ژاپن یکی از محبوب ترین کشورهای جهان از نظر گردشگران غذا است

به گزارش مجله بیزبینگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ژاپن یکی از محبوب ترین کشورهای جهان از نظر گردشگران غذا است.

ژاپن یکی از محبوب ترین کشورهای جهان از نظر گردشگران غذا است

امروزه در دنیا انواع مختلف دنیاگردی به گونه ای پیش می رود که برای دنیاگردان با نیازها، سلایق و ذائقه های گوناگون سازگار و خوشایند باشد؛ در این میان دنیاگردی غذا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بیشتر نظرسنجی ها حاکی از آن است که بهترین، ماندگارترین و البته خوش طعم ترین خاطرات بیشتر دنیاگردان در دنیا مربوط سفر کردن برای لذت بردن از طریق تجربه خوردن و نوشیدن در مقاصد مختلف دنیاگردی است. این موضوع به خوبی نشان می دهد که غذاها از اجزای جدایی ناپذیر تجربه دنیاگردی هستند و بطور چشمگیری به عنوان یکی انگیزه های اصلی سفر و از شاخص های مهم بسیاری از دنیاگردان قبل از انتخاب مقصد است.

اگر یکی از اهداف دنیاگردان را آشنایی با فرهنگ هر منطقه بدانیم؛ باید از غذای آن منطقه به خوبی بهره مند شویم. غذاهای بومی و سنتی هر جامعه برآمده از دل تاریخ و جغرافیای آن جامعه است و عوامل متعددی در شکل گیری آن دخالت دارند غذاها در دنیا علاوه بر آنکه نمایانگر تفاوت های قومی و طبقاتی افراد هستند؛ با زبانی ویژه راوی ساختار فرهنگی جوامع مختلف نیز هستند بنابراین میتوان غذا را به عنوان یکی از حامل های اصلی فرهنگ هر جامعه هم دانست.

ژاپن کشوری ملقب به داشتن بهترین رژیم غذایی دنیا

غذا مسئله ای بسیار جدی در ژاپن است. ژاپنی ها وقت بسیاری را صرف آماده سازی، خوردن و قدردانی از غذاهایشان می کنند. این اندازه توجه و وسواس نسبت به غذا را در کمتر جایی از دنیا می توان دید. در این کشور بیشتر مواد غذایی به صورت کاملا ارگانیک استفاده می شوند و معمولا از روش طبخی استفاده می کنند که ویتامین ها و ارزش غذایی مواد حفظ شوند؛ که این مهم در دنیای امروز بیشتر دنیاگردان را با هدف خوردن غذا، راهی این کشور می کند. در غذاهای ژاپنی سبزیجات، سس سویا، انواع ماهی و غذاهای دریایی، برنج و گوشت گاو نقش مهمی دارند و حداقل سه مورد از موارد مذکور را در اغلب غذاهای اصیل این کشور می بینیم.

سوشی

شاید سوشی معروف ترین غذای ژاپنی در سراسر دنیا باشد. اگرچه این روزها خوردن سوشی در بیشتر کشورها معمول است، اما سفر به ژاپن بدون امتحان این غذا در سرزمین مادری به سرانجام نخواهد رسید. از عناصر ثابت و اصلی در میان انواع مختلف سوشی برنج با طعم سرکه همچنین انواع غذاهای دریایی از جمله ورقه های نازک ماهی خام است که در داخل برگ جلبک ریخته و سپس برگ جلبک را مثل دلمه پیچیده یا قطعه قطعه کرده و سرو می کنند.

نودل

نودل ها موادی هستند که با تنوع زیاد، در تهیه غذاهای ژاپنی نقش ویژه ای دارند. این غذای بسیار محبوب از آرد گندم درست می شود سپس در سس سویا و سس مخصوص ماهی خوابانده شده و در نهایت گوشت، غذاهای دریایی سرخ شده و سبزیجات به آن اضافه می شود. از نظر بیشتر دنیاگردان نودل اودن با تمپورای میگو، به دلیل تضاد دلپذیری که بین نودل نرم و میگوی ترد سرخ شده وجود دارد یکی از خوشمزه ترین انواع نودل است؛ که سرو آن با چاپستیک های ژاپنی لذت و جذابیت زیادی برای دنیاگردان دارد. درکنار نودل اودن اگر می خواهید طعم غذای اصیل ژاپنی را بچشید، نودل سوبا را تست کنید. سوبا گندم سیاه ژاپنی است که در ترکیب بسیاری از غذاهای ژاپنی استفاده می شود. نکته جالب درباره نودل سوبا از نظر دنیاگردان غذا این است که این غذای لذیذ در زمستان به صورت گرم و در تابستان خنک سرو می شود.

سوکیاکی

سوکیاکی از غذاهای هیجان انگیزی است که همان لحظه روی میز پخته شده و به صورت کاملاً گرم و تازه سرو می شود. در این غذا گوشت به صورت برش های نازک با سبزیجات تازه و ادویه های مخصوص به صورت کاملاً حرفه ای در آب پخته می شود. سوکیاکی به دلیل طرز پخت ویژه خود دارای طرفداران زیادی در بین مردم ژاپن و همچنین دنیاگردان است.

یاکیتوری

یاکیتوری از غذاهایی است که به دلیل مواد اولیه و طرز تهیه اش با مذاق ما ایرانی ها سازگاری دارد. در این غذا گوشت مرغ به سس سویا و سرکه مخصوص آغشته شده و با چوب های کوچک بر روی زغال گریل می شود. یاکیتوری انواع مختلف دارد مانند کباب سینه مرغ، پوست مرغ و کباب پیاز و مرغ. هرکدام این مرغ های گریل شده بسیار خوشبو و لذیذ هستند.

گیودون

گیودون یک غذای بسیار خوش طعم ژاپنی است. این غذا به اندازه ای محبوب است که در برخی از رستوران های ژاپن به صورت انحصاری ارائه می شود. گیودون از گوشت گوساله و پیاز به همراه ادویه ها و سس های مخصوص تهیه شده و در نهایت با برنج دم شده سرو می شود. گیودون علاوه بر طعم عالی و فوق العاده ظاهری فریبنده و اشتهاآور دارد.

تاکویاکی

بیشتر دنیاگردان غذا که به ژاپن سفر می کنند علاقه زیادی به تست غذاهای دریایی در این کشور دارند تاکویاکی یک غذای مخصوص دریایی است که با اختاپوس تهیه می شود. در این غذا اختاپوس را کامل له کرده و در تابه مخصوص سرخ می کنند. سپس به صورت اسنک های گرد در ظرف چیده و با سس مخصوص تزیین می کنند. از نظر بیشتر دنیاگردان اروپایی تاکویاکی غذایی متفاوت و خوش طعم است که معمولاً به عنوان عصرانه و همراه با ترشی زنجبیل میل می شود.

رامن

براساس مقاله ژاپن یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا از نظر دنیاگردان غذا است باید بدانید که رامن یکی از غذاهای معروف و بین المللی ژاپنی است. پس از شکست ژاپن در جنگ دنیای دوم، به دلایل مختلف تولید برنج در این کشور به شدت کاهش یافت. در همین دوران، رامن که با نودل آرد گندم پخته می شد در بین ژاپنی ها محبوبیت پیدا کرد. در ژاپن، رامن غذایی نوستالژیک محسوب می شود و تقریبا هر جا که غذا و نوشیدنی عرضه می شود رامن نیز وجود دارد.

در کشور ژاپن علاوه بر انواع غذاهای سالم که منجر به سلامتی، نشاط و افزایش طول عمر می شوند؛ نوشیدنی هایی نظیر چای سبز بدون طعم دهنده و چای سیاه کوچا نیز طرفداران زیادی دارد که با طعم و عطردل انگیزشان و نحوه سرو متناسب با رسوم و سنن مخصوص به هر منطقه تاب مقاومت را از دنیاگردان می گیرد و آنها را از لذت این نوشیدنی ها بی بهره نمی گذارد. در واقع ترکیب خاطرات خوب با طعم غذاها معمولا یادگاری است که دنیاگردان از سفر به ژاپن با خود به همراه می برند.

در نهایت باید این نکته را مدنظر قرار داد که دنیاگردی غذا در بیشتر کشورها بخصوص کشور مورد اشاره، فقط شامل پشت میز نشستن و سفارش و میل کردن غذا در مقصد نیست؛ بلکه بازدید از مزارع و محل های تولید محصولات اولیه غذا و بازارهای فروش این محصولات و مشاهده نحوه طبخ غذا به شیوهای محلی و سنتی که میراث گذشتگان در استفاده از مواد طبیعی هستند همه و همه تجربه دنیاگرد از دنیاگردی غذا را شکل می دهند که می تواند روایتگر آداب خاص آن منطقه، کمبودها و فراوانی های مواد غذایی، آشنایی با محصولات بومی و نحوه سازگاری مردم محلی با مواد موجود و در دسترس باشد. ناگفته نماند که بسیاری از دنیاگردان غذا پس از بازگشت از سفر و رسیدن به کشور خود برخی از غذاهایی را که در منطقه ها مختلف میل کرده اند طبخ می کنند و همین امر به سادگی غذا را به عاملی تبدیل می کند که از طریق آن انتقال فرهنگ صورت می پذیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2010

به "ژاپن یکی از محبوب ترین کشورهای جهان از نظر گردشگران غذا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن یکی از محبوب ترین کشورهای جهان از نظر گردشگران غذا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید