ترامپ: ترکیه شریک راهبردی آمریکاست؛ هوادار اردوغان هستم

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس جمهور آمریکا پس از ملاقات با اردوغان در واشنگتن از ترکیه به عنوان شریک راهبردی آمریکا نام برد.

ترامپ: ترکیه شریک راهبردی آمریکاست؛ هوادار اردوغان هستم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه شب به وقت تهران در واشنگتن با رئیس جمهور آمریکا ملاقات و گفت وگو کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از این ملاقات از ترکیه به عنوان متحد مهم آمریکا در ناتو و شریک راهبردی این کشور یاد کرد.

وی از شخص رئیس جمهور ترکیه نیز تمجید کرد و گفت: در حالی که در کوشش برای ساختن خاورمیانه ای مرفه تر هستیم، می خواهم از همکاری های رئیس جمهور اردوغان تشکر کنم. من از هواداران او هستم. ترکیه دومین ارتش بزرگ ناتو را دارد و این دومین ارتش بسیار قوی است.

ترامپ همچنین ترکیه را شریکی مهم در افغانستان، سوریه و نابودسازی خلافت داعش خواند. به گفته او، یاری ترکیه در از بین بردن ابوبکر البغدادی، سرنموده سابق داعش، راهگشا بوده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که فکر می نماید روابط اردوغان با کُردها بسیار خوب است.

رئیس جمهور ترکیه نیز پس از این ملاقات از عملیات چشمه صلح در شمال سوریه به عنوان گامی یاد کرد که آنکارا در مقابله با تروریسم برداشته است. اردوغان بخاطر این عملیات در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، بالاخص از جانب قانون گذاران آمریکایی.

اردوغان که کشورش به همراه آمریکا در دامن زدن به جنگ داخلی در سوریه نقش داشت، ادعا نموده که آنکارا و واشنگتن می توانند در بازگرداندن ثبات به سوریه نقش داشته باشند و به کار گروه ترویستی داعش سرانجام دهند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به ماجرای جنجالی خرید اس - 400 از روسیه و متوقف شدن فروش اف - 35 به این کشور از سوی آمریکا نیز اشاره نمود و گفت این مسائل به وسیله گفت وگو قابل حل است.

رجب طیب اردوغان همچنین گفت که در این ملاقات نامه جنجالی که ترامپ در مورد سوریه به او نوشته بود را به او پس داده و همچنین مستندات سیا را که نشان می دهند مظلوم کوبانی، از فرماندهان شبه نظامیان کُرد سوریه یک تروریست است را به ترامپ نشان داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 545

به "ترامپ: ترکیه شریک راهبردی آمریکاست؛ هوادار اردوغان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ترکیه شریک راهبردی آمریکاست؛ هوادار اردوغان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید