فرانسه موضوع سلاح حزب الله را حل نکند، تشکیل کابینه لبنان بی فایده خواهد بود

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد تا زمانی که فرانسه موضوع تسلیحات جنبش مقاومت حزب الله لبنان را حل نکند، کوشش هایش برای تشکیل کابینه بی فایده خواهد بود.

فرانسه موضوع سلاح حزب الله را حل نکند، تشکیل کابینه لبنان بی فایده خواهد بود

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، همزمان با فشار فرانسه به سیاسیون لبنان برای تشکیل کابینه ای همسو با رویکرد کشورهای غربی، این بار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز سعی کرد به این فشارها بیفزاید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پمپئو امروز (سه شنبه) در مصاحبه با شبکه رادیویی فرانس اینتر مدعی شد تا زمانی که فرانسه موضوع تسلیحات جنبش مقاومت حزب الله لبنان را حل نکند، کوشش هایش برای تشکیل کابینه بی فایده خواهد بود.

وی با اشاره به کوشش واشنگتن برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران، ادعا کرد: ایالات متحده مسئولیت خود را ادامه می دهد و مانع ایران از خرید تانک های چینی و سامانه های پدافندی روسی می گردد، [تسلیحاتی] که بعداً به حزب الله فروخته خواهد شد و کوشش های رئیس جمهور [امانوئل] ماکرون در لبنان را خنثی می نماید.

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا خطاب به ماکرون اظهار کرد: شما نمی توانید به ایران اجازه بدهید که پول، قدرت و تسلیحات بیشتری داشته باشد و همزمان کوشش کنید حزب الله را از فجایعی که در لبنان ایجاد نموده، منقطع کنید.

پیش ازاین، کاخ الیزه شامگاه یکشنبه گفت که ماکرون به فشار بر سیاسیون لبنانی جهت تشکیل کابینه در هفته جاری ادامه می دهد.

ماکرون هفته گذشته و در جریان سفر به لبنان به مقامات این کشور تا انتها ماه اکتبر (10 آبان) برای شروع برنامه اصلاحات مهلت داد.

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که کشورش در صورت کارشکنی در راستا اجرای اصلاحات موردنظر پاریس، تحریم هایی علیه سیاستمداران لبنانی وضع خواهد نمود.

4106/پ

واقعا درست فقط دولت تجهیزات نظامی باید داشته باشد..........................

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1204

به "فرانسه موضوع سلاح حزب الله را حل نکند، تشکیل کابینه لبنان بی فایده خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه موضوع سلاح حزب الله را حل نکند، تشکیل کابینه لبنان بی فایده خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید