چگونه در ترکیه صاحب خانه شویم ؟

به گزارش مجله بیزبینگ، یکی از بهترین و پرسودترین روش های سرمایه گذاری خرید ملک است. اگر بتوان در زمانی که اوضاع مالی یک کشور رو به رشد است در آن کشور به خرید ملک مبادرت کرد، این سود چندین برابر نیز خواهد شد. یکی از این کشورها که در حال حاضر می توانید در آن به خرید ملک بپردازید، ترکیه است. این کشور با دارا بودن موقعیت مناسب اقلیمی و جغرافیایی و اوضاع رو به رشد اجتماعی و مالی، بستری مناسب به جهت سرمایه گذاری را پدید آورده است. اگر شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه هستید در تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه در ترکیه صاحب خانه شویم ؟

جهت دریافت خدمات اجرای فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

فرآیند خرید ملک در ترکیه

فرآیند خرید ملک در ترکیه نسبتا طولانی است و حدودا تا زمان دریافت سند سه ماه فرصت ضروری است. کشور ترکیه به تازگی قوانین جدیدی را در خصوص خرید ملک از جانب اتباع خارجی وضع نموده است که بر اساس آن بزرگ ترین مزیت خرید ملک در این کشور، کسب شهروندی است که ساده ترین و ایمن ترین روش محسوب می گردد. شایان ذکر است که در صورتی اتباع خارجی دست به خرید ملک در ترکیه بزنند تا سه سال پس از آن حق فروش ملک را نخواهند داشت و در صورتی که چیزی خلاف این موضوع را بشنوید باید بدانید که دروغی بیش نیست.

امروزه در بعضی از شهرهای این کشور همچون آلانیا و استانبول، سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی بسیار رونق یافته است. یکی از دلایل این موضوع ارزان بودن ملک در ترکیه است و باید بدانید که قیمت خرید ملک در ترکیه بسیار ارزان تر از قیمت خرید ملک در ایران است. پس اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید با قیمتی مناسب در شهرهایی همچون استانبول، آلانیا و آنتالیا دست به خرید ملک بزنید.

کشور ترکیه کشوری خوش آب و هوا است و اینکه در کدام ناحیه از آن دست به خریداری ملک بزنید بستگی به هدف شما از این سرمایه گذاری دارد. در سال های اخیر خرید ملک در شهرهای ساحلی همچون آنتالیا، آلانیا، ازمیر، کوش اداسی و همچنین استانبول از جانب ایرانیان با رشد رو به رو بوده است. البته شهرهای دیگری همچون کارا نیز برای خرید ملک در ترکیه هواداران خاص خود را دارند چراکه شهر کارا بسیار سرسبز است و محل مناسبی برای افرادی است که قصد دارند دوران بازنشستگی خود را در محلی آرام و زیبا بگذرانند.

اگر به دنبال خرید ملک با قیمتی ارزان هستید باید بدانید که قیمت خرید ملک در استانبول نسبت به سایر مناطق ترکیه بالاتر است. به همین جهت می توانید برای خرید ملک به مناطقی همچون بیلیک دوزو که از مرکز استانبول دورتر هستند مراجعه کنید که دارای آپارتمان های نوساز با قیمت مناسب هستند. برای مثال می توانید در این مناطق با 200 هزار لیر به خرید خانه بپردازید. در شهرهایی مثل ازمیر و آنکارا نیز می توانید با قیمتی کمتر از استانبول به خرید ملک بپردازید. دوری یا نزدیکی به شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، قدیمی یا نوساز بودن خانه ها، دوری و نزدیکی به مراکز خرید و … از جمله عواملی هستند که بر قیمت خرید ملک در ترکیه اثر دارند. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در خصوص نحوه خرید ملک در ترکیه بدست آوردید می توانید همین الان با مشاوران املاک همراهی تماس بگیرید تا هدایت های لازم را دریافت کنید. همچنین توجه کنید که با دریافت مشاوره از هزینه های اضافی و تجربه های ناموفق دوری خواهید کرد.

اگر بخواهید در شهرهای کوچک تر ترکیه به خرید ملک بپردازید می توانید با حدودا 400 میلیون تومان پول به ارزش ریال ایران دست به این اقدام بزنید. حتی در استانبول نیز می توان در محله های متوسط یک خانه نوساز و دو خوابه که حدود 100 متر است را با یک میلیارد تومان خریداری کنید. در صورتی که خرید چنین خانه ای در ایران با این مساحت و متراژ بالای دو میلیارد تومان هزینه به دنبال خواهد داشت. قیمت ملک همچنین در ازمیر بسیار مناسب است و می توانید در محله های خوب این شهر یک خانه 100 متری را با حدود 300 هزار لیر خریداری کنید.

سرمایه گذاری در ترکیه

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد یکی از راه های سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک است. برای سرمایه گذاری در این کشور و یا هر کشور دیگری باید از ابتدا چندین مورد را به طور دقیق آنالیز کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در ابتدای کار در نظر بگیرید امنیت سرمایه گذاری در ترکیه است. خطر اینکه سرمایه شما مورد سوء استفاده دولت قرار گیرد، نقض قراردادها از جانب دولت و تغییر نگرش و سیستم قضائی کشور نسبت به سرمایه گذاری مواردی است که باید مورد آنالیز قرار گیرد چراکه در غیر این صورت ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید. برای آنالیز این نکات خوب است تا نرخ مصادره اموال (Expropriatio risk) کشور مورد نظر را آنالیز کنید. بر اساس این شاخص کشورها به 7 گروه مجزا تقسیم می شوند که 7 پرخطرترین و 1 کم خطرترین نرخ مصادره اموال را در میان کشورها نمایش می دهد. بر اساس این شاخص، کشور ترکیه در سال 2017 نمره 5 را کسب کرد. البته ایران تا به امروز چندین توافق نامه تجاری را با ترکیه امضا نموده است تا امنیت سرمایه گذاران تا حد زیادی حفظ و تضمین گردد.

دریافت شهروندی ترکیه

هم اکنون افرادی که متقاضی دریافت شهروندی از کشور ترکیه هستند، می توانند با سرمایه گذاری به ارزش حداقل 250000 دلار آمریکا برای این کار اقدام نمایند و پس از چند ماه شهروندی خود را دریافت نمایند. می توان این مبلغ را با معادل لیر آن نیز جایگزین کرد. در سال 2018 مبلغ مورد احتیاج برای اخذ شهروندی ترکیه از مبلغ یک میلیون دلار به 250 هزار دلار آمریکا تقلیل یافت و در نتیجه برنامه اخذ شهروندی در ترکیه به یکی از ارزان ترین برنامه اخذ شهروندی تبدیل شده است.

این سرمایه گذاری باید دوامی سه ساله داشته باشد. امکان این وجود دارد که مبلغ مذکور را در چندین ملک سرمایه گذاری کنید اما تمامی املاک باید در یک روز و در یک دفتر اسناد رسمی ثبت شوند. بنابراین نمی توانید برای اخذ شهروندی یک آپارتمان در استانبول و یک ویلا در آنتالیا بخرید. همچنین باید در روز خرید به نرخ تبدیل دلار به لیر توجه داشته باشید. معمولا برای اخذ شهروندی ترکیه و پاسپورت به 3 تا 6 ماه زمان ضروری است اما طبق قوانین جدی می توان این مدت را به 60 روز نیز کاهش داد. برای اخذ شهروندی احتیاجی به اقامت در این کشور نیست و سرمایه گذاران باید تنها در طول این برنامه یک بار از ترکیه بازدید نمایند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 736

به "چگونه در ترکیه صاحب خانه شویم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در ترکیه صاحب خانه شویم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید