اعلام عملکرد منطقه ویژه پارس در حوزه های محیط زیست و آموزش

به گزارش مجله بیزبینگ، پیشرفت 95 درصدی تعهدهای سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس در برنامه های دولت برای کاهش آلودگی محیط زیست پارس جنوبی و برگزاری 90 ساعت دوره آموزشی از جمله دستاوردهای یک ساله این سازمان به شمار می آید.

اعلام عملکرد منطقه ویژه پارس در حوزه های محیط زیست و آموزش

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس، مهدی تنهازیارتی، رئیس محیط زیست این سازمان درباره سرفصل برنامه های دولت برای کاهش آلودگی در منطقه پارس جنوبی گفت: 95 درصد از تعهدهای سازمان منطقه ویژه در چارچوب برنامه ها و اقدام های شرکت ها برای کاهش آلودگی محیط زیست منطقه پارس جنوبی بر اساس مصوبه هیئت وزیران محقق شده است.

وی اضافه کرد: به وزارت نفت ماموریت داده شده است تا در قالب طرح یا پروژه های اجرایی مورد احتیاج و منابع مربوط (شامل منابع داخلی شرکت های تابعه و دیگر شرکت ها و واحدهای فعال در منطقه ویژه مالی انرژی پارس)، اقدام های لازم را برای کاهش آلودگی ها انجام دهد.

رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس حذف مشعل سوزی، ساخت تصفیه خانه های پساب تولیدی، مستندسازی کیفیت هوای محیط و تهیه دستورعمل ها، کاهش انتشار دی اکسیدگوگرد، کاهش انتشار ترکیبات BTEX، حذف سوختن گازهای ارسالی به مشعل و مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی را از مهمترین سر فصل های برنامه های دولت برای کاهش آلودگی در منطقه ویژه پارس برشمرد و اضافه کرد: بر اساس این مصوبه، برنامه ها و اقدام های اجرایی مشخصی به عنوان تعهدات انجام این مصوبه به عهده شرکت های مستقر در منطقه مشتمل بر سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه است تا با اولویت بندی و گزارش دهی منظم از مراحل انجام اقدام های اجرایی تصویر روشنی از وضع این برنامه به هیئت وزیران ارائه گردد.

تنهازیارتی توضیح داد: بیشترین مقدار پیشرفت برنامه ها و اقدام های اجرایی در چارچوب برنامه های دولت برای کاهش آلودگی در منطقه پارس جنوبی متعلق به سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس است که این موضوع بیانگر جدیت این سازمان برای حفظ محیط زیست منطقه و انجام اقدام های اصلاحی برای بهبود آن است.

مهارت آموزی متقاضیان نیروی کار

واحد آموزش برون سازمانی و توانمندسازی سازمان منطقه ویژه پارس هم در سال 99 بیش از 90 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی در قالب دوره های فنی وحرفه ای، دوره های کارورزی و کارگاهی برگزار نموده است.

163 دوره آموزشی در قالب آموزش برون سازمانی برای 1162 کارآموز سال جاری ازسوی سازمان منطقه ویژه پارس برگزار گردید که از این تعداد 89 دوره برای 700 نفر از متقاضیان در قالب تفاهم نامه همکاری با اداره فنی وحرفه ای استان بوشهر با حدود 9 میلیارد ریال اعتبار صورت گرفته است.

به دلیل امکانات آموزشی مناسب و تجهیز کارگاه ها 17 دوره آموزشی به صورت مستقیم ازسوی اداره آموزش و توانمندسازی سازمان منطقه ویژه پارس برای شرکت های متقاضی در سطح منطقه برگزار گردید.

این دوره ها با هدف مهارت آموزی به نیروهای متقاضی ورود به بازار کار و ارتقا توانمندی آنها برای تسهیل ورود به پروژه های نفت و گاز در سطح منطقه برگزار می گردد و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

برطرف احتیاج به نیروهای ماهر به وسیله آموزش های عملی، به روزرسانی آموزشی نیروها با تازه ترین یافته های روزآمد، تجهیز و راه اندازی کارگاه های عملی برای توانمندسازی و تایید صلاحیت حرفه ای شاغلین دولتی و بخش خصوصی از دیگر اهداف اداره آموزش و توانمندسازی سازمان منطقه ویژه پارس است که با تداوم این رویکرد بخشی از دغدغه شرکت های مستقر در منطقه برای تامین نیروی متخصص و بومی برطرف می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1586

به "اعلام عملکرد منطقه ویژه پارس در حوزه های محیط زیست و آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام عملکرد منطقه ویژه پارس در حوزه های محیط زیست و آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید