بلینکن: خروج نظامی آمریکا به معنی خروج کامل از افغانستان نیست

به گزارش مجله بیزبینگ، درحالیکه قرار است نظامیان خارجی تا شهریور ماه خاک افغانستان را ترک نمایند، وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود که خروج نظامیان این کشور به معنی خروج کامل آمریکا از افغانستان نیست.

بلینکن: خروج نظامی آمریکا به معنی خروج کامل از افغانستان نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که پس از خروج کامل نظامیان کشورش از افغانستان نیز حضور آمریکا ادامه خواهد یافت.

بلینکن به سی بی اس گفت: ما 20 سال است که در افغانستان حضور داریم و گاهی اوقات فراموش می کنیم چرا در وهله اول به آنجا رفتیم، ما برای مقابله با افرادی که 11 سپتامبر به ما حمله نموده بودند به افغانستان رفتیم و این کار را کردیم.

وی اضافه نمود: فقط بخاطر اینکه نیروهایمان در حال بازگشت به خانه هستند به این معنی نیست که در حال خروج از افغانستان هستیم، اینطور نیست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید نمود که سفارت آمریکا به فعالیت در افغانستان ادامه خواهد داد و واشنگتن به یاری های مالی، بشردوستان و توسعه ای از این کشور ادامه می دهد.

بلینکن در پاسخ به اینکه آیا طالبان قادر به تصرف افغانستان است، گفت: ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم و طیف وسیعی از احتمالات وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا درحالی مدعی است که حمله به افغانستان برای مقابله با عاملان حملات 11 سپتامبر بود که اسامه بن لادن 10 سال پیش در ابت آباد پاکستان کشته شد.

پیش از این نیز نشریه آمریکایی گری زون نوشت که آمریکا به دلیل اهمیت بسیار بالای ژئواستراتژیک افغانستان هرگز این کشور را ترک نمی نماید، زیرا این کشور با چین و ایران مرز مشترک دارد، به روسیه نیز نزدیک است و حضور در افغانستان آمریکا را قادر می سازد در نزدیکی دشمنان خود پایگاه داشته باشد.

این نشریه گفت که بایدن برای برون سپاری جنگ افغانستان به شرکت های امنیتی خصوصی کوشش می نماید تا از این طریق هم اهداف کاخ سفید را به پیش ببرد و هم از نقدها برای ادامه طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا خود را مبری کند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز بارها تصریح نموده بود که حتی پس از خروج نیروها از افغانستان، آمریکا حضور اطلاعاتی قوی خود را در این کشور حفظ خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1654

به "بلینکن: خروج نظامی آمریکا به معنی خروج کامل از افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: خروج نظامی آمریکا به معنی خروج کامل از افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید