ویزیت 100 هزار تومانی پزشکان، در مطب پزشکان چه خبر است؟

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، بیمارستان دولتی است و نه مطب یا بیمارستان خصوصی. افراد زیادی اینجا رفت و آمد دارند اما نقطه مشترک همه آنها بیماری است که یا به جان خودشان افتاده یا خانواده، دوست و آشنا. در دست بعضی یا کیسه داروست یا برگه آزمایش و فیش های واریزی. هزینه ها بالاست و ندارم چیزی است که در صف حسابداری کم و بیش شنیده می گردد.

ویزیت 100 هزار تومانی پزشکان، در مطب پزشکان چه خبر است؟

داروخانه هم شلوغ است. آنچه که شاید اینجا و در بیمارستان زیاد بشنوید گلایه از هزینه های درمان است. حسابدار داروخانه، رو به مردی سالخورده قیمت داروها را می گوید، اما انگار پرداخت هزینه برای او چندان کار راحتی نیست. کمی مکث می نماید. انگار در ذهنش حساب و کتابی دارد. دو قلم از داروها را پس می دهد و باقی را برمی دارد.

اگر میان بیمارستان ها، مطب ها و داروخانه ها چرخی بزنید این صحنه را باز هم خواهید دید. کسانی که توان پرداخت هزینه ویزیت، دارو، بستری و… را ندارند. بعضی هم یا بیمه ندارند یا اگر بیمه دارند چندان باری از روی دوش آنها برنمی دارد.

رفتن به مطب های خصوصی با بردهای تخصصی و فوق تخصصی برای بعضی بیماران سخت تر است. ویزیت هایی که آنها می گیرند نه با جیبشان می خواند و نه راه دیگری دارند. بعضی هم شاید با یک حساب و کتاب سرانگشتی منصرف شوند. فاطمه می گوید: درد این هزینه ها جدا و بیماری هم جدا. هر دو کمرمان را شکسته.

بر اساس آنچه که سجاد رضوی، رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفته: رشد تعرفه های سال جاری حدودا در کل 28.5 درصد بود. با این حساب تعرفه دولتی ویزیت پزشکان، دندانپزشکان و دکترای تخصصی در علوم پایه در صورت عدم اجرای نسخه الکترونیکی 16 هزار و 400 تومان، پزشکان و دندانپزشکان متخصص 20 هزار و 500 و نیز پزشکان فوق تخصص 24 هزار و 800 تومان است.

همچنین تعرفه ویزیت در بخش خصوصی برای پزشکان، دندانپزشکان و دکترای تخصصی در علوم پایه در صورت عدم اجرای نسخه الکترونیکی 44 هزار و 600 تومان، پزشکان، دندانپزشکان متخصص 67 هزار و 700 تومان و نیز پزشکان فوق تخصص دوره تکمیلی تخصصی(فلوشیپ) 85 هزار و 800 تومان و فوق تخصص دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) بچه ها و نوزادان زیر هفت سال 103 هزار تومان است.

ویزیت بالاتر از تعرفه اعلامی

در این میان بعضی از پزشکان از گفتن قیمت ویزیت به بیماران خودداری می نمایند. مهسا در این مورد می گوید: برای دریافت نوبت با فوق تخصص تماس گرفتم، اما اصرارم برای اطلاع از قیمت ویزیت بی نتیجه بود. منشی می گفت فقط موقع پرداخت، نرخ ویزیت را می گویم!

همچنین آنالیز های خبرنگاران نشان می دهد بعضی از پزشکان متخصص و فوق تخصص رقمی بیش از تعرفه های اعلام شده از بیماران برای ویزیت می گیرند. به طور مثال یک متخصص زنان و زایمان با تعرفه 67 هزار و 700 تومان، از بیماران 80 هزار تومان ویزیت می گیرد. در کنار اینها بعضی از پزشکان برای دریافت ویزیت از دستگاه کارتخوان استفاده نمی نمایند و به صورت دستی از بیماران پول را دریافت می نمایند. در جدول زیر تعرفه بعضی از پزشکان آمده:

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1642

به "ویزیت 100 هزار تومانی پزشکان، در مطب پزشکان چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزیت 100 هزار تومانی پزشکان، در مطب پزشکان چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید