چگونه همین حالا آخرین نسخه ی بتای اندروید 12 را نصب کنیم؟

به گزارش مجله بیزبینگ، بالاخره و پس از گذشت از فاز نسخه های پیش نمایش توسعه دهندگان، پنجمین نسخه بتای اندروید 12 از راه رسید. پنجمین نسخه بتای اندروید 12 در حقیقت آخرین بتای این نسخه از سیستم عامل به تعداد می آید، چرا که به احتمال زیاد نسخه بعدی نسخه نهایی اندروید 12 خواهد بود.

چگونه همین حالا آخرین نسخه ی بتای اندروید 12 را نصب کنیم؟

گوگل گفته که مهم ترین اهدافش از ارائه اندروید 12 عملکرد بهتر، امنیت بیشتر و کار کردن راحت تر با این سیستم عامل است. با این حساب، اگر دوست دارید که همین حالا پیش نمایش بتای اندروید 12 را تجربه کنید و عملکردش را به خوبی بسنجید، پنجمین نسخه بتا می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. مثل تمام نسخه های بتای دیگر، در این نسخه هم ممکن است به باگ هایی بربخورید و شاهد عملکرد کاملا پایداری از سیستم عامل نباشید.

در مجموع تجربه نسخه بتا طبق تجربه کاربران دیگر قابل قبول بوده و مطمئنا می تواند برای علاقه مندان مفید و مجذوب نماینده باشد. توجه داشته باشید که نسخه بتای اندروید 12 فقط با تعداد مشخصی از دیوایس های اندرویدی سازگار است و باید یا به صورت دستی، یا به روش OTA روی دیوایس نصب گردد.

اگر چه بسیاری از افراد استفاده از ایمیج های کارخانه ای را ترجیح می دهد، اما ما پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان از آپدیت OTA بهره ببرید چرا که در این صورت احتیاجی به فلش کردن و پاکسازی کامل حافظه دیوایس خود نخواهید داشت. البته اگر خودتان توسعه دهنده هستید، یقینا ایمیج های کارخانه ای برترین روش برایتان خواهد بود.

مقدمات نصب؛ چه گوشی هایی از نسخه بتای اندروید 12 پشتیبانی می نمایند؟

  • برای نصب نسخه بتای اندروید 12 به یک دیوایس پیکسل 3 گوگل و مدل های جدیدتر از آن و یک کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر احتیاج دارید.
  • دیوایس های سازگار با این نسخه بتا شامل Pixel 3, Pixel 3 XL, Pixel 3a, Pixel 3a XL, Pixel 4, Pixel 4 XL, Pixel 4a, Pixel 4a 5G, و Pixel 5 می شوند.
  • برای نصب نسخه بتای اندروید 12 باید Android SDK را همراه با ADB و Fastboot روی کامپیوترتان نصب نموده باشید. برای یادگیری این کار به مراجعه کنید.

آیا به جز دیوایس های پیکسل، سایر برندهای اندروید هم از نسخه بتا پشتیبانی می نمایند؟

بسیاری از برندهای گوشی های اندرویدی از جمله ایسوس، وان پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، تکنو، TCL، ویوو، شیائومی و ZTE از نصب نسخه بتا پشتیبانی می نمایند. با این وجود برای انجام این کار باید طبق روش های هر برند پیش بروید که در وب سایت هر کدام شرح داده شده است.

هر برند، یک ایمیج سیستمی مختص به خود را برای دانلود و فلش کردن روی گوشی در اختیار علاقه مندان قرار داده است. بعلاوه برخی برندها ممکن است نسخه بتا را به وسیله آپدیت های OTA به کاربران خود ارائه نمایند.

برای اطلاعات بیشتر جهت چگونگی نصب نسخه بتای اندروید 12 روی هر کدام از برندهای گوشی به این لینک مراجعه کنید.

دانلود فایل های ضروری برای نصب نسخه بتای اندروید 12

پیش از آغاز نصب، در ابتدا باید فایل های ضروری متناسب با دیوایس خود را دانلود کنید. اگر از گوشی پیکسل استفاده می کنید، توصیه می کنیم در عوض ایمیج های کارخانه ای، در برنامه بتای اندروید ثبت نام و ایمیج های OTA را از این لینک دریافت کنید. مزیت دریافت این فایل ها این است که موقع نصب نسخه بتا فایل های قدیمی شما از دست نمی رود.

با این وجود در صورت تمایل می توانید ایمیج های کارخانه ای را هم از این لینک بگیرید. برای نصب ایمیج های کارخانه ای مراحل بیشتری مثل آنلاک کردن بوت لودر و… احتیاج است. با این وجود اگر نمی خواهید درگیر چنین مسائلی شوید، ما سایدلود کردن ایمیج های OTA را به شما پیشنهاد می کنیم.

نکته؛ توجه داشته باشید که فایل های بالا فقط برای دیوایس های پیکسل گوگل کاربرد دارند و قابل نصب روی سایر برندها نیستند.

گوشی را آماده کنید

وقتی که فایل ها را روی گوشی خود نصب می کنید، باید گوشی را ریبوت نموده و در مرحله بعد وارد حالت Recovery Mode شوید تا بتوانید آپدیت OTA را انجام بدهید. بعد از این کار مجوز نصب نسخه بتای اندروید 12 برایتان صادر می گردد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید؛

  1. در وهله اول، گوشی خود را خاموش کنید.
  2. برای روشن کردن مجدد دکمه پاور و Volume Down را هم زمان با هم گرفته و چند ثانیه نگه دارید.
  3. حالا منوی بوت لودر برایتان نمایان می گردد. از اینجا با دکمه های تنظیم صدا به پایین رفته و Recovery Mode را پیدا کنید.
  4. با اشاره روی دکمه پاور Recovery Mode را انتخاب نمایید.
  5. با انجام این کار یک ربات اندروید برایتان به نمایش درمی آید. حالا باید دکمه پاور و افزایش صدا را برای چند ثانیه نگه دارید.
  6. دکمه افزایش صدا را رها کنید تا کاملا وارد فاز ریکاوری شوید.
  7. در مرحله بعد از دکمه های صدا برای یافتن گزینه Apply update from ADB بهره ببرید. روی دکمه پاور بزنید تا گزینه انتخاب گردد.
  8. در نهایت، شما صفحه ای خالی مشاهده می کنید که به شما نحوه سایدلود کردن OTA را نشان می دهد.

کامپیوتر را برای نصب نسخه بتای اندروید 12 آماده کنید

حالا که گوشی شما کاملا آماده پذیرش نسخه بتای اندروید 12 شده، ضروری است مراحل زیر را برای نصب این بتا انجام بدهید:

  1. گوشی را به وسیله کابل یو اس بی به کامپیوتر وصل کنید. توجه داشته باشید که باید از قبل ابزار ADB را روی کامپیوتر نصب نموده باشید.
  2. در ویندوز وارد Command Prompt شوید. در لینوکس یا مک، باید از Terminal بهره ببرید. اگر از ویندوز استفاده می کنید، باید قسمتی را پیدا کنید که فولدر را در آن کپی پیست نموده اید.
  3. در مرحله بعدی، باید برای ویندوز عبارت adb sideload را وارد کنید. برای لینوکس و مک/adb sideload. را وارد کنید.
  4. حالا باید نام فایل زیپ دانلودی را وارد نموده و اینتر را بزنید.
  5. بعد از اتمام کار، گوشی شما وارد Recovery Mode می گردد. حالا می توانید کابل USB را جدا کنید.
  6. با دکمه های صدا به بخش Reboot Now بروید و دکمه پاور گوشی را بزنید.

کار تمام است. اگر تمامی این مراحل را به درستی انجام داده باشید، حالا می توانید آخرین نسخه بتای اندروید 12 را روی دیوایس خود نصب کنید.

منبع: Andoid Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1820

به "چگونه همین حالا آخرین نسخه ی بتای اندروید 12 را نصب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه همین حالا آخرین نسخه ی بتای اندروید 12 را نصب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید