چطور از فرودگاه هیترو لندن به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله بیزبینگ، حمل و نقل فرودگاه هیترو لندن

فرودگاه هیترو لندن (London Heathrow) اصلی ترین فرودگاه شهر لندن و پررفت و آمدترین فرودگاه در بریتانیا محسوب می گردد. در سال 2016 بیش از 75 میلیون نفر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده نموده اند. فرودگاه هیترو با شهر لندن حدود 32 کیلومتر فاصله دارد و با استفاده از وسایل نقلیه مختلف می توان به مرکز شهر دسترسی پیدا کرد. در این مطلب قصد داریم در خصوص حمل و نقل فرودگاه هیترو لندن صحبت کنیم و گزینه های حمل و نقل این فرودگاه را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه هیترو لندن به مرکز شهر برویم؟

اویستر کارت

کارت الکترونیکی اویستر کارت (oyster card) کارت مخصوص حمل و نقل عمومی در انگلیس است. برای استفاده از گزینه های حمل و نقل فرودگاه هیترو لندن بهتر است قبل از هرچیز یک اویستر کارت بخرید. با خرید این کارت می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر از اتوبوس، مترو، قطار و … بهره ببرید. هنگامی که به فرودگاه هیترو رسیدید می توانید از ایستگاه مترو فرودگاه این کارت را تهیه کنید.

  • اتوبوس نشنال اکسپرس

شرکت نشنال اکسپرس (National Express) سرویس هایی را از فرودگاه هیترو لندن به ویکتوریا و سایر مقاصد در بریتانیا انجام می دهد. این اتوبوس ها از ایستگاه اتوبوس مرکزی در فرودگاه، بین ترمینال های 1،2 و 3 حرکت می نمایند. با خرید آنلاین بلیط می توانید از تخفیف های شگفت انگیز بهره ببرید. به طور میانگین، در هر ساعت 3 اتوبوس از این ایستگاه حرکت می نمایند و به سمت ایستگاه ویکتوریا لندن می فرایند. راستا فرودگاه هیترو تا لندن حدود 35 الی 60 دقیقه طول می کشد.

  • هیترو هوپا

شرکت نشنال اکسپرس سرویس ویژه ای را به نام هیترو هوپا (Heathrow Hoppa) برای مسافران فرودگاه فراهم نموده و آن ها را از فرودگاه هیترو به هتل های مشهور لندن می رساند. این اتوبوس ها با جایگاه های راحت و مدرنی که دارند یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه هیترو لندن به شمار می فرایند. در این اتوبوس ها لازم نیست بابت چمدان و بارتان هزینه ای بپردازید و هر مسافر می تواند تا دو چمدان و مقداری ساک و کیف دستی همراه داشته باشد. باجه اتوبوس های هیترو هوپا در سالن پروازهای ورودی در ترمینال های شماره 1، 3،4 و 5 واقع شده است. این سرویس ها به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته فعال هستند.

  • اتوبوس شب

اتوبوس شب شماره N9 تقریبا بین ساعت 11:30 شب تا 5 صبح (بسته به روز هفته) از فرودگاه هیترو لندن به سمت مرکز شهر حرکت می نماید. این اتوبوس هر 20 دقیقه یکبار حرکت می نماید و راستا فرودگاه تا مرکز شهر را در مدت زمان تقریبی 75 دقیقه طی می نماید.

  • قطار

قطار هیترو اکسپرس(Heathrow Express) سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هیترو لندن به سمت مرکز شهر است. با استفاده از این قطارها در عرض 15-20 دقیقه می توانید به ایستگاه پدینگتون لندن برسید. قطار اکسپرس از ساعت 5 صبح تا 11:55 نیمه شب به جابجایی مسافران فرودگاه می پردازد.

قطار هیترو کانکت (Heathrow Connect) بین ترمینال های فرودگاه هیترو و ایستگاه پدینگتون به جابجایی مسافران می پردازد. این قطارها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند و این راستا را در حدود 25 دقیقه طی می نمایند.

  • مترو

خط متروی پیکادلی تمام ترمینال های فرودگاه هیترو لندن را به مرکز شهر لندن متصل می نماید. این خط مترو در فرودگاه هیترو سه ایستگاه دارد: یک ایستگاه بین ترمینال های 1،2 و 3، یک ایستگاه در ترمینال شماره 4 و ایستگاهی نیز در ترمینال شماره پنج.

مترو از ساعت 5 صبح تا 23:40 دقیقه شب فعال است و راستا فرودگاه هیترو لندن تا مرکز شهر لندن را در مدت زمان 50 دقیقه طی می نماید. مترو را شاید دیدنی ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هیترو لندن دانست، چون این مترو قدیمی ترین شبکه حمل و نقل زیرزمینی در جهان به شمار می رود. بنابراین با سوار شدن به مترو می توانید تجربه حضور در مترویی 100 ساله را نیز تجربه کنید. برای استفاده از مترو هم می توانید از اویستر کارت خود بهره ببرید و هم اینکه کارت متروی یک روزه یا تعداد نامحدود سفر را تهیه کنید.

  • تاکسی

در فرودگاه لندن وقتی از سالن خارج می شویم با ردیفی از تاکسی ها روبرو می شویم که منتظر مسافر هستند. برای امنیت بیشتر توصیه می گردد تنها از اتوبوس های مشکی و دارای مجوز بهره ببرید. ممکن است تاکسی های متفرقه ای نیز وجود داشته باشند و کرایه ای کمتر را به شما پیشنهاد بدهند، اما پیشنهاد می گردد اگر برای اولین بار به لندن سفر می کنید حتما از تاکسی های دارای مجوز بهره ببرید. بهتر است قبل از سوار شدن کرایه مقصد را از راننده بپرسید. تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هیترو لندن است و در مدت زمان یک ساعت شما را به مرکز شهر لندن می رساند. تمام ترمینال های فرودگاه دارای باجه کرایه تاکسی و تاکسی های آرم دار مشکی هستند.

تسهیلات ویژه حمل و نقل

افراد توانخواه که احتیاج به تسهیلات ویژه حمل و نقل دارند می توانند از گزینه های مختلف حمل و نقل فرودگاه لندن به راحتی استفاده نمایند. کارکنان فرودگاه هیترو به مسافران توانخواه با احتیاجهای ویژه یاری خواهند کرد تا برترین وسیله نقلیه را انتخاب نمایند. قطارهای هیترو اکسپرس قسمت هایی ویژه برای مسافرانی که از ویلچیر استفاده می نمایند در نظر گرفته اند. خارج شدن از قطار در ایستگاه پدینگتون نیز برای این مسافران آسان و بی دردسر خواهد بود. البته مسافران توانخواه این نکته را در نظر داشته باشند که تعداد زیادی از ایستگاه های مترو بالابر ندارند. اما تمام خط اتوبوس رانی شهر لندن مجهز به خدمات ویژه برای سوار و پیاده شدن افراد با ویلچر است و این مسافران از این جهت مسئله ای نخواهند داشت.

منبع: heathrow-airport-guide.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2039

به "چطور از فرودگاه هیترو لندن به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه هیترو لندن به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید