وزیر خارجه هند به چین می رود

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: وزیر خارجه هند در پی توافق با چین درباره کاهش تنش های مرزی سه هفته گذشته به این کشور سفر خواهد نمود.

وزیر خارجه هند به چین می رود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ در حالیکه تنش های بین هند و چین در پی تصمیم دو کشور برای عقب نشینی نظامی از مرز مورد مناقشه در هیمالیا رو به بهبودی گذارده است، مقامات هندی بیان کردند وزیر خارجه این کشور برای دیدار با مقامات هندی به دهلی نو خواهد رفت.

وزارت خارجه هند در بیانیه ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد بیان کرد: سلمان خورشید مذاکراتی را در روز پنج شنبه در پکن خواهد داشت.

روابط هند و چین در سال های اخیر گسترش یافته است ولی این روابط هنوز تحت تاثیر منفی جنگ مرزی سال 1962 میلادی قرار گرفته است.

مرز غیر رسمی موسوم به خط کنترل واقعی هم اکنون چین و هند را از یکدیگر جدا نموده است. در حالی که این خط مرزی هنوز به درستی معین و تعیین نشده ولی دو کشور توافقنامه هایی را برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی به امضا رسانده اند.

رسانه های هندی گزارش دادند که طرفین موافقت نموده اند به بحران مرزی خاتمه دهند. خورشید قبلا سفر خود به چین را منوط به عقب نشینی نیروهای نظامی چین نموده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 498

به "وزیر خارجه هند به چین می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه هند به چین می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید