پاسخ پکن به لفاظی های کرونایی آمریکا به چین

به گزارش مجله بیزبینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد اتهام زنی ها و برچسب زنی های اخیر آمریکا در رابطه با ویروس کرونا، از عزم پکن برای مقابله با این ویروس و یاری به کشورهای دیگر اطلاع داد.

پاسخ پکن به لفاظی های کرونایی آمریکا به چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اظهارات ضد چینی اخیر رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در رابطه با شیوع ویروس کرونا واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین را در پی داشته است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست خبری در جمع خبرنگاران با سوالی درباره مواضع روزهای اخیر مقام های ارشد آمریکایی و لفاظی های ضد چینی آنها به بهانه شیوع ویروس کرونا روبرو شد.

یک خبرنگار از آقای گنگ شوانگ سوال کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده دیروز به چین به اتهام به راه انداختن کارزار اطلاعات غلط تاخت. رئیس جمهور ترامکپ و دیگر مقام های ایالات متحده هم د چندین نوبت اعلام کردند که مقصر شناختن ارتش آمریکا در زمینه ویروس کرونا غیر مسئولانه و غیرقابل قبول است. منتقدان می گویند در برهه جاری که به پیوندهای سالم بین چین و آمریکا احتیاج است، به خاطر این کشمکش روابط دو طرف به شدت دچاز تنزل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در جواب به این سوال گفت: اخیرا در بحبوحه همه گیری کووید-19 و بدون توجه به توصیه های سازمان جهانی بهداشت، بعضی از مقام های ارشد آمریکا و اعضای کنگره در تهمت زنی هایشان علیه چین به کشورمان برچسب زده اند که این موضوع باعث خشم شدید مردم چین شده است. چین به شدت با این اقدامات مخالف است و این برچسب زدن ها را محکوم می نماید.

این مقام چینی با دفاع از اقدامات پکن در رابطه با مقابله با شیوع کرونا و اطلاع رسانی های روزانه و به موقع چین، بر عزم کشورش برای ادامه این فرایند و همچنین ارائه یاری ها به دیگر کشورها برای مقابله با این ویروس تاکید نمود.

اظهارات این مقام ارشد پکن بعد از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) بار دیگر از اینکه از ویروس کرونا با نام ویروس چین اسم برد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 895

به "پاسخ پکن به لفاظی های کرونایی آمریکا به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ پکن به لفاظی های کرونایی آمریکا به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید