چه راهی برای آنالیز امن بودن اپلیکیشن های اندروید پیش از دانلود وجود دارد؟

به گزارش مجله بیزبینگ، اگر می خواهید گوشی اندرویدی شما هک نشود مطلب زیر را از دست ندهید.

چه راهی برای آنالیز امن بودن اپلیکیشن های اندروید پیش از دانلود وجود دارد؟

به گزارش خبرنگاران، آنالیز امن بودن برنامه اندروید امری بسیار مهم است که امروزه از آن غافل شده ایم. برای دانلود اپلیکیشن های مناسب اندروید و...، از مارکت های معتبر مثل گوگل پلی بهره ببرید. با این وجود ممکن است که گاهی اوقات شما از منابع دیگری یک اپلیکیشن را دانلود کنید با این حال هنوز هم برنامه های ناامن و کلاهبرداری روی تلفن های همراه هوشمند نصب می گردد و خیلی از اوقات اطلاعات شخصی یک فرد را به خطر می اندازند.

1- در پی پرچم قرمز در نظرات بگردید

منظور از پرچم قرمز، نظرات منفی و شکایت ها از برنامه است. بیشتر اوقات ما فکر می کنیم که با تماشا ستاره های یک اپلیکیشن در گوگل پلی، از امن بودن و خوب بودن آن مطمئن شده ایم. این در حالی است که در بسیاری از اوقات توسعه دهندگان برنامه های مخرب، از نظرات جعلی برای اپلیکیشن خود استفاده می نمایند تا بتوانند اعتماد افراد را برای دانلود و نصب برنامه جلب نمایند.

2- تمامی توضیحات برنامه را کامل بخوانید

یک برنامه درست و امن تمامی توضیحات خود را به شکل دقیق و منظم و شفاف ارائه می نماید؛ اما برنامه های کلاهبرداری سعی دارند که توضیحات خود را بدون علت فقط تعمیم دهند و بزرگ و خوب جلوه دهند.

3- به تعداد دانلود برنامه دقت کنید

ابتدا به تاریخ انتشار برنامه دقت کنید. اگر یک برنامه عمر کوتاهی (کمتر از یک یا دو سال) دارد و میلیون ها بار دانلود شده است، باید به آن شک کنید. احتمال زیادی دارد که این اعداد فیک و ساختگی باشند تا بتوانند اعتماد شما را جلب نمایند.

4- فهرست مجوز هایی که برنامه از شما می خواهد را آنالیز کنید

هر برنامه ای در فهرست توضیحات خود، تمام مجوز هایی را که از شما و تلفن همراه شما می خواهد، فهرست می نماید. باید به دقت این مجوز ها را آنالیز کنید. اگر این مجوز ها منطقی نبود، به این برنامه اطمینان نکنید و آن را نصب نکنید.

5- سایت توسعه دهنده اپلیکشن را مشاهده و آنالیز کنید

در فروشگاه گوگل پلی، شما می توانید با کلیک بر روی نام توسعه دهنده، سایت آن را مشاهده کنید. بعلاوه می توانید به صورت زیر آن را در گوگل سرچ کنید:

[نام توسعه دهنده]mobile apps

6- به فرآیند نصب اپلیکیشن دقت کنید

بعضی از توسعه دهندگان کلاهبردار، سعی دارند به هر روشی که افراد به آن توجه نمی نمایند، از اطلاعات آن ها دزدی نمایند. ممکن است که در حین نصب یک برنامه صفحه ای برای شما باز گردد که از شما تأییدیه بخواهد و شما با فرض این که اپلیکیشن به آن احتیاج دارد، آن را تأیید کنید. در خیلی از اوقات آن ها کوشش می نمایند تا از این روش به اطلاعات بیشتری از تلفن همراه شما دسترسی داشته باشند. پس لطفا در حین نصب برنامه، هر پنجره ای که باز می گردد را به راحتی و بدون مطالعه تأیید نکنید.

منبع: پایگاه اطلا ع رسانی پلیس فتا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1925

به "چه راهی برای آنالیز امن بودن اپلیکیشن های اندروید پیش از دانلود وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه راهی برای آنالیز امن بودن اپلیکیشن های اندروید پیش از دانلود وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید