هشدار؛ عشایر ایلامی در جهت سیل اتراق نکنند

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: همه کانون های محل تجمع عشایر به وسیله ارسال پیغام کوتاه یا چهره به چهره در جریان وقوع بارش های سیلابی قرار گرفته اند و از آنها خواسته شده است با استقرار در اماکن امن در جهت سیلاب اتراق نکنند.

هشدار؛ عشایر ایلامی در جهت سیل اتراق نکنند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، علی سلیمی اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، این سامانه موجب بروز پدیده های جوی همچون رگبار، رعد و برق، باد شدید، تگرگ، سیلاب و در ارتفاعات همراه با بارش برف می گردد.

وی اضافه کرد: عشایر کوچرو و دامداران باید نسبت به محل نگهداری احشام و دام های خود به خصوص دامهای کوچک در اماکن امن و سرپوشیده دقت نمایند و از چرای دامهای خود در مناطق کوهستانی ارتفاعات و از تردد در جهت رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مستعد آبگیر جدا خودداری نمایند.

سلیمی یادآور شد: عشایر باید برای جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی در مورد ایمن سازی سیاه چادرها تدابیر لازم را به عمل آورند و تا فروکش کردن این سامانه به حاشیه رودها به علت طغیان احتمالی آب یا ارتفاعات به خاطر وقوع صاعقه فاصله بگیرند.

مدیرکل امور عشایر ایلام تاکید نمود: آب شرب و سوخت مورد احتیاج خانوارهای عشایر تامین شده و همچنین علوفه و خوراک دام احشام عشایر به مقدار کافی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 831

به "هشدار؛ عشایر ایلامی در جهت سیل اتراق نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار؛ عشایر ایلامی در جهت سیل اتراق نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید