محدودیت های سفر از امروز اجرایی می گردد، بخش اصلی دولت تعطیل است

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون اول رئیس جمهور از اجرایی شدن محدودیت های رفت و آمد جاده ها از امروز اطلاع داد.

محدودیت های سفر از امروز اجرایی می گردد، بخش اصلی دولت تعطیل است

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، اسحاق جهانگیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی اماکن مقدس مذهبی نظیر حرم امام رضا (ع) این تعطیلی ها را در تاریخ ایران بی سابقه توصیف کرد و گفت: مردم با مسئولیت پذیری همراهی خوبی نشان داده اند البته یک جمعیت کوچکی کم توجهی کردند.

وی با بیان اینکه در این مقطع وارد دوره اجرای بعضی محدودیت ها خواهیم شد، اضافه کرد: وزارت کشور محور اصلی این سیاست است. این محدودیت ها عمدتاً مربوط به سفر متناسب با شرایط کشور است و حتماً فرمانداران و مسئولانی که مسئولیت اجرا را دارند باید در هماهنگی کامل با وزارت کشور عمل نمایند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد کشور به ویژه بخش خدمات تحت تأثیر کرونا قرار خواهد گرفت، گفت: کار گروهی تشکیل و ستاد حمایت دولت برای یاری بسته های حمایتی تدوین نموده است.

جهانگیری گفت: بخش اصلی دولت تعطیل است و تنها کارمندان بخش بهداشت و درمان و مستخدمان بخش هایی که وظیفه تأمین مایحتاج مردم، نظافت و صادرات و واردات را بر عهده دارند سر کار حاضر می شوند.

وی با اشاره به تعطیلی بیش از یک میلیون و دویست هزار کارمند آموزش وپرورش و مرخصی دوسوم کارمندان سایر ادارات اظهار کرد: بخش بهداشت و درمان از بخش هایی است که بیشترین کارمندان دولت در آن فعال هستند که باید در این مقطع به صورت تمام وقت پای کار باشند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی مشاغل باید در شرایط فعلی بیش از گذشته به مردم خدمت رسانی نمایند، گفت: صداوسیما یکی از این بخش هاست که بار اصلی مبارزه با کرونا را بر عهده دارد و پیروز عمل نموده است.

جهانگیری با تشریح برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای غربالگری و قطع زنجیره انتقال ویروس و انتقاد از بی توجهی بعضی هم وطنان نسبت به هشدارها، از اجرای سیاست های جدید متناسب با شرایط کشور اطلاع داد.

وی ادامه داد: شرط پیروزیت برای کاهش تبعات کرونا و به حداقل رساندن زمان مبارزه با کرونا به میزان همکاری و تبعیت و مردم از سیاست های اعلام شده بستگی دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام سال جهش مالی، گفت: آنچه مهم است قرار داشتن سیاست های کلان اقتصاد در جهت جهش فراوری است. سیاست های بانکی، ثبات مالی و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه از جمله این سیاست هاست که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

جهانگیری بر هدف گذاری همه بنگاه ها در سال 99 برای جهش مالی تأکید کرد و اضافه کرد: جهش فراوری، سیاست موردنیاز کشور است و باید تبدیل به برنامه های اجرایی گردد.

وی ادامه داد: در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حتماً در ارتباط با این سیاست، برنامه ریزی های جدی انجام خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مالی دولت، گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از 2200 تومان به 2500 به معنای حمایت جدی دولت از بخش کشاورزی است و در سایر محصولات نظیر چغندرقند نیز منتظر پیشنهاد سازمان برنامه وبودجه و وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

جهانگیری از رقابتی کردن محصولات بنگاه های فراوریی برای عرضه در بازارهای منطقه ای و بین المللی به عنوان برنامه اساسی یاد کرد و از برنامه ریزی دستگاه ها برای رونق مالی در حوزه مسکن، حمل ونقل و بنادر اطلاع داد.

انتهای پیغام/4082/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 911

به "محدودیت های سفر از امروز اجرایی می گردد، بخش اصلی دولت تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های سفر از امروز اجرایی می گردد، بخش اصلی دولت تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید