10 فیلم پرفروش تاریخ سینما که برای زیر 17 سال مناسب نیستند

به گزارش مجله بیزبینگ، فیلم هایی با درجه بندی سنی برای دیده شدن که با نام Rated R شناخته می شوند فیلم هایی هستند که متناسب با محتوای فیلم، برای مخاطبان آن محدودیت سنی تعیین می گردد. این فیلم ها توسط یکی از سیستم های فیلم که در ایالات متحده، کانادا و انگلیس متفاوت است درجه بندی می شوند (البته هر کشوری سیستم درجه بندی داخلی نیز دارد). درجه ها معمولا برای تماشای مخاطبان کمتر از 17 سال ممنوعیت ایجاد می نماید اما یک فیلم ممکن است محدودیت را برای سنین دیگری هم ایجاد کند. محتوای نامناسب برای سنین مختلف شامل تصاویر خشونت آمیز، گفت وگوهای رکیک، صحنه های مصرف مواد مخدر و مواردی این چنینی است. با این که انتظار می رود فیلم های درجه R مخاطبان کمتری را به سالن های سینما بکشانند، هنوز هم برخی از این فیلم ها فروش های فوق العاده دارند و حتی امتیازات بالایی در باکس آفیس کسب می نمایند. به همین بهانه نگاهی انداخته ایم به پرفروش ترین فیلم های درجه R تاریخ سینما.

10 فیلم پرفروش تاریخ سینما که برای زیر 17 سال مناسب نیستند

از آن جا که فیلم ها ممکن است در باکس آفیس های مختلف دنیا امتیازهای متفاوتی را کسب نموده باشند باید اشاره گردد که این لیست بر اساس باکس آفیس داخلی آن ها که در سایت باکس آفیس موجو منتشر می گردد، تهیه شده است.

10- پلیس بورلی هیلز

عنوان اصلی: Beverly Hills Cop

فروش: 232 میلیون دلار

اکشن کمدیِ پلیس بورلی هیلز در سال 1984 فراوری شده است. فیلم داستان الکس فولی با بازی ادی مورفی را روایت می نماید که پلیس دیترویت است و برای آشکار کردن ماجرای رازآلودی در بورلی هیلز که مربوط به قتل بهترین دوستش است وارد ماجرا می گردد.

پس از اکران، فیلم را برای نیش دار، پرسرعت، بامزه و درعین حال جدی بودنش ستودند. همچنین ادی مورفی با این فیلم تبدیل به یکی از ستاره های هالیوود شد.

پلیس بورلی هیلز نهایتا با فروش 232 میلیون دلار در باکس آفیس داخلی رتبه پرفروش ها را بدست آورد که در دهه هشتاد مبلغ چشمگیری محسوب می شد.

9 - خماری 2

عنوان اصلی: The Hangover Part II

فروش: 254 میلیون دلار

فیلم خماری 2 که سال 2011 نمایش داده شد دنباله فیلم خماری است. این فیلم ماجرای چند دوست را روایت می نماید که برای عروسی یک کدامشان راهی تایلند می شوند. آن ها تصمیم می گیرند به جای مهمانی مجردیِ قبل از عروسی، برای ناهار کنار هم باشند تا به این ترتیب از هر دیوانه بازی اجتناب نمایند، اما در نهایت با صورت تتو شده یکی از آن ها، سر تراشیده دیگری و یک انگشت قطع شده از خواب بیدار می شوند. با این اتفاق در دنباله فیلم آن ها کوشش می نمایند کشف نمایند در شبی که هیچ چیز از آن خاطرشان نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

پلات فیلم شبیه به فیلم اصلی به نظر می رسد منتهی سیاه تر و وقیح تر است و در نهایتا هم با نقدهای منفی تری روبرو شد. با همه این ها، فیلم 254 میلیون دلار فروش کرد.

8 - خماری

عنوان اصلی:The Hangover

فروش: 277 میلیون دلار

در فیلم خماریِ اصلی شخصیت های داستان به لاس وگاس سفر می نمایند تا عروسی متفاوتی برای دوست شان بگیرند. به این امید که خوش بگذرانند اما بعد از شب پرماجرایی که سپری می نمایند وقتی از خواب بیدار می شوند متوجه می شوند داماد ناپدید شده است. درست مثل فیلم خماری 2 در این داستان هم یادشان نمی آید چه اتفاقی افتاده و به دنبال داماد گم شده می افتند.

این فیلم در سال 2009 در باکس آفیس با فروش 277 میلیون دلار نهاده شد و برخلاف قسمت دوم از نظر مخاطبانش فیلم بسیار سرزنده ای بود.

7 - ماتریکس: بارگذاری مجدد

عنوان اصلی: The Matrix Reloaded

فروش: 281 میلیون دلار

فیلم ماتریکس: بارگذاری مجدد یکی از دنباله های فیلم ماتریکس است که در سال 2003 نمایش داده شد. در این فیلم ادامه شورشِ مبارزانِ آزاد علیه ارتش ماشین ها را می بینیم که چند ماه بعد از اتفاقات فیلم اول رخ می دهد. گروه مبارزان که در کوشش برای نجات نسل بشر از انقراض هستند طی این مبارزات از حقایق تلخی درباره ماتریکس پرده بر می دارند و همچنین با سرنوشتی که برایشان نامعلوم بوده روبه رو می شوند.

در مجموع نقدهای مثبتی روی فیلم نوشته شد و مخصوصا فیلم نامه و جهت تحول شخصیت ها مورد تحسین نهاده شد. فیلم همچنین فروش خوبی داشت و در باکس آفیس مبلغ 281 میلیون دلار را ثبت کرد.

6 - ددپول 2

عنوان اصلی: Deadpool 2

فروش: 324 میلیون دلار

این فیلم ابرقهرمانی محصول سال 2018 و دنباله فیلم ددپول (2016) است. داستان درباره همان شخصیت ددپولِ موزی است که این جا سعی می نماید تیم ایکس-فورس را برای نجات یتیمی به نام راسل از چنگال کابل، که سرباز حرکت در زمان است، دور هم جمع کند.

ددپول 2 فیلمی پرخشونت و درعین حال جذاب است که تمام عناصر سرگرم نماینده فیلم های سریالی را در خود دارد. این فیلم 324 میلیون دلار فروش کرد.

5 - آن

عنوان اصلی: It

فروش: 327 میلیون دلار

فیلم آن محصول سال 2017 اقتباسی از رمانی ترسناک به همین نام نوشته استفان کینگ در سال 1986 است و داستان گروهی از بچه ها را در شهر دری در ایالت مین روایت می نماید که توسط یک دلقک آدم خوار که بعد از 27 سال از فاضلاب بیرون آمده شکار می شوند. بچه ها برای این که بتوانند خود را نجات دهند باید با هم متحد شوند و مقابل ترس شان از پنی وایز (دلقک آدمخوار) بایستند.

بازی ها در این فیلم سروصدای منتقدان را درآورد و آن ها همچنین ترسناکی و فیلم برداری آن را تحسین کردند. فیلم 327 میلیون فروش کرد.

4 - جوکر

عنوان اصلی: Joker

فروش: 328 میلیون دلار

یکی از جدیدترین فیلم ها با درجه بندی این لیست فیلمی نیست جز جوکر. داستان این تریلر پیروز که مایه های روانشناختی دارد زندگی و پیشینه جوکر، دشمن بتمن، را روایت می نماید. آرتور فلک که در ابتدا یک کمدین استند آپ و دلقک اجاره ای برای مهمانی ها است در ادامه بر اثر زندگی غم انگیزش تبدیل به انسانی شرور و خونخوار می گردد.

فیلم توجه زیادی را به خود جلب کرد و همه بازی واکین فینیکس را برای به تصویر کشیدن شخصیت داستان تحسین کردند. این فیلم بر اساس گزارش باکس آفیس موجو 328 میلیون دلار فروش نموده است.

3 - تیرانداز امریکایی

عنوان اصلی: American Sniper

فروش: 350 میلیون دلار

در فیلم تیرانداز امریکایی که یک درام جنگی است بردلی کوپر نقش کریس کایل، یک شخصیت واقعی در نیروی دریایی امریکا را بازی می نماید. کایل که در دریا افسر پیروزی است به سرعت تبدیل به یکی از بهترین تیراندازان تاریخ می گردد اما بعد از بازگشت به خانه متوجه می گردد که کنارآمدن با خاطراتی که از جنگ دارد و بی اختیار سراغ او می آیند کار دشواری است.

کایل در چهار ماموریت بزرگ در جنگ عراق خدمت می نماید اما تا آخر عمر، هرگز پیروز نمی گردد از واقعیت زندگی فرار کند.

تیرانداز امریکایی 350 میلیون دلار فروش را در باکس آفیس ثبت کرد و احساسات و عمق فیلم توسط بسیاری ستوده شد.

2 - ددپول

عنوان اصلی: Deadpool

فروش: 363 میلیون دلار

وید ویلسون، یک نیروی ویژه ی سابق که حالا به عنوان یک سرباز مزدور کار می نماید سرطان می گیرد. او ونسا، دوست دخترش، را ترک می نماید تا مجبور نباشد او را در حال مرگ ببیند.

وقتی یک دانشمند به ویلسون راه درمانیِ پرخطر و عجیبی را پیشنهاد می نماید او تصمیم می گیرد فرصتش را امتحان کند. نهایتا در نتیجه درمان وید پوستش را از دست می دهد به شکلی که انگار تمام بدنش زخم است ولی دارای نیروی فوق العاده خوددرمانی می گردد. او بعد از این که کاملا به ددپول تغییر شکل می دهد تصمیم می گیرد از آدمی که زندگی او را نابود نموده است انتقام بگیرد.

فیلم تاریک و پر از شوخی های آگاهانه است و همین ویژگی ها باعث شد مردم به سمت آن هجوم ببرند. ددپول نهایتا در باکس افیس داخلی 363 میلیون دلار فروش را ثبت کرد.

1 - مصائب مسیح

عنوان اصلی: The Passion Of The Christ

فروش: 370 میلیون دلار

در صدر لیست پرفروش ترین فیلم های درجه دار، فیلم مصائب مسیح قرار گرفته است. این درام انجیلی که محصول 2004 است داستان مسیح را از خلال گاسپل های متیو، مارک، لوک و جان دنبال می نماید و همچنین از دیگر متون مذهبی هم برای داستان آن استفاده شده است. تمرکز داستان مشخصا روی 12 ساعت آخر زندگی مسیح است که با به صلیب کشیده شدن او به خاتمه می رسد. با این که از نظر خیلی ها صحنه های خشونت آمیز، خون آلود و آزاردهنده در فیلم بیش از اندازه زیاد بود مخاطبان زیادی به آن جلب شدند و پس از اکران آن به سالن های سینما هجوم بردند. این فیلم در نهایت پیروز شد فروش 370 میلیون دلار را در باکس آفیس داخلی ثبت کند.

منبع: SCREENRANT

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 600

به "10 فیلم پرفروش تاریخ سینما که برای زیر 17 سال مناسب نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم پرفروش تاریخ سینما که برای زیر 17 سال مناسب نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید