تشدید فعالیت های داعش و قسد در مناطق تحت نفوذ آمریکا

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- تشدید فعالیت داعش و قسد در مناطق تحت نفوذ آمریکا در سوریه از قصد واشنگتن برای احیای گروه های تروریستی و تهدید امنیت سوریه پرده برمی دارد.

تشدید فعالیت های داعش و قسد در مناطق تحت نفوذ آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از المیادین، در ابتدای دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، داعش و قسد در شرق سوریه تحرکاتی داشتند؛ آن هم در حالی که این گروه ها در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا آرام بودند. مسکو و دمشق از نزدیک، افزایش این فعالیت ها را زیر نظر می گیرند و قاطعانه برای بازنگشتن به شرایط به گذشته تصمیم گرفته اند.

اوغاریت دندش گزارشگر این شبکه گزارش داد: داعش از صحرای سوریه سر بلند کرده است و قسد محاصره محله های استان قامشلی را که طرفدار حکومت سوریه هستند تشدید کرد. شاید این تحولات جدای از یکدیگر تلقی شود؛ اما در واقع در عرصه میدانی به یکدیگر مرتبط است. ارتش آمریکا بزرگ ترین گروه در دو منطقه محسوب می شود. در حالی که روسیه برای از بین بردن شکاف بین گروه های کُردی و حکومت تلاش می کرد، بار دیگر صدای آمریکا برای حمایت از کُرد ها بلند شد.

این دو موضع حکایت گر عرصه سوریه است؛ یک موضع به دنبال حل سیاسی در این کشور است. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در کنفرانس مشترک با همتای ترکی خود در استانبول، با تاکید بر این موضع، گفت حل بحران سوریه وارد راستا سیاسی شد.

از سوی دیگر، موضع ترکیه و آمریکا است که از طریق تشدید تنش نظامی در مواضع نفوذ آن ها و تکرار عمل گروه های افراط گرا مانند داعش و النصره و آغاز عملیات آن ها علیه ارتش سوریه در مناطق صحرایی، دیرالزور و دیگر جبهه های پراکنده از مناطق نفوذ ترکیه و آمریکا، این موضع گیری مشاهده شد.

این تشدید درگیری ها در حالی صورت گرفت که اقدامات مقدماتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در چند ماه آینده انجام می شود و از سوی دیگر، نشست های کمیته تدوین قانون اساسی که در ژنو تشکیل جلسه می دهد، با کشمکش مستمر همراه است.

ترکیه از یک سو به حمایت از گروه های افراط گرا ادامه می دهد و از سوی دیگر، با ارتش خود در عملیات نظامی مشارکت می کند. همان طور که این موضوع در عین عیسی روی داد. آنکارا از سوی دیگر در اعلام بیانیه مشترک با روسیه و ایران، در چارچوب آمادگی برای برگزاری نشست سه جانبه کشور های حامی آستانه مشارکت کرد. این بیانیه بر پایبندی این کشور ها به حاکمیت سوریه و وحدت و استقلال آن تاکید می کند.

عرصه سوریه در انتظار معین شدن رویکرد های دولت جدید آمریکا در سوریه، شعله ور باقی مانده است و با بازگشت پرچم های سیاه گروه های تروریستی و تهدید امنیت سوریه، هر لحظه این احتمال وجود دارد که این کشور بار دیگر به تیتر خبر ها تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1492

به "تشدید فعالیت های داعش و قسد در مناطق تحت نفوذ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید فعالیت های داعش و قسد در مناطق تحت نفوذ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید