نیسان Z مدل 2023 با 400 اسب بخار قدرت، پیشرانه بنزینی و ظاهری لوکس معرفی شد

به گزارش مجله بیزبینگ، شرکت ژاپنی نیسان از نوترین کوپه اسپرت خود رونمایی کرد. نیسان Z مدل 2023 با یک پیشرانه بنزینی، گیربکس دستی، قدرت 400 اسب بخار و یک طراحی نو و لوکس روانه بازار می شود.

نیسان Z مدل 2023 با 400 اسب بخار قدرت، پیشرانه بنزینی و ظاهری لوکس معرفی شد

نیسان Z از قدرت ماشین قدرتمندتری برخوردار است و ظاهر آن لوکس ولی تا حدودی تکراری است؛ چون در کانسپت Z پروتو شاهد آن بودیم و تغییرات طراحی اندکی پیدا کرده است. این خودرو می تواند به طور مستقیم با تویوتا سوپرا به رقابت بپردازد.

طراحی کوپه اسپرت نو نیسان با نسخه پروتوتایپ در نمای عقب تفاوت هایی دارد. یک اسپویلر کوچک به لبه صندوق افزوده شده تا نمایی خشن و تهاجمی تر به خودرو بدهد. کاپوت این خودرو کاملا کشیده و دارای خطوط عضلانی است و از جلوپنجره مربعی سود می برد.

ترکیب چراغ های بیضی شکل جلو با دیلایت های LED در بالا و پایین کاملا شما را به یاد نسل اول کوپه اسپرت Z240 در دهه 70 میلادی از این خودروساز خواهند انداخت. نیسان این خودرو را در سه رنگ بیرونی تک رنگ و شش رنگ ترکیبی وارد بازار می کند تا تنوع رنگی خوبی به محصول خود داده باشد. مشتری می تواند برای کابین داخل یک از سه رنگ گرافیتی، آبی و قرمز را انتخاب کند.

نیسان Z مدل 2023 دارای یک پیشرانه بنزینی 3 لیتری V6 توئین توربو است که قدرتی برابر با 400 اسب بخار و گشتاوری 475 نیوتن متر را تولید می کند تا از تویوتا سوپرا قدرت موتوری بیشتری بگیرد. خروجی این پیشرانه نسبت به موتور تنفس طبیعی 370Z حدود 68 واحد اسب بخار و 109 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.

راننده این خودرو می تواند از دو گیربکس 6 سرعته دستی و 9 سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به چرخ های عقب بهره می برد. گیربکس دستی دارای یک لانچ کنترل پیشرفته است و و همراه با میل گاردان فیبر کربنی کامپوزیتی قابل سفارش عرضه می شود.

از دیگر تفاوت های نیسان Z مدل 2023 با مدل Z370 در کمک فنرهای نو و با قطر بیشتر است. سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناقی خودرو هم به هندسه نوی مجهز شده است و سیستم فرمان برقی در پیچ ها می تواند تا 13 درصد افزایش کارایی داشته باشد. استحکام بدنه خودرو هم در این سیستم تعلیق افزایش پیدا می کند.

مدل دارای گیربکس اتوماتیک، دو حالت استاندارد و اسپرت دارد که حالت اسپرت برای شتاب گیری بیشتر است و صدای فعال را افزایش داده و تنظیمات سیستم کنترل پویایی را روی اسپرت قرار خواهد داد. ترمزهای نیسان Z هم 4 پیستونه کالیپر آلومینیومی در جلو و 2 پیستونه در عقب هستند.

نیسان Z را می توانید در دو مدل اسپرت و پرفورمنس خریداری کنید که مدل پرفورمنس رده بالاتر است و از رینگ های 19 اینچی با لاستیک های 255 در جلو و 275 در عقب و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی برخوردار است.

یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و سه نشانگر آنالوگ روی بخش فوقانی داشبورد نصب شده است که جلوه بسیار ویژه ای به این خودرو می دهند. این سه نشانگر برای نمایش فشار تقویت، سرعت توربو و ولتاژ استفاده می شوند.

در مدل اسپرت یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 8 اینچی دیگر و در مدل پرفورمنس نمایشگر دیجیتالی 9 اینچی روی داشبورد شاهد هستیم. نمایشگرهای آنلاوگ در بالای این صفحه نمایش دیجیتالی نصب شدند.

در مراسم رونمایی از این خودرو، قیمت پایه 40 هزار دلار اعلام شده ولی هنوز قیمت های رسمی مدل های مختلف آن اعلام نشده اند. نیسان گفت این کوپه اسپرت از بهار 2022 وارد بازارهای ایالات متحده می شود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1796

به "نیسان Z مدل 2023 با 400 اسب بخار قدرت، پیشرانه بنزینی و ظاهری لوکس معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان Z مدل 2023 با 400 اسب بخار قدرت، پیشرانه بنزینی و ظاهری لوکس معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید