تور بمبئی: مروری بر خواص بی نظیر فلفل هندی یا هابانرو

به گزارش مجله بیزبینگ، افراد زیادی از خواص فلفل هندی این گیاه خارق العاده مطلع نیستند. به نظرمی رسد فلفل هندی، سلطان گیاهان دارویی است . درواقع، فلفل هندی هزاران سال برای درمان خیلی از مسائل سلامتی مورداستفاده قرارگرفته است.

تور بمبئی: مروری بر خواص بی نظیر فلفل هندی یا هابانرو

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

فلفل هندی چیست؟

فلفل هندی نوعی فلفل قرمز است. آنها متعلق به خانواده شبدر از گیاهان گل دار هستند و مشابه فلفل دلمهای می باشند. فلفل هندی یک ادویه رایج است که در بسیاری از سبک های مختلف پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. این فلفل ها حاوی یک پروفایل غذایی چشمگیر شامل انواع آنتی اکسیدان هایی که برای سلامتی شما مفید هستند، می باشند. یک قاشق غذاخوری (5 گرم) فلفل هندی، حاوی موارد زیر است:

کالری: 17

چربی: 1 گرم

کربوهیدرات ها: 3گرم

فیبر: 4 گرم

پروتئین: 6 گرم

ویتامین A: 44 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

ویتامین E: 4 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

ویتامین C: 7 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

ویتامین B6: 6 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

ویتامین K: 5 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

منگنز: 5 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

پتاسیم: 3 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

ریبوفلاوین: 3 درصد از مقدار مورد احتیاج روزانه

کپسایسین ماده موثر در فلفل های هندی است. این همان چیزی است که به آنها خاصیت دارویی می بخشد. علاوه بر این که کپسایسین به فلفل هندی طعم تند و گرم می بخشد، در حقیقت مقدار تندی فلفل هندی به محتوای کپسایسین آن بستگی دارد. هر مقدار مقدار کپسایسین موجود در فلفل هندی بیشتر باشد، تندی آن هم بیشتر است.1

خواص فلفل هندی برای سلامتی

متابولیسم را سرعت می بخشدفلفل هندی می تواند متابولیسم شما را تسریع کند. بنابراین می توانید فلفل هندی را در وعده های غذایی خود بگنجانید زیرا به کاهش وزن هم یاری می نماید.

به قلب تان یاری می نمایدفلفل هندی به قلب تان یاری نموده و حمله های قلبی را در چند ثانیه متوقف می نماید. این خاصیت فلفل هندی امکان پذیر است زیرا فلفل هندی رگ های قلب را بازمی نماید.

درد را تسکین می دهدفلفل هندی درد را تسکین می دهد. افرادی که دچار میگرن هستند از مصرف فلفل هندی سود برده و سردردشان کاهش میابد. فلفل هندی به افراد مبتلا به سینوس هم یاری می کند. بعلاوه باعث کاهش دندان درد و بیماری های لثه هم می گردد.

وزن را کاهش می دهدفواید فلفل هندی شامل توانایی آن در یاری به کاهش وزن هم می گردد. فلفل هندی چربی را می سوزاند و از این طریق ضایعات اضافی را ازبین می برد. چون فلفل هندی به افزایش متابولیسم یاری می نماید، فرد می تواند وزن بیشتری کم کند. مصرف فلفل هندی اشتهای تان را هم کاهش می دهد.

به برطرف گلودرد یاری می نمایدفلفل هندی به کاهش گلودرد یاری می نماید. فلفل هندی را با آب مخلوط نموده و غرغره کنید. این روش یاری می نماید زودتر از گلودرد خلاص شوید.

مانع فشارخون می گرددفلفل هندی با کاهش شکل گیری و چسبیدن پلاکت ها به هموار شدن جریان خون یاری می نماید. بنابراین فلفل هندی یک درمان طبیعی است که به کاهش و جلوگیری از فشارخون یاری می نماید.2

سرماخوردگی و سینوزیت را درمان می نمایدتحقیقات نشان داده که فلفل هابانرو به پاک سازی و سم زدایی سیستم تنفسی و سینوس ها یاری نموده و برای درمان سینوزیت مفید می باشد.

فلفل هندی بعلاوه دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده قوی بوده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی یاری می نماید.

از سرطان جلوگیری می نمایدتحقیقات نشان داده که کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو برای پیشگیری و درمان انواع سرطان از جمله سرطان های مثانه و پروستات مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین C موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به پیشگیری از ابتلا به سرطان یاری می نماید.

دیابت و قند خون کاهش می دهدکاپسیسین موجود در فلفل هندی با تنظیم سطح انسولین خون به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یاری نموده و بعلاوه برای کاهش کلسترول خون افراد دیابتی مفید می باشد.

گفته می گردد که خوردن انواع فلفل از جمله فلفل هابانرو یا فلفل هندی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

درد روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهدمقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو باعث کاهش التهاب در بدن می گردد و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد، برای کاهش درد حتی می توانید فلفل را به صورت موضعی بر روی عضلات بمالید.

بعلاوه تحقیقات نشان داده که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و درد های ناشی از سیاتیک و پوکی استخوانهم یاری می نماید.3

آکنه و جوش صورت را درمان می نمایدتحقیقات نشان داده که کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو به علت خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد می تواند به درمان آکنه و جوش صورت و التهاب و قرمزی پوست ناشی از جوش صورت یاری کند.

جوان سازی پوست صورتمقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو با افزایش فراوری کلاژن پوست باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می گردد.

پسوریازیس را درمان می نمایدگفته می گردد که کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو به علت خواص ضد التهابی که دارد برای درمان پسوریازیس مفید می باشد.

باعث تقویت و افزایش رشد مو می گرددمقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل هابانرو به تقویت و افزایش رشد مو ها یاری می نماید.4

نحوه انتخاب و نگهداریدر حالی که سوپرمارکت ها و فروشگاه های موادغذایی دارای قفسه هایی پر از ادویه هستند، توصیه می گردد افراد به فروشگاه های ادویه محلی مخصوص بروند تا فلفل هندی باکیفیت را که به صورت ارگانیک و بدون استفاده از آفت کش ها و حشره کش ها رشدنموده اند تهیه کند. پودر فلفل هندی خشک برای استفاده خانگی مناسب است. باید این ادویه جادویی را در یک ظرف شیشه ای دربسته و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

نکات و ترفندهای مفیدفهرست دقیقی از غذاهایی که می گردد با فلفل هندی درست شوند وجودندارد؛ یک ذره فلفل هندی را می توان به هر غذایی که باید ادویه داشته باشد اضافه نمود.

بعلاوه می توانید شیشه فلفل هندی را بر میزغذاخوری خود گذاشته بنابراین می توانید فورا روی هرچیزی که ضروری است بپاشید

اگر فلفل هندی را به مقداری آبلیمو اضافه کنیم، می تواند باعث لذیذ شدن هر غذای تلخ و بی مزه ای گردد.

بعلاوه اگر به کاکائوی داغ سنتی اضافه گردد عالی است

می توانید سس فلفل هندی را برای گذاشتن بر تکه های نان و حل کردن در سوپ ها درست کنید.2

پی نوشت:

1.www.shomanews.com

2.www.bazdeh.org

3.www.coca.ir

4.www.delgarm.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1870

به "تور بمبئی: مروری بر خواص بی نظیر فلفل هندی یا هابانرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: مروری بر خواص بی نظیر فلفل هندی یا هابانرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید