مربی ایرانی در تاریخ ماکائو ماندگار شد

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران (پانا) - شاگرد رضا رشیدنیا مربی ایرانی ماکائو در مسابقات المپیکی و ملی چین بین استانهای چین ،ماکائو و هنگ کنگ مدال برنز را بدست آورد تا این کشور پس از 24 سال صاحب مدال گردد.

مربی ایرانی در تاریخ ماکائو ماندگار شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات المپیکی و ملی چین بین استانهای چین ،ماکائو و هنگ کنگ هر چهار سال یکبار برگزار می گردد. از زمان شروع این رقابت ها تا به امروز هیچ یک از ورزشکاران ماکائو نتوانسته بودند در این مسابقات صاحب مدال شوند تا اینکه این طلسم به وسیله یکی از شاگردان رضا رشیدنیا شکسته شد.

در دوره اخیر این رقابت ها که چند روز قبل برگزار گردید یکی از کاتاروهای تیم ماکائو که شاگرد رضا رشیدنیا بود توانست مدال برنز را بدست آورد. این اولین حضور کاراته ماکائو در مسابقات المپیکی و ملی چین بود.

تیم ماکائو با بیش از 200 ورزشکار و آفیشیال در مسابقات المپیکی و ملی چین شرکت کرد و توانست برای نخستین بار در تاریخ یک مدال برنز به وسیله شاگرد رضا رشیدنیا کسب کند.

مسابقات ملی چین هر دوره با حضور تعداد زیادی از ورزشکاران برگزار می گردد و افتتاحیه و اختتامیه آن در حد و میزان های بازیهای آسیایی برگزار می گردد تا جایی که سال جاری در افتتاحیه آن رییس جمهور چین حضور داشت.

هر دوره در دهکده بازیها هزاران بازیکن از جمله قهرمانان المپیک از اقصی نقاط چین حضور پیدا می نمایند و طلایی های آن صد هزار دلار آمریکا جایزه نقدی از استان خود دریافت می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1835

به "مربی ایرانی در تاریخ ماکائو ماندگار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی ایرانی در تاریخ ماکائو ماندگار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید