اجرای راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در منطقه 19

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار منطقه 19 از اعمال سیاست ها و راهکارهای اجرایی مدیریت مصرف انرژی در ساختمان های شهرداری این منطقه اطلاع داد.

اجرای راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در منطقه 19

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علی توکلی با اشاره به ضرورت تحقق برنامه 5 ساله سوم توسعه در منطقه گفت: در راستای تحقق ماده 55 این برنامه مبنی بر کاهش 15 درصدی مصرف منابع انرژی در ساختمان ها، ضمن ابلاغ دستورالعمل های لازم، راهکارهای مؤثری معین شده که در ساختمان های شهرداری این منطقه در حال انجام است.

او راه اندازی مجدد سیستم های کنترل هوشمند گرمایشی در موتور خانه ها را از جمله اقدامات اجرا شده برای کاهش مصرف انرژی بیان نمود و اضافه نمود: به منظور کاهش مصرف برق در ساختمان های شهرداری و بوستان ها، سیستم های روشنایی این اماکن در قالب نصب لامپ های LED (کم مصرف) اجرا شده، ضمن اینکه نظارت هایی هم به منظور کنترل و مدیریت مصرف آب در آبدارخانه ها و سرویس های بهداشتی در کنار اصلاح ساختاری موتورخانه ها اجرا شده است.

توکلی با بیان اینکه بخشی از سیاست های زیست محیطی این منطقه برای کنترل مصرف انرژی، اطلاع رسانی و آموزش پرسنل درخصوص اصلاح الگوی مصرف و شیوه های جلوگیری از هدررفت انرژی است ادامه داد: به همین دلیل ضمن انتقال آموزش های لازم به مسئولین تأسیسات ساختمان ها، دوره های آموزشی ویژه کارکنان و شهروندان برگزار شده است.

شهردار منطقه در ادامه به مقدمات اجرایی دومین نیروگاه برق خورشیدی منطقه در پشت بام ساختمان خدمات شهری و محیط زیست منطقه اشاره و بیان نمود: به همین منظور بازدیدی به وسیله کارشناسان بخش انرژی های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از محل احداث این نیروگاه صورت گرفت.

طی این بازدید ضمن آنالیز مکان احداث نیروگاه، بر لزوم انتقال تجهیزات مازاد واقع در پشت بام، اصلاح تابلوی برق ساختمان، نصب فیوز جداگانه روی تابلوی برق، اخذ تأییدیه استحکام بنا از معاونت فنی و عمران منطقه و معین مکان احداث چاه ارت (اجرای سیستم اتصال زمین جهت جلوگیری از برق گرفتگی) انجام شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1871

به "اجرای راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در منطقه 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در منطقه 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید