ترامپ درباره اعزام نیرو به خاورمیانه توضیح دهد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، جمعی از سناتورهای آمریکایی در اقدامی فراحزبی خواستار آن شدند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره تصمیم خود مبنی بر افزایش نظامیان این کشور در خاورمیانه آن هم بدون کسب تکلیف از کنگره شفاف سازی کند.

ترامپ درباره اعزام نیرو به خاورمیانه توضیح دهد

سناتورهای دموکرات تیم کین، جف مرکلی، کریس مورفی و برنی سندرز به همراه سناتورهای جمهوریخواه مایک لی و رند پال با ارائه نامه ای خطاب به ترامپ ابراز نگرانی کرده اند که تشدید تنش ها با ایران به تقابل نظامی منجر خواهد شد.

در این نامه می خوانیم: با ابراز نگرانی از بابت اینکه افزایش اقدامات تنش زا از سوی طرفین، به درگیری غیر ضروری منجر خواهد شد؛ لازم می دانیم این نکته را تاکید کنیم که تا این لحظه کنگره مجوزی برای جنگ با ایران نداده و طبق روال قانونی فعلی، آمریکا مجوزی برای خصومت ورزی با دولت ایران ندارد.

آنها همچنین خواستار آن شدند که کنندگان دولت ترامپ پیش از اعزام نیروهای جدید به مناطقی که در آنها احتمال درگیری با ایران وجود دارد، به کنگره آمده و کسب تکلیف کنند.

سناتورها همچنین خواستار آن شدند که تا پایان ماه میلادی جاری (ژوئن)، جوامع اطلاعاتی، سیاسی و نظامی آمریکا درباره این موضوع با کنگره صحبت کنند.

گفتنی است 2 روز پیش، آمریکا در واکنش به حادثه نفتکش ها در دریای عمان، از اعزام یک هزار نیرو به منطقه خبر داد اما تاکید کرد که دنبال تشدید تنش با ایران نیست!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 192

به "ترامپ درباره اعزام نیرو به خاورمیانه توضیح دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ درباره اعزام نیرو به خاورمیانه توضیح دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید