چگونه چادر مسافرتی بخریم؟

به گزارش مجله بیزبینگ، خرید چادر مسافرتی فقط مخصوص کوهنوردان حرفه ای نیست. اگر به عنوان یک جهانگرد قرار است حتی یک شب را در طبیعت بگذرانید، بهتر است برای خرید یک چادر مسافرتی خوب اقدام کنید.

چگونه چادر مسافرتی بخریم؟

خرید چادر مسافرتی باکیفیت، مقرون به صرفه و مناسب با نوع برنامه ای که قصد اجرای آن را دارید یکی از مهم ترین اصول کمپینگ و شب مانی در طبیعت است. اصلا شب مانی در طبیعت بدون یک چادر مسافرتی خوب نه تنها حسنی ندارد، بلکه ممکن است حتی شیرینی سفر را به کام شما تلخ گردد. در ادامه، خبرنگاران میخواهد تا راهنمای خرید چادر مسافرتی را به شما ارائه کند.

آنچه باید درباره چادرهای مسافرتی بدانید

  • انواع چادرهای مسافرتی برحسب کاربرد
  • نکات مهم در انتخاب یک چادر مسافرتی مناسب

انواع چادرهای مسافرتی برحسب کاربرد

چادرهای مسافرتی 3 فصل

بیشتر چادرهای موجود در بازار طوری طراحی شده اند که برای استفاده در سه فصل بهار، تابستان و پائیز کارایی خوبی دارند؛ اما مناسب زمستان نیستند. این چادرها معمولا وزن کمی دارند، حداقل دو دریچه توری در دو طرف آن ها برای عبور هوا در نظر گرفته شده است، هرکدام از دریچه ها کاوری مجزا دارند که می توان در هنگام استراحت آن را کاملا بست، در یک یا دو طرف آن ها دریچه بزرگ تری برای ورود و خروج در نظر گرفته شده است که معمولا از دو لایه توری و جنس اصلی چادر دوخته شده و با زیپ باز و بسته می گردد.

بیشتر این چادرها همراه با یک کاور برای جلوگیری از خراب شدن چادر بر اثر تابش شدید آفتاب و ورود باران و برف به داخل چادر فراوری و عرضه می شوند. این نوع چادرها معمولا در برابر باران شدید نیز مقاومند؛ اما در مقابل طوفان و بادهای شدید و برف سنگین دوام چندانی ندارند. به طورکلی می توان گفت این چادرها از شما در برابر باران یا برف سبک محافظت می نمایند؛ اما برای شرایط آب و هوایی زمستان مناسب نیستند. این نوع چادرها بیشتر برای طبیعت گردی و بک پکینگ مناسب اند.

چادرهای مسافرتی 3-4 فصل

این نوع چادرها طوری طراحی شده اند که مناسب استفاده طولانی مدت در 3 فصل بهار، تابستان و پاییز هستند. البته بیشتر برای استفاده در تابستان مناسب اند؛ اما می توان در اوایل فصل بهار و اواخر پاییز که معمولا در بیشتر نقاط سردسیر برف سبکی می بارد نیز از آن ها استفاده کرد. در طراحی این چادرها به ایجاد تعادل در جریان هوا، استحکام بالا و گرم نگه داشتن افراد در هوای سرد توجه شده است.

چادرهای مسافرتی 3-4 فصله، یک یا دو تیرک بیشتر از چادرهای سه فصله دارند و تعداد پنجره های توردار آن ها کمتر است. علت این طراحی، استحکام بیشتر و جلوگیری از خروج گرما از آن ها است.

این نوع چادرها برای کوهنوردان و افرادی که بیشتر به ارتفاعات سفر می نمایند، انتخاب مناسبی است. به طورکلی، این چادرها مقاومت خوبی دارند؛ اما برای کمپ زدن در شرایط برف سنگین مناسب نیستند.

چادرهای 4 فصل

چادرهای 4 فصل برای مقاومت در برابر برف و بوران شدید طراحی شده اند و برف و طوفان های شدید گزندی به آن ها وارد نمی نماید. البته این موضوع بستگی به موقعیت مکانی هم دارد؛ چراکه حتی چنین چادرهایی در زیر برف شدید ارتفاعات هیمالیا، ممکن است به کلی از بین بروند.

این چادرها نسبت به انواع دیگر چادرهای مسافرتی، تیرک های بیشتری دارند و از مواد سنگین تری ساخته شده اند. سقف آنها برای جلوگیری از جمع شدن برف روی آن، گنبدی شکل بوده و کاوری که برای جلوگیری از ریزش برف یا باران روی چادر قرار می گیرد، تا نزدیک زمین کشیده می گردد.

در این نوع چادر، دریچه ها تا حدممکن پوشیده شده تا در هوای سرد داخل آن کاملا گرم باشد. ضمناً زمانی که بادهای شدیدی می وزد، این چادرها می توانند برترین پناهگاه برای شما باشند.

چادر سفری بوفالو

بوفالو از پیشرفته ترین چادرهای مسافرتی دنیا است. این چادر با الهام گرفتن از خانه های کوچ نشینان طراحی شده است، چیزی شبیه به خیمه مخروطی شکل سرخ پوستان یا پناهگاه های کمتر شناخته شده مردمان اسکاندیناوی.

وزن این چادر تنها 20 کیلوگرم است؛ بنابراین حمل ونقل، باز و بسته کردن و نصب آن بسیار آسان است. از آنجاکه پوشش پارچه ای چادر به قاب بدنه متصل است، نصب آن بسیار آسان است. بستن و نگهداری از چادر تنها به مقدار کشیدن پایه ها به سمت بالا و جا دادن آن در کیسه ای است که تنها اندکی بزرگ تر از یک کیف لوازم گلف است. این چادر به راحتی در صندوق عقب خودرو شما جا می گیرد.

هیچ نگهدارنده مرکزی در این چادر تعبیه نشده است. با این حال، بدنه چادر قابلیت تحمل وزنی معادل 130 کیلوگرم درحالت آویزان به مرکز را دارد. پس می توانید چراغ قوه، هدلامپ یا لوازم دیگر خود را به راحتی داخل چادر آویزان کنید.

مقاومت و سازگاری چادرهای بوفالو در ساحل، هنگام بارش برف، باران، باد و در گرمای شدید مورد آزمایش قرار گرفته است. با وجود 1 در و 4 پنجره بزرگ، هوای ورودی به فضای چادر به مقدار کافی رضایت بخش خواهد بود.

رنگ خاص پارچه این چادر، برای مقابله با گرمای شدید انتخاب شده است. حتی یک خنک نماینده برای مواقعی که گرما بسیار شدید است، در چادر قرار داده شده است. وزن این چادر در حالت بسته بندی 22 کیلوگرم است، از جنس نایلون مقاوم در برابر حریق ساخته شده، قاب سبکی از جنس کامپوزیت فیبر کربن دارد و ضد آب است. این چادر یک روکش پلی استر، مقاوم در برابر سوراخ شدگی و اشعه UV هم دارد.

چادرهای اتاق شکل

این چادرها معمولا مستطیلی شکل و از حدبیشتر ارتفاع و فضای ممکن برخوردار هستند. این نوع چادرها برای افرادی که می خواهند خانوادگی سفر نمایند، کاملا مناسب اند؛ زیرا معمولا دارای چند بخش مجزا از یکدیگر بوده و علاوه بر در اصلی، دارای یک در فرعی در داخل چادر نیز هستند. ضمناً این چادرها یک سایبان کاربردی نیز دارند.

چادرهای گنبدی شکل (Dome tent)

این چادرها استحکام بالایی دارند و در برابر وزش بادهای شدید از مقاومت بالایی برخورداند. بنابراین برای روزهای طوفانی مناسب تر از چادرهای اتاق شکل هستند. ارتفاع این چادرها در مرکز آن ها مناسب است؛ اما دیواره آن ها کمی شیب دار بوده که باعث دل گیر شدن فضای چادر می گردد و نشستن در آن را مشکل می نماید.

می توانید وسایل اضافه خود مانند کوله پشتی و لباس ها در کنار دیواره ها که ارتفاع کمتری دارند، قرارداده و از قسمت مرکزی چادر برای نشستن و خوابیدن بهره ببرید.

چادر سفری معلق

یکی از چیزهایی که این روزها هواداران بسیاری در بین طبیعت گردها پیدا نموده، ننو است. خوشبختانه تنوع در این کالا به قدری زیاد است که می توانید از بین صدها طرح و رنگ انتخاب کنید؛ اما شاید این خبر برای شما جالب تر باشد که چادرهای معلق هم راه خود را به بازار باز نموده اند و در پنج سالی که از حضورشان می گذرد، نظر های بسیاری را متوجه خود ساخته اند.

این چادرها شاید مانند ننوها قابلیت تاب خوردن نداشته باشد؛ اما ویژگی های خوب و کاربردی آن ها به قدری است که نظر هر طبیعت گردی را به خود جلب کند.

تریپاد کمپر (TreePod Camper) نام تجاری یکی از پیشروان ساخت چادرهای معلق است که به تازگی دست به طراحی یک چادر معلق و تا مقدار ای متفاوت زده است.

داشتن فضای کافی برای دو نفر و البته لوازم سفری که به همراه دارند، این چادر را گزینه ای مناسب برای دوست داران سفر به سرزمین های ناشناخته نموده است. به خاطر طراحی ویژه ، حتی زمانی که در جنگلی مرطوب چادر می زنید، تریپاد کمپر شما را کاملا خشک نگه می دارد. علاوه بر این، از ورود هر گونه حشرات و حیوانات کوچک موذی جلوگیری می نماید. بنابراین، دیگر لازم نیست روی زمین و صخره های سخت و گاها نمناک خوابی ناآرامی را تجربه کنید.

در این چادر، هر فرد درب اختصاصی خود را دارد؛ در نتیجه، ورود و خروج راحت تر از سایر انواع چادر مسافرتی است. حتی یک شبکه تقسیم اختیاری در چادر تعبیه شده است تا درصورت تمایل محل خواب دو نفر را از هم جدا کند.

درب و پنجره توری چادر از پانل های مقاوم در برابر شرایط بد جوی تشکیل شده اند. بعلاوه، نوارهای درزگیر چادر از نفوذ رطوبت به درون چادر جلوگیری می نمایند؛ اما آنچه این چادر از سایر چادرهای معلق متمایز می نماید این است که تریپاد کمپر تنها از یک نقطه معلق می ماند و همین مسئله نصب و جمع کردن آن را راحت تر نموده است.

خیلی ساده و راحت، کافی است یک شاخه محکم پیدا کنید و چادر را به آن وصل کنید. قاب آلومینیومی قوی با دیواره های خارجی مستحکم کششی از ویژگی های مهم و قابل توجه این چادر به شمار می آید. تریپاد به راحتی قابلیت تحمل وزنی معادل 227 کیلوگرم را دارد و طول و عرض آن به ترتیب 2 متر و 1متر و 30 سانتی متر هستند.

چادر سفری به شکل کوله پشتی

به تازگی، طراحی به نام دیوید شاتز (David Shatz) چادر سفری قابل حمل و بادوامی را برای گردشگران خانه به دوش و علاقمند به سفرهای سبک و ساده طراحی نموده است که می توان به صورت کوله پشتی همه جا آن را همراه خود برد.

این چادر که ملینا نام دارد به گردشگران اجازه می دهد تا کاملا امن و راحت در داخل آن استراحت نموده و احتیاجی به برپاکردن یا نصب چادر نداشته باشند. در واقع، ملینا باعث می گردد تا مسافرت و استراحت در سفر برای آن ها مجانی تمام گردد و درصورت احتیاج به استراحت، فقط کافی است داخل آن خزیده و خواب شبانه امنی را تجربه نمایند.

چادر ساده (The basic ridge tent)

چادرهای بیسیک، همان چادرهای کلاسیک هستند که در نقاشی بچه ها هم دیده می شوند. این چادرها در هر سمت خود قطبی دارد که بدنه چادر را به چهار طرف می کشاند و شکل خیمه را به وجود می آورد. چادرهای کلاسیک بسیار باثبات هستند و ابعاد آن ها می تواند از یک نفره تا مناسب برای چندین نفر باشد. ارتفاع زیاد این چادرها شاید از لحاظ مقاومت در برابر باد، یک نقطه ضعف به شمار برود. درحالی که سایر انواع چادر به خاطر ارتفاع کم فقط مناسب خوابیدن هستند، چادرهای کلاسیک به علت ارتفاع زیاد برای دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب اند.

چادر ژئودسیک (Geodesic)

چادرهای ژئودسیک یا سمی - ژئودسیک (semi-geodesic) از یک مدل ریاضی الگوبرداری شده اند. در طراحی این چادرها از خطوط متقاطع استفاده می گردد یعنی طوری طراحی شده اند که تیرک ها از روی هم عبور می نمایند و مثلث هایی را تشکیل می دهند. این تکنیک فشار باد و باران را بر روی سازه تقسیم می نماید و آن را در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاوم می سازد. بیشتر هیمالیانوردها که برای فتح اورست راهی می شوند، از چادرهای ژئودسیک استفاده می نمایند.

چادرهای سمی - ژئودسیک نیز با همین تکنیک ساخته می شوند اما تعداد مثلث هایی که تشکیل می دهند کمتر است؛ بنابراین مقاومت کمتری در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد دارند. با این حال، این چادرها نیز بیشتر برای کوهنوردان و افرادی ساخته می شوند که قصد دارند شب را در ارتفاعات سپری نمایند.

چادرهای فوری (Instant or quick-pitch tents)

فراورینمایندگان بسیاری به فراوری چادرهای فوری پرداخته اند. این نوع چادر در بافت خود یک چارچوب بلند دارند که با چرخاندن به شکل دایره ای بسته می شوند. برای نصب آن هم احتیاج به سرهم کردن تیرک ها و عبور از بافت چادر نیست. درواقع، این چادرها به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند و احتیاج به تجهیزات خاصی ندارند.

عیب بزرگ این چادرها در این است که مناسب شرایط آب و هوایی مساعد هستند و به همین علت بیشتر در طبیعت گردی های کوتاه مدت و گل گشت ها کاربرد دارند.

چادرهای بادی (Inflatable tents)

چادرهای بادی در مقایسه با سایر انواع چادر مسافرتی کمیاب تر بوده و به علت وزن بالا، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه برپایی این چادرها نقطه قوت آنها است. تنها کافی است یکی از گوشه های چادر را بیرون بیاورید و با روشن کردن کمپرسور، چادر به شکل اتوماتیک و در چند دقیقه برپا می گردد.

چادرهای بادی برای سفرهای تفریحی مناسبند؛ اما در سفرهایی مانند طبیعت گردی و کمپینگ که احتیاج به پیاده روی است، چندان مناسب نیستند.

چادر خیَم (The Khyam system)

این چادرها که به مدت بیش از یک دهه از متداول ترین انواع چادرهای مسافرتی بوده اند، با یک سیستم حلقوی ساده شبیه به مفصل آرنج باز و بسته می شوند. به طوری که اسکلت چادر به طور دائمی روی پارچه قرار می گیرد و فقط کافی است تا چادر را از کیف خود خارج کنید و بگذارید قطب ها مانند شرایط بازکردن یک چتر در جای مناسب قرار بگیرند.

چادر تونلی (Tunnel tents)

چادرهای گنبدی آن طور که باید امکان استفاده حدبیشتری از فضای موجود را به مصرف نماینده نمی دهد. به همین علت فراورینمایندگان به فکر افتادند تا از ساختارهای نیم دایره شکلی در امتداد یکدیگر استفاده نمایند تا بگردد نهایت استفاده را از فضای داخل چادر داشت و به همین علت چادرهای تونلی را طراحی و فراوری کردند.

چادرهای تونلی تنوع زیادی در ابعاد و سبک دارند به طوری که می توان از آن ها به عنوان رایج ترین چادرهای خانوادگی تا چادرهای مخصوص اردوگاه ها استفاده کرد.

چادر ویساویس (Vis-à-vis)

ظرفیت چادرها همواره یکی از مهم ترین نکاتی بوده که فراورینمایندگان چادرهای مسافرتی به آن توجه نموده اند. زمانی که در نتیجه احتیاج به ظرفیت بیشتر به ابعاد گنبدها و تونل های چادرهای مسافرتی افزوده شد، فراورینمایندگان به فکر افتادند تا اتاق هایی به ساختار چادرهای مسافرتی اضافه نمایند.

این مدل چادر اولین بار در فرانسه فراوری شد که یک قسمت مرکزی در ساخت چادر قرار داده گردد و یک یا دو اتاق نیز به آن اضافه گردد. این دو اتاق اضافه رو به روی هم قرار گرفتند که معادل آن در زبان فرانسوی می گردد vis-à-vis.

چادر پاد (Pod living)

چادرهای پاد از بزرگ ترین انواع چادرهای مسافرتی موجود در بازار هستند که از یک بخش مرکزی و تعدادی اتاق خواب تشکیل شده اند. در سفرهای خانوادگی بچه ها می توانند فضای مخصوص به خود را داشته باشند و در بین روز همه اعضای خانواده در فضای نشیمن دور هم جمع شوند. اما در کنار آن اشکالاتی هم دارند: چادرهای پاد فضای بسیار زیادی اشغال می نمایند و شاید نتوان به راحتی مکانی را برای کمپ زدن پیدا کرد. از طرفی به علت مصرف بسیار زیاد پارچه در ساخت این چادر، وزن بالایی دارند.

چادرهای بزرگ خانوادگی (Large family tents)

طراحی چادرهای مسافرتی شکل های پیچیده تری به خود گرفته و اشکال چادر از چادرهای کوچک به چادرهای بزرگ خانوادگی تغییر پیدا نموده است. در طراحی چادر مقیاس گذاری همواره ایده خوبی نیست، بعضی طرح های چادر مسافرتی مناسب ابعاد بزرگتر نیستند. به همین علت بیشتر فراورینمایندگان این روزها از ترکیب سبک های مختلف برای ایجاد چادرهای بزرگ استفاده می نمایند. مثلا از چادرهای گنبدی شکل برای بخش مرکزی و از چادرهای تونلی برای اتاق ها استفاده می نمایند.

خرید آنلاین چادر مسافرتی

نکات مهم در انتخاب یک چادر مسافرتی مناسب

ظرفیت چادر مسافرتی

اولین نکته در انتخاب و خرید چادر مسافرتی توجه به ظرفیت آن است. چادر مسافرتی مناسب را باید بر اساس تعداد نفرات، لوازم یا حتی حیوانات خانگی خود انتخاب کنید. ضروری است بدانید که هیچ استاندارد مشخصی برای مشخص ظرفیت و ابعاد چادر وجود ندارد اما برحسب تجربه توصیه می کنیم هنگام آنالیز ظرفیت چادر همواره بر این اساس چادر خود را انتخاب کنید که قرار است یک نفر اضافه همراهتان ببرید به خصوص اگر همراهان شما در سفر چاق و تنومند هستند، از فضاهای بسته به شدت هراس دارند، قبل از خواب یا هنگام خواب غلت می زنند، برای خواب راحت احتیاجمند فضای کافی در اطراف خود هستند و بچه یا حیوان خانگی همراه خود دارند. تنها با فرض در نظرگرفتن یک نفر اضافه مسئله ای از بابت فضای کافی نخواهید داشت.

درهای کافی با زیپ مناسب

در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به تعداد، شکل و جهت دریچه های ورودی آن توجه کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می نماید که افراد زیادی بخواهند از یک چادر استفاده نمایند. بنابراین بهتر است چادری را انتخاب کنید که چند دریچه ورودی داشته باشد تا برای ورود و خروج مزاحم دیگران نشوید (مخصوصا شب ها).

درضمن درهای زیپ دار کمی سخت باز می شوند و ممکن است سروصدای زیادی ایجاد نمایند. برای حل این مشکل توصیه می کنیم چادری را انتخاب کنید که زیپ آن از نوع YKK باشد؛ این مدل زیپ برترین نوع در دنیا است، کارخانه سازنده آن ادعا می نماید که YKK پنج برابر سریع تر از زیپ های معمولی باز و بسته می گردد.

تیرک های مناسب

ساختار تیرک های چادر نقش مهمی در سختی یا آسانی نصب آن دارد؛ البته تقریبا همه چادرهای مناسب برای سفرهای خانوادگی فاقد تیرک هستند. به طوری که به صورت اتوماتیک باز می شوند و برای برپایی آ ن ها حتی احتیاج به میخ چادر نیست. بعلاوه به راحتی می توانید با وارونه کردن و تکان دادن این نوع چادرها، خرده های کوچک زباله را از آن خارج کنید.

اما اگر چادر شما از نوعی باشد که احتیاج به تیرک دارد، هرچه تعداد تیرک ها کمتر باشد، چادر شما سریع تر برپا خواهد شد. ضمناً متصل کردن تیرک ها به گیره راحت تر از پیچاندن نخ آن ها به دور میخ های کوچک است.

در بعضی چادرها تیرک ها هم به گیره متصل می شوند و هم می توان نخ آن ها را دور میخ های کوچک پیچید. این ویژگی به حفظ تعادل، استحکام، ایجاد جریان بهتر هوا و نصب راحت تر چادر یاری می نماید. در بعضی انواع دیگر رنگ هریک از گوشه های چادر با رنگ گیره های اختصاصی آن ها یکسان بوده و این ویژگی به برپایی راحت تر چادر یاری زیادی می نماید. ضمناً تیرک های آلومینیومی نسبت به انواع فایبرگلاسی خود بادوام تر و مقاوم تر هستند.

کاور ضد باران مناسب

کاور ضد باران پوشش ضد آبی است که روی چادر شما قرار می گیرد. می توانید هنگامی که احتمال بارش باران و برف یا ایجاد شبنم وجود دارد یا زمانی که می خواهید کمی داخل چادر گرم گردد، آن را روی سقف چادر بکشید.

دو نوع کاور ضد آب وجود دارد: بعضی از کاورها فقط روی سقف را می پوشاند و با استفاده از آن ها که تا حدود زیادی هم از چادر در برابر باران محافظت می نمایند، هم نور بیشتری به چادر می رسد و هم می توانید اطراف خود را به خوبی مشاهده کنید. کاورهای نوع دوم کاملا چادر را می پوشانند و تا جای ممکن از چادر در مقابل باد و باران محافظت می نمایند .از طرفی به علت فاصله ای که بین بدنه اصلی چادر و کاور آن وجود دارد، دمای چادر محفوظ می ماند و شما را از سرما در امان نگه می دارد.

هرچقدر پارچه سایه بان و کاور ضد باران، متراکم تر و ضخیم تر باشد، مقاومت آن در برابر آفتاب، باران و برف بیشتر است.

فضای اضافی برای قراردادن وسایل همراه

در بعضی انواع چادر مسافرتی فضای مجزایی برای نگه داری از اشیا، کوله پشتی، کفش ها و وسایل پخت وپز در نظر گرفته شده است. این فضا را معمولا کاور ضد باران چادر ایجاد می نماید که گاهی فقط در یک طرف چادر چنین فضایی وجود دارد و در بعضی انواع دیگر دو طرف چادر چنین فضایی دارند.

سیستم تهویه مناسب

در بیشتر چادرهای مسافرتی معمولا در سقف، پنجره ها و دیواره های آن، دریچه های توری برای ایجاد تهویه هوا، جلوگیری از عرق کردن و تماشای منظره اطراف درنظر گرفته می گردد. توصیه می کنیم اگر قصد دارید به منطقه ها گرم و مرطوب سفر کنید چادرهایی با دریچه های توری بزرگتری را انتخاب کنید.

قلاب ها و جیب های داخلی

در داخل بعضی از چادرها، قلاب هایی برای آویزان کردن هدلامپ یا چراغ قوه دستی وجود دارد. در بعضی چادرها نیز قلاب ها و جیب هایی روی دیوارها نصب شده که برای متصل کردن لباس ها، کیف کمری و قراردادن اشیای دیگر درنظر گرفته شده است. می توانید وسایل اضافی خود را روی این قلابها قرار دهید و فضای چادر را مرتب کنید.

قلاب های نگهدارنده چادر

بعضی چادرهای با کیفیت همراه با حلقه هایی جهت اتصال پایه های نگهدارنده عرضه می شوند. استفاده از این حلقه ها باعث بسته شدن روزنه ها در هوای طوفانی نیز می گردد.

زیرانداز چادر مسافرتی

زیرانداز چادر مسافرتی معمولا به صورت جداگانه به فروش می رسد. این پارچه ضد آب از چادر شما در برابر رطوبت یا پاره شدن بر اثر برخورد با سنگ، خار و خاشاک و شاخه های درختان محافظت می نماید. پرداخت هزینه زیرانداز چادر به هزینه های ترمیم کف چادر می ارزد، پس توصیه می کنیم حتما یک زیرانداز خوب برای چادرتان تهیه کنید.

قفسه های توری

همان طور که گفتیم در بعضی چادرها، جیب ها و قلاب هایی برای قراردادن اشیای اضافی به دیواره های داخلی چادر دوخته می شوند. می توانید علاوه بر این جیب ها از قفسه های توری که در بالای چادرها قرار می گیرند و کاربرد مشابهی دارند، نیز بهره ببرید.

منبع: کجارو / alienbuffalo.com / neatorama.com / campingandcaravanningclub.co.uk / rei.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2003

به "چگونه چادر مسافرتی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه چادر مسافرتی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید