مقایسه رنو 5 با پراید هاچ بک و رنو پی کی

به گزارش مجله بیزبینگ، خودروهای هاچ بک قدیمی و مقرون به صرفه قیمت چندان در بازار حضور ندارد. یکی از این خودروها رنو 5 است که درست مثل ژیان و فولکس قورباغه ای های قدیمی تماشا شان آدمی را به تعجب و البته وجد می آورد. در واقع این خودروها متعلق به نسل های قدیمی ماشین بازان بوده است و حضورشان در دوره و زمانه ما چندان محلی از اعراب ندارد و تنها حس نوستالژیکی به ناظران آن منتقل می نماید.

مقایسه رنو 5 با پراید هاچ بک و رنو پی کی

رقبای رنو 5 در بازه خودروهای هاچ بک قدیمی را باید پراید هاچ بک، پی کی، فیات 127 و … دانست. در این مقاله، ما به مقایسه رنو 5 با پراید هاچ بک و رنو پی کی می پردازیم.

مقایسه رنو 5 با پراید هاچ بک

اولین خودرویی که ما در مقایسه رنو 5 به آن می پردازیم، پراید هاچ بک است. البته سال فراوری پراید هاچ بک به دهه 70 شمسی باز می گردد، اما در واقع این خودرو قبل تر از این دهه وجود داشته و یادگاری شرکت های فورد و کیا برای ایرانی هاست.

این خودرو در سال 1373 وارد ایران شد، هرچند که از سال 1986 ردپای فراوری آن در شرکت فورد دیده می گردد. پس هر دو خودرو کاملاً قدیمی محسوب می گردد. جالب اینکه اولین پرایدهای طراحی شده نیز به جای 4 در، 2 در داشت.

رنو 5 از نمای روبه رو

موتور به کاررفته در رنو 5 را معمولاً با 1100 سی سی ظرفیت و البته قدرت فراوریشده 50 اسب بخار به یاد می آوریم . درحالی که موتور تعبیه شده برای پراید 1300 سی سی ظرفیت و بیشتر از 60 اسب بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت ایجاد شده دو خودرو نیز نشان می دهد که باید حق را به پراید بدهیم.

نمای داخلی رنو 5

نکته جالب اینجاست که باتوجه به کوچک تربودن و فانتزی تر بودن رنو 5، باک بنزین و فضای صندوق عقب این خودرو بزرگ تر است. ضمناً باتوجه به اینکه سال ساخت پراید به دوران کنونی نزدیک تر است، مسلماً دسترسی به قطعات و خدمات آن نیز راحت تر خواهد بود؛ زیرا بیشتر قطعات پرایدها یکسان است و سایپا از همه آنها پشتیبانی می نماید.

در کل، از همه نظر می توان پراید را در هاچ بک مقایسه رنو 5 برتر دانست، هرچند که رنو 5 ازنظر کیفیت قطعات وضع بهتری دارد و به نسبت زمان خود خودرویی بهتر و مرغوب تر محسوب می گردد. مسلماً خرید و فروش پراید هاچ بک نیز کار راحت تری است.

خرید و فروش و قیمت پراید هاچبک

مقایسه رنو 5 با رنو پی کی

خودروی دیگری که در مقایسه رنو 5 قرار می گیرد، رنو پی کی است. همان طورکه در بخش معرفی توضیح داده شد، پس از نوسانات فراوان در فراوری رنو 5 در ایران، شرکت پارس خودرو در سال 1383 رنو پی کی را فراوری کرد. خودرویی که بدنه اش به رنو شباهت داشت و موتورش با حجم 1300 سی سی و بیشتر از حجم موتور رنو 5 با موتورهای پراید کیا یکی بود.

با همه این شرایط و با وجود اینکه سن و سال فراوری پی کی شرایط بهتری نسبت به رنو 5 دارد، این تصور اولیه ایجاد می گردد که شرایط پی کی باید بهتر از رنو 5 باشد، اما تاریخ فراوری به تنهایی چیزی را اثبات نمی نماید. جدای از اینکه 50 اسب بخار قدرت فراوریشده در پی کی تفاوت چندانی با قدرت موتور رنو 5 ندارد، حداکثر سرعتش هم از رنو 5 کمتر است.

نمای پشتی رنو 5

به طورکلی رنو پی کی با اینکه جزء نسل های جدیدتر و بعدتر در مقایسه رنو 5 است، اما طبق معمول انتخاب مناسب تری نبوده و نیست، طوری که به واسطه کارکرد موتور بنزینی اش پیشرانه آن تبدیل به مدل انژکتوری شد و مشتریان ایرانی نیز ترجیح دادند که از همان رنو 5های قدیمی استفاده نمایند؛ زیرا این خودروی قدیمی تر به مراتب مرغوب تر و استانداردتر بود. از سوی دیگر رنو پی کی به علت کیفیت کم و قیمت زیادش نسبت به پراید از گردونه فراوری و عرضه حذف شد.

خرید و فروش و قیمت رنو پی کی

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه رنو 5 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

قیمت خرید و فروش رنو 5

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2130

به "مقایسه رنو 5 با پراید هاچ بک و رنو پی کی" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه رنو 5 با پراید هاچ بک و رنو پی کی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو 5 با پراید هاچ بک و رنو پی کی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید