طراحی ویلا دوبلکس: با باغبانی سالم بمانید

به گزارش مجله بیزبینگ، بهار می تواند شروعی تازه برای خیلی از کارها حتی تغییر در رژیم غذایی شما باشد. توصیه می گردد که سطح سلامتی خود را قبل و بعد از پیوند کلیه، با استفاده از پیروی از یک رژیم کم سدیم و حفظ وزن سالم ارتقا دهید. انتخاب های

طراحی ویلا دوبلکس: با باغبانی سالم بمانید

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

(توصیه هایی برای قبل و بعد از پیوند کلیه)

بهار می تواند آغازی تازه برای خیلی از کارها حتی تغییر در رژیم غذایی شما باشد. توصیه می گردد که سطح سلامتی خود را قبل و بعد از پیوند کلیه، با استفاده از پیروی از یک رژیم کم سدیم و حفظ وزن سالم ارتقا دهید. انتخاب های غذایی سالم و فعالیت بدنی کافی، برای رسیدن به این هدف لازم هستند و درست کردن یک باغچه به شما در هر دوی این کارها (انتخاب های غذایی سالم و فعالیت بدنی کافی) یاری می نماید.

سبزیجات و گیاهان تازه به طور طبیعی، سدیم کمی دارند ولی تفاوت سبزیجاتی که در خانه پرورش داده می شوند این است که هم زیبا هستند و هم ارزان. علاوه بر این، وقتی محصولات خودتان را مصرف می کنید، می توانید سبزیجات را در تازه ترین حالت ممکن مصرف کنید که طعم آن ها هم عالی است. وقتی باغچه شما پر از سبزی است، شما می توانید برخی از آن ها را فریز نموده و در طول تمام سال آن را مصرف کنید.

باغبانی علاوه بر این که گیاهان سالم برای تغذیه شما فراهم می نماید، یک تفریح و فعالیت یاری نماینده به سلامتی است چرا که راهی برای افزایش سطح فعالیت و کالری سوزی شما است. اگر شما در باغبانی تازه کار هستید و نمی دانید از کجا آغاز کنید، اینترنت و سایر رسانه ها می توانند تمام ابزارهای اولیه که برای این کار احتیاج دارید و برترین راه برای آغاز را با توجه به فضایی که در دسترس دارید، به شما معرفی نمایند. طبیعی است که بخواهید از یک باغچه کوچک آغاز کنید و یا برای ساخت باغچه خود مدت زیادی زمان صرف کنید. اگر شما فقط یک فضای کوچک و یا یک بالکن کوچک برای این کار دارید، می توانید با کاشتن چند گیاه کوچک در گلدان آغاز کنید. اگر در منزل خود حیاط خلوت دارید، می توانید با یک باغچه کوچک آغاز کنید. اگر منتظر یک پیوند هستید و به شما توصیه شده است تا از یک رژیم کم پتاسیم پیروی کنید، گیاهانی که پتاسیم کمتری دارند بکارید. اگر مطمئن نیستید که کدامیک از این گیاهان برای شما مناسب تر هستند، می توانید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. به طور حتم او از شنیدن این که شما می خواهید گیاهان کم سدیم و تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، هیجان زده می گردد. برای شور و نشاط بخشیدن به باغبانی خود می توانید از گیاهان دارویی بهره ببرید.

با اضافه کردن سبزیجات تازه به غذاها می توانید بدون اضافه کردن نمک، به آن ها طعم دلپذیری بدهید. شما می توانید به سادگی آن ها را در گلدان های کوچک بکارید و در بالکن خانه یا روی پنجره اتاق خود قرار دهید. آبیاری و مراقبت معمول باعث می گردد که ماندگاری گیاهان طولانی تر گردد. برای آغاز، گیاهان سرگرم نماینده مثل ریحان، گشنیز، شوید، پونه و جعفری مناسب هستند. اگر در دستور اصلی برخی از غذاهای مصرفیتان، از سبزی خشک استفاده می گردد، به جای آن از سبزی تازه بهره ببرید؛ چون در این صورت می توانید با مصرف تنها یک سوم میزان سبزی که برای تهیه سبزی خشک استفاده شده است، غذای خود را آماده کنید. اجازه ندهید که دستورهای غذایی شما را محدود نمایند. ممکن است شما میزان مواد موجود در غذاها را با توجه به اولویت های خود یا خانواده خود تنظیم کنید و بر اساس مزه ای که می خواهید میزان گیاهان موجود در غذاها را کم و زیاد کنید.

اگرچه باغبانی مزایای زیادی دارد، در خصوص زمانی از روز که در معرض نور خورشید قرار دارید و مدت زمان قرارگیری، احتیاط کنید. بعد از پیوند، شما در مقابل اثرات مضر اشعه خورشید حساس تر خواهید بود. لباس های مناسب بپوشید و از کرم ضد آفتاب بهره ببرید؛ از کار کردن در باغ در میانه روز که میزان اشعه فرابنفش به بیشترین حد خود می رسد، خودداری کنید. بعلاوه وقتی با خاک کار می کنید، مراقب باشید و همواره دستکش بپوشید. به طور کلی، بهتر است که بلافاصله بعد از جراحی از خاک دور باشید، بنابراین در خصوص زمان مناسب باغبانی بعد از جراحی با تیم پزشکی خود مشورت کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1853

به "طراحی ویلا دوبلکس: با باغبانی سالم بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا دوبلکس: با باغبانی سالم بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید