نصب کتیبه سقف قبور شهدای 72 تن حرم امام حسین(ع)

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از نصب کتیبه سقف شهدای 72 تن حرم امام حسین(ع) به وسیله هنرمندان ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در کربلای معلی اطلاع داد.

نصب کتیبه سقف قبور شهدای 72 تن حرم امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگاران از شیراز، عشق و ارادت به امام حسین (ع) به قدری عمیق و گسترده است که هر یک از هنرمندان فارسی بدون هیچ چشم داشتی از عمق روح و جانشان برای آقا، خدمت رسانی می نمایند.

چرخش دست و پیچ و مهره همه استادکاران برای ساخت و نصب کتیبه سقف قبور شهدای 72 تن حرم امام حسین(ع) به فرمان دل است و کوشش های خستگی ناپذیرهنرمندان فارسی با جوهره عشق به امام حسین (ع) عجین شده است.

اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت وگو با خبرنگار ما، از نصب کتیبه سقف قبور مطهر شهدای 72 تن در حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی اطلاع داد و گفت: کار نصب این کتیبه هم اکنون به وسیله تیم هنرمندان ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در کربلای معلی در حال اجرا است.

او از پیشرفت نصب 75 تا 80 درصدی این کتیبه اطلاع داد و اضافه نمود: کتیبه حرم سیدالشهدا (ع) پس از 3 سال کار شبانه روزی به وسیله هنرمندان شیرازی ساخته شده است.

قاسمی با بیان اینکه هنر های خاتم کاری، گره چینی، دودگری، معرق کاری مقرنس دوطبقه که منحصر بفرد بود با نهایت زیبایی در این کتیبه نقش بسته است، تاکید نمود: ساخت این کتیبه به وسیله 15 نفر و با دست صورت گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اضافه نمود:تعداد 215 کلمه اسماءالله، 14 معصوم، 72 تن و سوره مبارکه یاسین در ابعاد 21 مترو نیم در 20 سانتی متر در سقف طراحی شده است.

قاسمی با بیان اینکه این کتیبه هشتاد و ششمین پروژه فاخری است که به وسیله هنرمندان استان فارس ساخته شده است، توضیح داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در زمینه های عمرانی، هنری و فرهنگی فعال است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1978

به "نصب کتیبه سقف قبور شهدای 72 تن حرم امام حسین(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب کتیبه سقف قبور شهدای 72 تن حرم امام حسین(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید