ایتالیا حمایت از ترامپ را مشروط کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر خارجه ایتالیا اظهار داشت، کشورش در صورتی از رئیس جمهور منتخب آمریکا حمایت خواهد نمود که وی به سمت بهبود روابط با روسیه گام بردارد.

ایتالیا حمایت از ترامپ را مشروط کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا، روز یکشنبه در سخنانی، که از تلویزیون دولتی این کشور پخش می شد، حمایت ایتالیا از دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا را مشروط اظهار داشت.

جنتیلونی گفت: در صورتی که رئیس جمهوری جدید آمریکا رویکردی مغایر با رویکرد جمهوری خواهان، که اقداماتی سختگیرانه علیه پوتین (رئیس جمهوری روسیه) اتخاذ می نمایند، پیش بگیرد، در این صورت کشورش از او حمایت خواهد نمود.

نخست وزیر ایتالیا توضیح داد: اگر ترامپ بتواند روابط با روسیه را بهبود بخشد، این امر دارای منافع زیادی برای ایتالیا خواهد بود.

این وزیر ایتالیا منافعی، که ممکن است در صورت بهبود روابط مسکو و واشنگتن، عاید رُم کند، تعیین ننموده است ولی ایتالیا امیدوار است روابط تجاری و سرمایه گداری با طرف روسی را ازسر بگیرد. این دو کشور از تحریم های اتحادیه اروپا متضرر شده اند.

در پی اقدام روسیه به ملحق کردن شبه جزیره کریمه در اوکراین به خاک خود در سال 2014، اتحادیه اروپا تحریم های مالی علیه مسکو اعمال نموده است.

ترامپ به بهبود روابط با روسیه تمایل بیشتری نشان داده و پیشتر نیز در جریان تبلیغات انتخاباتی اش، از پوتین تمجید نموده است. این در حالی است که حزب جمهوری خواه، که اکثریت کنگره را در دست گرفته اند، خواهان اتخاذ مواضعی سخت گیرانه علیه روسیه هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز چهارشنبه گذشته بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، گفت: ما خواهان بهبود روابط با ایالات متحده در حوزه های مختلف هستیم.... محقق کردن این امر، آسان نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 632

به "ایتالیا حمایت از ترامپ را مشروط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا حمایت از ترامپ را مشروط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید