لغو مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی خبرنگاران

به گزارش مجله بیزبینگ، برنامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی باز هم دستخوش تغییر شد.

لغو مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی در ماه مارچ به دلیل عدم موافقت باشگاه های اروپایی با سفر بازیکنان لغو شد. بازیکنان شاغل در اروپا و دیگر قاره ها در صورت سفر به این قاره باید هنگام بازگشت حداقل 10 روز در شرایط قرطینه قرار می گرفتند و اینگونه شرایط حضور در ترکیب تیم باشگاهی خود را نداشتند.

به عنوان مثال تیم ملی آرژانتین روز 26 مارچ میزبان اروگوئه بود و در روز 30 مارچ به مصاف برزیل می رفت، اما این دیدارها موقتا لغو شد. باشگاه های اروپایی حاضر در لیگ برتر، بوندسلیگا و لالیگا از صدور مجوز حضور بازیکنان خود در آمریکای جنوبی خودداری کردند. روز جمعه جلسه ای بین کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فیفا با حضور جانی اینفانتینو برگزار شد که در روز شنبه نیز ادامه داشت.

کنفدراسیون اصرار داشت که مرحله مقدماتی با رعابت پروتکل های مربوطه و طبق برنامه اعلام شد انجام شود، اما باشگاه های اروپایی موافقت نکردند. ایده انتقال مسابقات به قاره آسیا یا انجام بازی ها فقط با بازیکنان شاغل در آمریکای جنوبی نیز مورد قبول قرار نگرفت تا در نهایت حکم به لغو مسابقات داده شود.

کنفدراسیون آمریکای جنوبی در بیانیه ای گفت: فیفا با هماهنگی این نهاد و انجمن های عضو، زمانبندی مجدد برگزاری مسابقات را در آینده اعلام خواهد کرد. به زودی گزینه های مختلف برای برگزاری مسابقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1567

به "لغو مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید