با معروف ترین سوغات برلین آشنا شویم

به گزارش مجله بیزبینگ، آلمان بزرگترین کشور اروپایی بوده که سالانه گردشگران خارجی کثیری را به سمت خود دعوت می نماید. از این رو، سوغاتی فروشی های بسیاری در این منطقه دیده می شوند که محصولاتی خاص را به گردشگران عرضه می نمایند تا تحت نام یادگاری با خود به همراه ببرند. در مقاله بهترین سوغات برلین قصد داریم در خصوص معروف ترین سوغات برلین صحبت نموده و آنان را به شما معرفی کنیم. امید است که از مطالعه مطلب سوغات معروف برلین لذت ببرید.

با معروف ترین سوغات برلین آشنا شویم

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به برلین آلمان | دیدنی های برلین آلمان

عروسکهای اشتایف

اشتایف (Steiff) یک برند معتبر اسباب بازی در آلمان بوده که عروسک های خود را از بهترین مواد اولیه فراوری می نماید. اسباب بازی های اشتایف نه تنها برای بچه ها، بلکه هدیه ای بی مثال برای عظیمترها هست. بسیاری از افراد علاقمند از اسباب بازی های این برند مجموعه ای بی نظیر دارند و از داشتن فراوریات جدید کارخانه اشتایف استقبال می نمایند. می توانید یکی از خرس های پولیشی اشتایف را به عنوان یکی از بهترین سوغات برلین با خود آورده و آن را در گوشه ای از خانه قرار دهید.

مجسمه های هومل

ماریا هومل یک راهبه و هنرمند فرانسوی بوده که اوقات فراغتش را صرف نقاشی از چهره بچه ها می کرد. نقاشی هایش ابتدا به صورت کارت پستال چاپ و روانه بازار شدند و مورد استقبال بسیاری قرار گرفتند. در سال 1935، شخصی به نام فرانتس گوبل، کارت پستال های هومل را در بازار دید و ایده مجسمه سازی از آن را مطرح نمود. مجسمه های هومل در اواخر جنگ جهانی دوم محبوبیت خاصی یافتند و مورد توجه سربازان آمریکایی قرار گرفتند تا جایی که بسیاری از سربازان، این مجسمه ها را تحت عنوان سوغات معروف برلین تهیه نموده و برای خانواده هایشان ارسال می کردند.

ساعتهای کوکو

ساعتهای کوکو یکی از معروف ترین سوغات برلین بوده که در طرح و رنگ های متنوع فراوری می شوند. این نوع ساعتها با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده و بدلیل ظرافتی که در طراحی دارند، اغلب دارای قیمت بالایی نیز هستند. مدلهای قدیمی تر ساعتهای کوکو با چوب ساخته شده و از هنر منبت کاری برای تزئین آنها استفاده می شد. ساعتهای مدرن تر در ترکیب رنگ های متنوع و شاد فراوری شده و گاهی اوقات نیز جنسی غیر از چوب دارند. اما، همه آنها پاندولی بوده و ساعت را با صدای کوکو اعلام می نمایند. ساعتهای کوکو یک وسیله تزئینی مناسب برای خانه شما هستند که می توانید تحت نام یکی از سوغات معروف برلین با خود بیاورید.

تزیینات کریسمس

حتما تزئیات کریسمس را دیده اید؛ حباب های شیشه ای، آویزهای رنگی، مجسمه های چوبی که به اشکال مختلف ساخته شده و بر روی در و دیوار و درخت کاج قرار می گیرند. شاید، بهتر هست که بدانید ریشه این تزئینات به کشور آلمان برمی گردد. آلمان همچنان یکی از فراورینمایندگان اصلی تزئینات جشن ها محسوب شده و بهترین و زیباترین آنها را فراوری می نماید. اگر نزدیک به کریسمس یا مراسم و جشن های رسمی به آلمان سفر کنید، تعداد بیشتر و متنوع تری از این تزئینات را خواهید دید. البته، توجه داشته باشید که بعضی از سوغاتی فروشی ها، اجناس ارزان چینی را تحت عنوان بهترین سوغات برلین به گردشگران می فروشند.

شکلات آلمانی

شکلات های آلمانی در طعم های مختلف فراوری می شوند که بعضی از طعم ها مختص کشور آلمان بوده و در هیچ جای جهان مانند آن یافت نمی گردد. از جمله معروف ترین برندهایی که می توانید در فروشگاه های آلمان پیدا کنید، میلکا (Milka)، تافیفی (Toffifee)، ریتر اسپرت (Ritter Sport)، کیندر (Kinder)، مرسی (Merci) و دوپلو (Duplo) هستند که در بسته بندی های شکیل وارد بازار می شوند. ممکن است در کشورهای دیکر نیز بتوانید این برندها را پیدا کنید اما، معلوم نیست شکلات اصل آلمان باشد یا از نام برندهای آلمان برای فروش آنها استفاده گردد. در هر حال، شکلات یکی از معروف ترین سوغات برلین بشمار می آید.

پاستیل خرسی

پاستیل یکی از سوغات معروف برلین بوده که نه تنها مورد توجه بچه ها قرار گرفته است، بلکه عظیمترها را نیز شیفته خود کرد. آلمانی ها اولین فراوری نماینده پاستیل خرسی جهان هستند. کارخانه شکلات و آب نبات هاریبو (Haribo) اولین کارخانه ای بود که پاستیل خرسی را فراوری کرد. این کارخانه همچنان فعال بوده و محصولات خود را به سراسر جهان ارسال می نماید. یکی از مهمترین خصوصیات پاستیل های آلمانی که آن را از دیگر پاستیل های جهان متفاوت کرد، طعم طبیعی است.

دیوار برلین

دیوار برلین، دیواری به طول 155 متر بود که در سال 1961 بنا گشت و آلمان را به دو بخش شرقی و غربی قسمت کرد. این دیوار در سال 1989 فرو ریخت و به جنگ سرد انتها داد اما، همچنان بخشهایی از آن به عنوان بخشی از تاریخ این کشور در سطح شهر باقی مانده اند. تکه های دیوار یکی از بهترین سوغات برلین بوده که مورد استقبال گردشگران قرار دارند. البته، توجه داشته باشید تکه هایی که در سوغاتی فروشی ها ارائه گشته، واقعی نیستند و اگر تکه های اصلی دیوار را می خواهید، باید هزینه زیادی برای آنان بپردازید.

بیشتر بخوانیددیوار برلین در آلمان | مرزی که فرو ریخت

صندل های بیرکن اشتوک

این مورد از معروف ترین سوغات برلین هواداران بسیاری دارند و با اینکه جز مدل های روز محسوب نمی گردد، اما همچنان به بازار عرضه شده و جز پرفروش ترین ها هستند. محبوبیت این صندل ها بدلیل مواد استفاده شده در ساخت کف، بیرکن اشتوک بوده که از یک لایه لاستیکی در کنار یک لایه چوب پنبه ای تهیه شده و آن را به کفشی راحت برای پا تبدیل می نماید. البته، شرکت هایی هستند که صندل های بیرکن اشتوک با رنگ و طرح های متنوع وارد بازار می نمایند تا نظر مشتریان را بیشتر جلب نمایند.

برند پوما و آدیداس

همانطور که می دانید، پوما و آدیداس دو برند آلمانی هستند که در زمینه کفش، کیف و تجهیزات ورزشی فعالیت دارند. در سال 1924 برادران داسلر به عنوان طراح کفش کار خود را شروع نموده و شرکتی با نام کارخانه کفش برادران داسلر تاسیس کردند. در سال 1948، اختلافی بین این دو برادر پیش آمد و باعث شد تا آنها از یکدیگر جدا شده و فراوریات خود را با دو نام آدیداس و پوما وارد بازار نمایند. این دو برند امروزه یکی از برترین برندهای روز بوده که در حیطه فراوریات کفش و تجهیزات ورزشی فعالیت می نمایند. یکی از بهترین سوغات برلین فراوریات این کمپانی ها هست.

معرفی مراکز مناسب برای خرید سوغات در برلین

-خیابان کورفرستندام (Kurfürstendamm) یکی از بی مثال های خرید در برلین است. می توانید به این خیابان مراجعه نموده و از فروشگاه عظیم کادی وی هر آنچه که احتیاج دارید را تهیه نمایید.

-اگر بدنبال سوغات معروف برلین هستید، پیشنهاد می کنیم سری به خیابان فریدریساین (Friedrichshain) بزنید و از فروشگاه فریک اوت یک سوغاتی منحصر بفرد تهیه نمایید.

-آمپلمن یک برند فراوری سوغاتی بوده که محصولات خود را در خیابان هکشه هوفه (Hackesche Höfe) ارائه می نماید. یکی از مهمترین ویژگی های این سوغاتی فروشی، ساعت کاری آن بوده که اغلب تا دیروقت باز است و امکان خرید را برای مشتریان فراهم می نماید.

-اگر بدنبال جایی هستید که بتوانید همه سوغاتی های خود را به صورت یکجا تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم سری به برلین دلوکس بزنید. در اینجا هرچه که بخواهید از اجناس شیک و لوکس گرفته تا سوغاتی را می توانید پیدا کنید.

-میدان پوتسدامر پلاتس (Potsdamer Platz) یکی از توریستی ترین مناطق شهر برلین بوده که حتما در سفر خود از آن بازدید خواهید کرد. اگر در این منطقه هستید، می توانید سری به سوغاتی فروشی سونیرز تو گو بزنید و هدایا و یادگاری های موردنظر خود را از آنجا تهیه نمایید. این فروشگاه تمامی سوغاتی های خاص شهر برلین را در طرح و رنگ های متنوع به گردشگران ارائه می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1074

به "با معروف ترین سوغات برلین آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین سوغات برلین آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید