هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم شد

به گزارش مجله بیزبینگ، شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران بیان کرد که درحال حاضر شاخص کیفیت هوای مرکز بر روی عدد 122 یعنی ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است.

هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم شد

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 122 یعنی شرایط نا سالم برای گروه های حساس واقع شده است. بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 128 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

کیفبت هوا از ساعات اولیه بامداد کاهش یافت و شاخص کیفیت هوا به 152 و در شرایط ناسالم قرارگرفت، اما به تدریج شاخص آلودگی هوا کاهش یافت و ساعت 10 صبح روز آدینه به شاخص 122 و شرایط ناسالم برای گروه های حساس رسید.

بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها جزو گروه های حساس محسوب شده و باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تاحدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد؛ کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این مثال هاست.

بر اساس این گزارش مرکز نشینان از ابتدای سال تا به امروز 135 روز هوای قابل قبول، 86 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، 8 روز هوای ناسالم، 2 روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها دو روز هوای پاک را تجربه کردند. شهروندان تهرانی در سال قبل 187 روز هوای قابل قبول، 45 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، دو روز هوای پاک و یک روز هوای ناسالم را تجربه نموده بودند.

لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد که بر اساس آن از عدد صفر تا 50 در محدوده هوای پاک تعریف می گردد، از 51 تا 100 هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا میانه بوده و از محدوده 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس است. در بازه 151 تا 200 نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و از محدوده از 201 تا 300 نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می گیرد. بر اساس این دسته بندی در محدوده 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2188

به "هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید