نوکیا 9.3 PureView 5G اواخر امسال راهی بازار می شود

به گزارش مجله بیزبینگ، نوکیا 9.3 PureView 5G یکی از پرچم داران مورد انتظار سال 2020 است که رونمایی آن بارها به دلایل مختلف به تعویق افتاده. اما خبرهای جدید از این موضوع حکایت دارند که HMD گلوبال در فصل چهارم سال جاری این محصول را معرفی و عرضه خواهد کرد.

نوکیا 9.3 PureView 5G اواخر امسال راهی بازار می شود

نوکیا در حال حاضر پرچم دار شایسته ای برای رقابت با شرکت های مطرح بازار در اختیار ندارد. از طرفی این شرکت در تلاش است اعتبار سابق خود را بازگرداند و این هدف بدون عرضه یک پرچم دار قدرتمند دست نیافتنی خواهد بود. در حال حاضر نوکیا 9 PureView پرچم دار فعلی این شرکت است که حتی زمان عرضه به بازار هم نتوانست با کنندگان دیگر شرکت ها رقابت کند. بنابراین وجود یک پرچم دار در بین محصولات نوکیا به شدت حس می شود تا بتواند نام این شرکت را مجددا سر زبان ها بیاندازد.

نوکیا 9.3 PureView 5G اما محصولی است که قرار است این وظیفه سنگین را به دوش بکشد. متاسفانه چندین بار تاریخ رونمایی از این گوشی به تعویق افتاد اما امیدواریم این موضوع دلیلی شود تا نوکیا بتواند تغییرات بیشتری را روی آن اعمال کرده و محصول خود را با قابلیت های بیشتر و بروزتری راهی بازار کند. با این حال گفته می شود این گوشی قرار است در فصل چهارم امسال (سال میلادی) معرفی و عرضه شود. این اطلاعات در حالی به بیرون درز پیدا کرده که تصاویری از قاب محافظ این پرچم دار در برخی از خرده فروشی ها نیز دیده شده.

متاسفانه این تصاویر به درخواست شخص افشاگر منتشر نشده اما وب سایت NokiaPowerUser صحت آن را تایید کرده است. خبرهایی هم که در گذشته منتشر می شد، فصل چهارم امسال را به عنوان تاریخ عرضه نوکیا 9.3 PureView بسیار محتمل می دانستند. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که اکنون این محصول در مرحله نهایی ساخت قرار داشته باشد و به زودی تولید انبوه آن نیز آعاز شود.

  • نوکیا 9.3 PureView از قابلیت فیلم برداری 8K پشتیبانی می کند

اینطور که به نظر می رسد، نوکیا 9.3 PureView 5G قرار است به نمایشگری 6.3 اینچی با فناوری PureDisplay V3 مجهز شود که از حواشی بسیار کمی برخوردار است. همچنین جنس فریم آن از آلومینیوم و بدنه نیز کاملا از شیشه ای خواهد بود. برای رقابت با پرچم داران کنونی بازار، این نمایشگر احتمالا از رفرش ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی خواهد کرد.

قلب تپنده این گوشی را قطعا پردازنده اسنپدراگون 865 (یا مدل پلاس) تشکیل خواهد داد که در کنار آن باید حداقل شاهد 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی باشیم. گفته می شود نسخه 8/256 گیگابایتی پرچم دار جدید نوکیا نیز در دست ساخت قرار گرفته است؛ بنابراین از لحاظ سخت افزاری، به نظر می رسد نوکیا بتواند خودی نشان دهد. هرچند که اکنون بسیاری از پرچم دارها در نسخه هایی با 12 و یا حتی 16 گیگابایت رم راهی بازار می شوند.

روی پنل پشتی این محصول اما احتمالا مانند قبل شاهد 5 دوربین خواهیم بود که از لنز زایس بهره می برند. همچنین به نظر می رسد دوربین اصلی این مجموعه بتواند در وضوح 8K، ویدیوهایی با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین های دیگر هم احتمالا شامل سنسورهای فوق عریض، دو دوربین تله فوتو و یک سنسور سنجش عمق خواهند شد اما در این رابطه خبری قطعی منتشر نشده و باید منتطر بمانیم.

اینکه نوکیا برای دوربین سلفی (طبق شایعات، 32 مگاپیکسلی) از چه طراحی استفاده می کند مشخص نیست اما به نظر می رسد مانند بسیاری از شرکت های دیگر، شاهد تعبیه آن به شکل حفره ای، روی نمایشگر باشیم. با این حال احتمال اینکه نوکیا دوربین سلفی را زیر نمایشگر هم تعبیه کند بسیار زیاد است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، احتمالا در ماه اکتبر شاهد رونمایی از نوکیا 9.3 PureView 5G خواهیم بود. هنوز خبری در رابطه با قیمت احتمالی این گوشی منتشر نشده اما برخی از افشاگران ادعا می کنند نوکیا برای مدل پایه این محصول، 799 دلار را در نظر خواهد گرفت. با این حال این بحث ها صرفا یک حدس است و برای مطمئن شدن از صحت آن ها باید تا منتشر شدن خبری رسمی از سوی شرکت یا افشاگران معروف منتظر بمانیم. در حال حاضر می توان با اطمینان گفت به تاریخ رونمایی از این گوشی بسیار نزدیک شده ایم.

  • سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD Global؛ آیا نوکیا دوباره احیا می شود؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1230

به "نوکیا 9.3 PureView 5G اواخر امسال راهی بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا 9.3 PureView 5G اواخر امسال راهی بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید