شروع دوره های آموزشی صنایع دستی در 4 شهرستان لرستان

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از شروع دوره های آموزش صنایع دستی در چهار شهرستان اطلاع داد.

شروع دوره های آموزشی صنایع دستی در 4 شهرستان لرستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی امروز پنجشنبه 5 تیر 99 در این خصوص گفت: در ادامه سلسله فعالیت های توسعه ترویجی و آموزش های کوتاه مدت صنایع دستی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی حفاظتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، دوره های آموزش صنایع دستی در چهار شهرستان شروع شده است.

او با بیان اینکه این دوره های آموزشی در شهرستان های کوهدشت، پلدختر و رومشکان در حال برگزاری است، اضافه کرد: برای برگزاری این کلاس ها بیش از یک میلیارد و 280میلیون ریال هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: دوره های آموزشی در کوهدشت شامل فراوریات چرمی دست دوز، معرق چوب، گلیم بافی، حصیر و کپو بافی در پلدختر شامل رشته های گلیم بافی، فراوریات چرمی دست دوز و میناکاری است. در شهر آفرینه در رشته چرم در شهر معمولان در رشته گلیم بافی و در شهرستان رومشکان در رشته های چرم دست دوز و معرق چوب این دوره ها برگزار می گردد.

او با اشاره به اینکه این دوره های آموزشی در تابستان و به شکل رایگان برگزار می گردد، بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره های کوتاه مدت، حرفه آموزی و کسب مهارت فنی با هدف فراوری و اشتغال مولد و دیرپاست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1120

به "شروع دوره های آموزشی صنایع دستی در 4 شهرستان لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دوره های آموزشی صنایع دستی در 4 شهرستان لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید