدترین استانداردهای روز جهان که البته نکته قابل توجه؛ گنجایش این استادیوم خواهد بود.

(عکس) ساخت ورزشگاهی خاص در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

قرار است استادیوم جدید، ظرفیت پذیرش 100 هزار تماشاگر را داشته باشد که این باعث خواهد شد شهر گوانجو حداقل برای مدتی عظیمترین استادیوم دنیا را در اختیار داشته باشد. این رکورد تا سال 2022، زمانی که استادیوم نوکمپ بارسا بازسازی شده و به 105 هزار نفر گنجایش برسد، در اختیار باشگاه چینی خواهد بود.

نکته جالب دیگر این استادیوم به نمای بیرونی آن برمی گردد. نمای بیرونی استادیوم، شمایلی از گل های نیلوفر آبی خواهد بود که نمادی از این شهر جنوبی کشور چین محسوب می گردد. شهری که به شهر گل ها مشهور است.

هزینه ساخت این استادیوم 1.7 میلیارد یورو تخمین زده شده و کمپانی سازنده قرار است در سه تا 5 شهر دیگر چین نیز استادیوم هایی عظیم با گنجایش بین 80 تا 100 هزار نفر تاسیس کند. دولت چین که حامی شماره یک توسعه فوتبال در این کشور است، یک بازوی قدرتمند در راه ساخت این استادیوم ها خواهد بود.

گوانجو با سابقه فتح هشت عنوان قهرمانی سوپرلیگ چین که در حال حاضر هدایتش بر عهده فابیو کاناوارو است، به طور متوسط در هر بازی پذیرای 50 هزار طرفدار مشتاق خود است و با افزایش ظرفیت، این باشگاه می تواند تبدیل به پرتماشاگرترین تیم آسیا هم بگردد.

همچنین باشگاه شانگهای رقیب جدی گوانجو هم قرار است تا سال 2021 استادیومی جدید با گنجایش 33 هزار نفر تاسیس کند. کشور چین سال 2022 میزبان جام دنیای باشگاه های جدید و سال 2023 نیز میزبان جام ملت های آسیا خواهد بود. شهر شانگهای نیز علاقه مند است تا برای میزبانی المپیک نامزد گردد.

منبع: ورزش 3

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 967

به "(عکس) ساخت ورزشگاهی خاص در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) ساخت ورزشگاهی خاص در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید