نخست وزیر ایتالیا در دیدار با السیسی: مصر شریک استراتژیک ما است

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: رئیس جمهور مصر روز دوشنبه در سفر خود به ایتالیا در چارچوب سفر دوره ای خود به اروپا با مقامات ایتالیایی و همچنین پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا دیدار کرد.

نخست وزیر ایتالیا در دیدار با السیسی: مصر شریک استراتژیک ما است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ایلاف، ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا دوشنبه شب ضمن دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت که مصر شریک استراتژی ایتالیا است.

رنزی در نشست خبر مشترک با عبدالفتاح السیسی گفت: ایتالیا به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا می داند که مصر باید به منزله شریک استراتژیک در مقابله با مسائل منطقه باشد.

وی همچنین به افزایش تعداد پناهندگان در ایتالیا و مصر اشاره نمود و گفت: هر وقت به امنیت منطقه دست پیدا کردیم اقدام درباره امنیت مهاجرت برای ما آسا خواهد بود.

نخست وزیر ایتالیا همچنین تاکید نمود: ایتالیا که در امسال میزیان 150 هزار پناهنده و مهاجر بوده است، مصر باید امور پنج میلیون مهاجر را مدیریت کند. عبدالفتاح السیسی در سفر روز دوشنبه خود به ایتالیا همچنین با پاپ فرانسیس رهبر واتیکان دیدار کرد.

عبدالفتاح السیسی و پاپ فرانسیس در این دیدار که بیست و دو دقیقه طول کشید درباره راههای ارتقای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفتگو کردند. پاپ فرانسیس در این دیدار خواهان همزیستی مسالمت آمیز در مصر بویژه با اقلیلت قبطی(مسیحی) شد.

رهبر کاتولیک های دنیا روز دوشنبه در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که به اروپا سفر نموده است، بر ضرورت حل و فصل مناقشات منطقه خاورمیانه به وسیله مصاحبه و همچنین لزوم همزیستی مسالمت آمیز در مصر به ویژه در دوره انتقال سیاسی در این کشور تاکید نمود.

بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه واتیکان در انتها دیدار رئیس جمهور مصر و پاپ منتشر کرد، دو طرف در این دیدار مصاحبههای محبت آمیز ای انجام دادند و پاپ بر همبستگی کلیسای کاتولیک با مردم و دولت مصر در این دوره انتقال سیاسی سخت تاکید نمود.

طبق بیانیه واتیکان، پاپ فرانسیس در این دیدار ضمن اشاره به این که در قانون اساسی جدید مصر ضمانت های لازم برای رعایت حقوق بشر و آزادی های مذهبی در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 434

به "نخست وزیر ایتالیا در دیدار با السیسی: مصر شریک استراتژیک ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا در دیدار با السیسی: مصر شریک استراتژیک ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید