تاریخ اولین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی ناسا معین شد

به گزارش مجله بیزبینگ، هواپیمای تمام الکتریکی ناسا موسوم به ایکس- 57 مکس ول(X-57 Maxwell) سال آینده اولین پرواز خود را انجام خواهد داد.

تاریخ اولین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی ناسا معین شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، ناسا به اولین پرواز آزمایشی هواپیمای تمام الکتریکی خود نزدیک می گردد. این هواپیما که از سری هواپیماهای ایکس ناسا است به گونه ای طراحی شده که می تواند به ناسا در حل چالش های حمل و نقل هوایی یاری کند. افزایش کارایی وسیله نقلیه و کاهش سر و صدا مواردی هستند که ناسا در پی حل آنها است.

ایکس- 57 مکس ول اولین هواپیمای سری ایکس سرنشین دار ناسا طی دو دهه گذشته است. دیگر هواپیماهای سری ایکس که اخیرا پیشرفته اند شامل هواپیمای کنترل از راه دور X-49 و هواپیمای مافوق صورت X-59 است که این هواپیما نیز به اولین پرواز خود نزدیک می گردد.

فرایند توسعه هواپیما ایکس- 57 مکس ول از پنج سال پیش شروع شد. آژانس فضایی آمریکا گفت که پرواز اولیه ایکس- 57 مکس ول در بهار سال 2022 انجام خواهد شد. ایکس- 57 مکس ول یک هواپیمای سبک معمولی چهار نفره است و همچون هواپیمای چهار نفره Tecnam P2006T است که فقط در آن 12 موتور الکتریکی جایگزین موتورهای پیستونی شده است.

به گفته ناسا بال های سبک ایکس- 57 مکس ول سبب افزایش سرعت آن خواهند شد. هر بال دارای شش موتور الکتریکی با پیشران برای یاری به بالا رفتن هواپیما و دو موتور بزرگ تر در انتهای بال ها برای کروز است. هنگامی که از 12 موتور کوچک تر استفاده نمی گردد، می توانند به منظور کاهش نیروی پسار و بهبود برد، جمع شوند. پایاسیر یا پرواز پیمایشی یا کروز حالتی از پرواز هواپیما است که در آن هواپیما در جهت هوایی اصلی قرار گرفته است یا میان نقاط از پیش معین شده جهت با سرعت و ارتفاع مناسب قرار گرفته است یا اینکه دارای عدد ماخ و سطح پرواز مناسب است.

به گفته ناسا، برد هوپیمای ایکس- 57 مکس ول تقریبا 100 مایل و سرعت کروز آن 172 مایل در ساعت(276 کیلومتر در ساعت) است و این به آن معناست که می تواند تقریبا 40 دقیقه در هر پرواز در آسمان بماند.

ایکس- 57 مکس ول برای تامین انرژی از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده می نماید. ایکس- 57 مکس ول هیچ گونه گازهای گلخانه ای در هنگام پرواز فراوری نخواهد کرد و صدای بسیار کمی نیز دارد. نام این هواپیما از نام یک فیزیکدان اسکاتلندی که پیشگام الکترومغناطیس است، گرفته شده است. ناسا گفت: جیمز کلرک مکس ول ، فیزیکدان اسکاتلندی قرن 19 ، پیشگام تئوری الکترومغناطیس بود.

بیل نلسون، رئیس ناسا گفت: این هواپیما با هدف کاهش وابستگی ما به سوخت های فسیلی، آلودگی کمتر و پایین نگه داشتن هزینه ها در حال توسعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1892

به "تاریخ اولین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی ناسا معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ اولین پرواز هواپیمای تمام الکتریکی ناسا معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید