نیوزویک: حملات سایبری اخیر فقط یک پیش نمایش است

به گزارش مجله بیزبینگ، رسانه های آمریکایی با اشاره به حملات سایبری اخیر به بعضی نهاد ها و موسسات آمریکا، خاطر نشان کردند که این حملات فقط یک پیش نمایش است.

نیوزویک: حملات سایبری اخیر فقط یک پیش نمایش است

به گزارش تسنیم، وب سایت نشریه نیوزویک نوشت: حملات زنجیره ای سایبری به یک شرکت نرم افزاری که توسط موسسات عالی فدرال مورد استفاده قرار می گیرد، فقط پیش نمایش خطرات بزرگ پیش رو است.

بر اساس این گزارش، در حالی که مقامات و کارشناسان در حال تلاش برای بررسی میزان دسترسی بدافزار ها به اسرار بخش خصوصی و دولتی هستند، آنچه شناخته شده است این است که ماه ها - احتمالا از ماه مارس تا به امروز - به ده ها هزار شبکه توسط یک عملیات سایبری نفوذ شده که تعریف و خطر آن برای بسیاری از مردم ناشناخته است.

چند روزی است که مراکز و نهاد های مهم آمریکا مانند وزارتخانه های دفاع، خزانه داری، خارجه، تجارت و امنیت داخلی، هدف حملات قدرتمند سایبری هکر ها قرار گرفته اند.

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه سفر خود به کشور های اروپایی را به دلیل حمله هکری به نهاد های دولتی آمریکا نیمه تمام رها کرده است.

در همین حال، دو کمیته مهم مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مشترک خود درباره این حملات سایبری را آغاز کردند.

روسای این دو کمیته مهم مجلس نمایندگان آمریکا در نامه مشترکی به مدیران اف بی آی، اطلاعات ملی و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده نوشتند: کمیته های ما به دنبال دستیابی به اطلاعاتی درباره نفوذ گسترده هکر ها به چندین نهاد دولتی و فدرال، زیرساخت های مهم و حیاتی و شبکه های فناوری اطلاعات بخش خصوصی، هستند.

در این نامه همچنین آمده است: در حالی که تحقیقات و تجزیه و تحلیل های ما بر اساس اطلاعات اولیه همچنان ادامه دارد، این مساله کاملا روشن و آشکار است که حمله سایبری اخیر تبعات خسارت بار و مخربی برای امنیت ملی ایالات متحده به همراه خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1418

به "نیوزویک: حملات سایبری اخیر فقط یک پیش نمایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزویک: حملات سایبری اخیر فقط یک پیش نمایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید