آمارهای مرگ و میر کرونایی رو به کاهش است، خیلی از مدارس شرایط مطلوبی از نظر بهداشتی ندارند

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار تهران گفت: بعد از 6 ماه آمار های تلفات و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به کمتر از 100 نفر رسیده است.

آمارهای مرگ و میر کرونایی رو به کاهش است، خیلی از مدارس شرایط مطلوبی از نظر بهداشتی ندارند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران اضافه نمود: در بحث مدیریت این بیماری اگر به واسطه تدابیر و اقدامات همکاران مانع از مرگ حتمی یک نفر هم شویم این کار برای آخرت ما کفایت می نماید و نباید این جلسات به صورت ضعیف برگزار گردد.

وی گفت: از ستاد ملی کرونا درخواست داشتیم مبنی بر اینکه تردد شبانه حذف گردد که این تصمیم گرفته شد و درست هم بود و خود ستاد کرونا استان تهران هم این درخواست را داشت، چون که تاثیری نداشت.

آقای منصوری اضافه نمود: از طرفی نیز نگران عادی انگاری هستیم که در واقع با حذف تردد شبانه بحث عادی انگاری و سهل انگاری تصور گردد که البته به لطف خدا آمار های ما رو به کاهش است و بعد از 6 ماه الحمدلله آمار های تلفات مرگ و میر ما به کمتر از 100 نفر رسیده است و نشان می دهد آمار های کرونایی رو به کاهش است و ان شاء الله به روزی برسیم که حتی یک نفر آسیب دیده از این بیماری نداشته باشیم.

وی در ادامه به بحث مراقبت ها و رعایت شیوه نامه ها اشاره نمود و گفت: باید کوشش کنیم که در این حوزه عادی انگاری و سهل انگاری نگردد چرا که تمام این زحمات و همه رشته های دو ساله ما به یکباره پنبه نگردد.

استاندار تهران اضافه نمود: باید برای این موضوع راه حل های عملی را دنبال کنیم.

آقای منصوری در ادامه به بحث معترضان به بحث واکسیناسیون اشاره نمود و گفت: این موضوع بحث های تامینی امنیتی و مراقبتی دارد و باید طی بحث های علمی به قانع کردن سازی برسیم.

وی در ادامه به ملاقات خود با رئیس سازمان صدا و سیما اشاره نمود و اضافه نمود: فردا قرار است با رئیس رسانه ملی ملاقاتی داشته باشیم که بحث کرونا یکی از موضوعات مورد بحث ماست.

محسن منصوری در ادامه اضافه نمود: موضوع بازگشایی مدارس در این شرایط بسیار مهم است و اگر قرار باشد از یک نقطه ضربه بخوریم آن هم مدارس است و اگر به این نتیجه برسیم که بازگشایی مدارس می تواند آسیب بزند یا آسیب می زند باید تجدیدنظر کنیم.

وی گفت: دو سال مدارس به خاطر جلوگیری از همین آسیب ها بسته شد به ویژه که اکنون خیلی از مدارس ما شرایط مطلوبی از نظر سیستم تهویه و بهداشتی ندارند و در واقع در این حوزه هزینه نشده است.

آقای منصوری اضافه نمود: اگر تجهیزات فراهم گردد، روزانه نیز مدارس را رصد کنیم و دوستان دانشگاه های علوم پزشکی ضرورت دارد در این خصوص در دانشگاه ها و مدارس نظارت نمایند که در صورت مطلوب نبودن شرایط و در صورتی که احساس خطر کردیم تدبیری در این خصوص بیندیشیم.

وی در ادامه به بحث فرودگاه ها اشاره نمود و گفت: مساله فرودگاه ها قابل قبول نیست و حتما باید برخورد گردد که البته باید جزییات را نیز ارایه بدهید تا با موارد تخلف برخورد گردد.

استاندار تهران اضافه نمود: هم باید با سازمان هواپیمایی و هم باید با همه شرکت ها مکاتبه گردد و باید مراقبت صورت گیرد و همه گروه ها باید رعایت نمایند و به نظر می رسد رهاشدگی در این حوزه داریم و دانشگاه ها و هلال احمر باید وارد عمل شوند و یاری نمایند و حتما باید تست پی سی آر از مسافران (هنگام ورود به کشور) گرفته گردد و اگر در فرودگاه ها شرایط به این منوال باشد حتما آسیب می بینیم و لازم است قرنطینه متمرکز یا خانگی صورت گیرد، اما به هر حال نباید رها گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1948

به "آمارهای مرگ و میر کرونایی رو به کاهش است، خیلی از مدارس شرایط مطلوبی از نظر بهداشتی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای مرگ و میر کرونایی رو به کاهش است، خیلی از مدارس شرایط مطلوبی از نظر بهداشتی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید