معرفی عروس شهرهای عربی

به گزارش مجله بیزبینگ، تا به حال نام عروس شهرهای عربی به گوشتان خورده است؟! شهر مسقط، پایتخت عمان این لقب جالب را بر دوش می کشد.

شهری نظیف و پاکیزه که انگار همه چیز آن تا همین دو روز پیش در زرورق پیچیده بوده، تمام زیباییش را برای شما عیان کرده است. در این مطلب قصد داریم ویژگی های شهری این عروس زیبا را به صورت کلی به شما معرفی کنیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی عروس شهرهای عربی

معماری شهر

شهری نظام مند و سازمان یافته با خانه هایی کوتاه قامت و به رنگ سفید که از اقلیم منطقه بهره فراوان برده است. در منطقه ای از مسقط تمامی وزارت خانه ها در یک ردیف متمرکز شده اند و تمامی مکان ها و ساختمان ها بوی تازگی می دهند.

مردم شهر

عمانی ها مردمان فروتنی هستند که گویا رنگ سپید را بسیار دوست دارند. عموماً لباس های سپید و بلند به تن و دستاری بر سر دارند. زنان شهر عمدتاً روبنده بر چهره دارند. برخی از مردان کوما یا کلاه هایی بر سر می گذارند که از زنگبار آمده است. سیمای مسقط نشان از آن دارد که مدیران شهری به زیبایی و آراستگی بهای زیادی می دهند.

در یک برخورد اجمالی می توان گفت که مردم عمان بسیار متواضع بوده و خیره شدن بچه ها، زنان و مردان به گردشگران در این کشور امری عادی است و نشان از رفتار صمیمانه و توجه شان به خارجی ها دارد.

ویژگی های اقلیمی

اما ویژگی شاخص شهر مسقط اقلیم کوهستانی آن است که در جای جای شهر خودش را نشان می دهد. بیش تر بخش های کشور عمان را رشته کوه های بزرگ پوشانده است که در دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس کم تر می توان مشاهده کرد.

در عین حال در این سرزمین زمین های حاصل خیز هم در نواحی جنوب شرقی و هم در مناطقی شبه استوایی مانند صحرای ربع الخالی دیده می شوند. عمان کشوری است که باستان شناسان رگه هایی از قدمت کهن نیز در آن یافته اند. علاوه بر سیمای نیلگون خلیج عمان، سر برآوردن جوجه لاک پشت های منقاردار Hawksbill از تخم در زیر شن های صاف ساحل که دل به امواج ملایم اقیانوس می سپارند نیز بسیار دیدنی است.

رابطه عمان با ایران

قدمت ارتباط ایران و عمان به سال های دوری می رسد که ریشه در گذر تاریخ و جغرافیا دارد. یک نگاه دقیق به روابط دو کشور نشان می دهد که همگرایی به گونه ای بوده است که پیش از انقلاب، سربازان ایرانی به سلطان عمان در سرکوب کردن شورش ها کمک کرده اند و پس از انقلاب هم عمان تنها کشور خلیج فارس بود که در طول 8 سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، رابطه خوبی با ایران داشت. تاکنون روابطی متین بین دو کشور برقرار بوده است و سلطان نشین عمان در سیاست خارجی خود، سیاست موازنه مثبت را پیش گرفته است. از سوی دیگر علاقه عمانی ها به بازدید از مناطق باستانی و گردشگری ایران چون اصفهان و شیراز و سفر به مناطق شمالی و سرمایه گذاری هایی که در بخش گردشگری استان خراسان شمالی انجام داده اند، نشان از این دارد که ظرفیت برقراری خطوط منظم هوایی بین این دو کشور وجود دارد. بخش عمده ای از گردشگرانی که از این کشور راهی ایران می شوند، گردشگران درمانی هستند. اخیرا شرکت هواپیمایی عمان پرواز مستقیمی از تهران به مسقط برقرار کرده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 522

به "معرفی عروس شهرهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی عروس شهرهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید