نمی خواستیم ویلموتس سرمربی تیم ملی بماند

به گزارش مجله بیزبینگ، سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان می گوید که اختلافاتی در تیم ملی وجود داشته و بازیکنان به همین دلیل نمی خواستند مارک ویلموتس در تیم ملی بماند.

نمی خواستیم ویلموتس سرمربی تیم ملی بماند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه زنیت روسیه میهمان اولین قسمت از دور چهارم برنامه دورهمی بود. این بازیکن که امروز تولد 25 سالگی خودش را جشن گرفت، در پاسخ به سؤالات چالشی مهران مدیری، مجری برنامه دور همی به نکاتی اشاره نمود که در زیر می آید:

* مردم گنبد واقعاً مردمی دوست داشتنی و البته مظلوم هستند. امیدوارم که به آنها بیشتر توجه شود. آنها با استعداد هستند و در فوتبال، والیبال، بسکتبال، والیبال نشسته و... بازیکن داشته اند. مردم عاشق اسب هستند و علاوه بر اینکه سرگرمی آنهاست، زندگی شان هم از این طریق می چرخد. اینکه اسب خرید و فروش نمایند تا پولی نصیب شان شود.

* قرار بود والیبالیست شوم و حتی به تیم ملی نوجوانان والیبال هم دعوت شدم، اما پدرم با اینکه در تیم ملی والیبال بود، بهترین بازیکن آسیا شده بود و سال ها مربیگری نموده بود، دوست نداشت من به کارم در والیبال ادامه بدهم. دلیل او این بود که می گفت قدرم را در والیبال نمی دانند و در والیبال پیروز نمی شوم و به همین دلیل نگذاشت در والیبال ادامه بدهم. اگر فوتبالیست هم نمی شدم، قطعاً کاری را انتخاب می کردم که پول با شرافت در بیاورم.

* پدرم چند روز پیش رئیس هیئت والیبال استان گلستان شد. او در تمام این سال ها به خاطر من و برای اینکه پیشرفت کنم، از تمام کارهای خود دور شده بود. حتی مربیگری را کنار گذاشت، اما اکنون رئیس هیئت والیبال استان شده است و باید برای پیشرفت والیبال استان کوشش کند. گنبد قطب والیبال کشور است و استعدادهای زیادی در آنجا حضور دارند.

* 19 اسب دارم که همه آنها را دوست دارم. بیشتر از همه سریک را دوست دارم که اکنون پنج ساله است. او خیلی آدم شناس است. نام اصلی من سِردار است که من را سِریک صدا می نمایند. نام خواهرم هم سولماز است که او را سولیک صدا می نمایند. به همین خاطر نام یکی از اسب هایم را سِریک و نام یکی دیگر را سولیک گذاشته ام.

* اسب باز، ماشین باز، موبایل باز و ساعت باز هستم، اما سعی می کنم چیزی نشان ندهم. سختی کشیده ام و با پول خودم به اینجا رسیده ام، اما همه پولم را برای لاکچری بودن هزینه نمی کنم. اگر اینستاگرام من را هم نگاه کنید، عکس های این چنینی ندارم و دوست ندارم زندگی ام را لاکچری نشان بدهم. به هرحال می دانم شرایط زندگی مردم سخت است. امیدوارم این روزهای سخت مردم هم بگذرد، شرایط مالی خوب شود و همه مردم ایران در شرایطی برابر زندگی نمایند.

*قبل از جام جهانی برزیل، از تیم ملی خط خوردم و خیلی ناراحت شدم. خیلی سختی کشیدم که به تیم ملی برگردم و در جام ملت ها وقتی در اولین بازی با قطر گلزنی کردم، می دانستم خانواده ام خوشحالند و گریه کردم و گریه من از خوشحالی بود.

* چند سال پیش که در روستوف بودم، از لیورپول پیشنهاد داشتم، اما پس از مشورت با سرمربی ام، تصمیم گرفتم در روسیه فوتبالم را ادامه بدهم. به این دلیل که اگر آن موقع به لیورپول می رفتم، قطعاً نیمکت نشین می شدم و بعد به تیم های دیگر قرض داده می شدم که به ضررم می شد.

*با هدف به فوتبال روسیه رفتم و به همین دلیل در روسیه ماندم تا قدم قدم بالا بیایم و خودم را اول از همه در لیگ روسیه ثابت کنم. این طور شد که از سال گذشته به زنیت سن پترزبورگ آمدم که بهترین تیم روسیه و قهرمان این کشور است. به جرأت می گویم که زنیت یکی از ثروتمندترین باشگاه های اروپاست. اکنون هم دو سال و نیم دیگر با این باشگاه قرارداد دارم، اما ان شاالله خبرهای خوبی شود.

* باشگاه های استقلال و پرسپولیس بسیار بزرگ هستند و برای من قابل احترام، اما کاری با آنها ندارم. من بازیکن تیم ملی هستم و اجازه بدهید من درباره تیم ملی صحبت کنم. تیم ملی شرایط خوبی ندارد و در راه صعود به جام جهانی هم کار سختی داریم. می خواهم اینجا انتقادی از مسئولان فدراسیون فوتبال کنم و این را بگویم وقتی پول نداریم، چرا سراغ مربیانی می رویم که توان پرداخت دستمزدشان را نداریم؟ بعد دوباره بگوییم بیایید قرارداد جدید ببندید. مسئله ای که حالا برای ما دردسرساز شده است. با تصمیم اشتباه در دو سه ماه رتبه اول آسیا را هم از دست دادیم. هنوز هم دیر نشده است و خودمان هم پیشکسوتان و بزرگانی داریم که می توانند به تیم ملی یاری نمایند و به ما روحیه می دهند.

*من به ماریا کوماندنایا، مجری قرعه کشی جام جهانی نگفتم چه لباسی بپوشد. او از من سوال کرد گویا مراسم قبلی قرعه کشی به دلیل لباس مجری در ایران قابل پخش نبوده است. به او گفتم که در ایران ممکن است در مناطق محروم بعضی خانواده ها منتظر باشند که ببینند در قرعه کشی ایران در چه گروهی قرار می گیرد. گفتم ممکن است به خاطر او تصاویر پخش نشود و بهتر است لباسی بپوشد که مسئله ای پیش نیاید که خوشبختانه او هم رعایت کرد.

*به زودی ازدواج خواهم کرد و اکنون در شُرف ازدواج هستم. خیلی دوست دارم به زودی نامزد کنم.

*حضور در جام جهانی خیلی مهم است. امیدوارم که به جام جهانی قطر صعود کنیم، چون حضور در جام جهانی برای آینده جوانان فوتبال ایران مهم است. حضور در این تورنمنت می تواند سرنوشت و آینده یک نفر را تغییر بدهد و آنجا بازیکنان دیده می شوند.

در بخشی از گفت وگو مهران مدیری خواستار این شد که سردار آزمون به سؤالات فقط با بله یا خیر پاسخ بدهد که بعضی از سؤالات به توضیح زیر است:

آیا تا به حال از جیب یا حساب پدرت بدون اطلاع پول برداشته ای؟ بله. البته پول خودم بوده که در حساب پدرم بود.

آیا تا به حال بدون اجازه از اردوی تیم خارج شده ای؟ بله، خیلیییییییی! نه فقط من، همه بازیکنان این کار را نموده ایم. البته نه اینکه برویم و فردا بیاییم. یک ساعت تا کافی شاپ هتل رفته ایم.

آیا تا به حال شب یک بازی مهم، تا نیمه شب با گوشی بازی نموده ای؟ خیر.

آیا تا به حال دست به یکی نموده اید به کسی پاس ندهید؟ خیر

آیا تا به حال با بازیکنان دیگر گنگ شده اید تا یک مربی را هوا کنید؟ بله. این کار درباره مارک ویلموتس بوده است. البته نایب رئیس فدراسیون از ما پرسید و ما هم صحبت کردیم و نظرات مان را گفتیم. برای من شکست خوردن به خصوص مقابل حریف دیرینه خیلی سخت و درد آور است. نمی توانیم تحمل کنیم وقتی همه ناراحت هستند، عده ای کرکر خنده نمایند. فقط با بازیکنان جمع شدیم و به نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفتیم که این مربی را عوض نمایند. این کار هم در جلسه ای بود که خود ویلموتس هم حضور داشت.

آیا تا به حال از موقعیت و چهره ات سو استفاده نموده ای؟ خیر

آیا تا به حال کار مخفیانه ای نموده ای که ذهنیت مردم نسبت به شخصیتی که داری عوض شود و نخواهی آن را بازگو کنی؟

از من خیلی عکس ها بیرون آمده که شاید خیلی ها فکرهای بد درباره من نموده اند.

ادامه برنامه هم حضور سارا عبدالملکی، ورزشکار سابق تیم ملی راگبی بود که پس از تصادف و معلولیت، اکنون در تیم ملی قایقرانی عضویت دارد. سردار آزمون از جمله کسانی بود که پس از تصادف چهار سال پیش عبدالملکی به دیدار او رفت و به این ورزشکار روحیه داد تا مبارزه کند و با قدرت به ورزش بازشود. عبدالملکی هم به نوعی برای تشکر از سردار آزمون و غافلگیر کردن او به مناسبت تولدش وارد برنامه شد و دسته گل و هدیه ای را به آزمون اهدا کرد.

پس از این اتفاق سردار آزمون گفت: من کاری برای سارا عبدالملکی نکردم. شاید یک درصد روحیه دادن به او تأثیر گذاشته باشد، 99 درصد خود او بود که با این شرایط سخت کنار آمد، کوشش کرد و با قدرت به ورزش برگشت. البته از همان اول هم او را دیدم، گفتم او بیخیال نمی شود و به ورزش برمی شود. امیدوارم که ما به زنان توجه بیشتری داشته باشیم تا آنها بتوانند توانایی خودشان را نشان بدهند. به طور مثال ما فرشته کریمی و نیلوفر اردلان را داریم که از بهترین بازیکنان فوتسال در آسیا هستند. امیدوارم زنان هم به حق خود برسند.

سارا عبدالملکی هم در این برنامه در بخش کوتاهی صحبت کرد و گفت: یک ورزشکار هیچ وقت قبول نمی کند بازنده باشد. بعد از آن اتفاق قبول نکردم بازنده ام و کوشش کردم. اکنون عضو تیم ملی قایقرانی هستم و برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می شویم. اکنون هم در حال اجرا تمرینات هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 690

به "نمی خواستیم ویلموتس سرمربی تیم ملی بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی خواستیم ویلموتس سرمربی تیم ملی بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید