تشدید حملات طالبان پس از تعویق مذاکرات؛ دهراوود سقوط کرد، شلیک راکت به کابل

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- در پی افزایش ناامنی ها در افغانستان، منابع محلی اعلام کردند که شهرستان دهراوود ولایت ارزگان در حمله طالبان سقوط کرد.

تشدید حملات طالبان پس از تعویق مذاکرات؛ دهراوود سقوط کرد، شلیک راکت به کابل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، منابع امنیتی در ولایت ارزگان اعلام کردند که طالبان پس از حمله گسترده به شهرستان دهراوود بازار و فرماندهی پلیس این شهر را تحت کنترل درآورده است.

منبعی به پژواک گفت که نیروهای امنیتی مستقر در این شهرستان به پایگاه نیروهای ارتش عقب نشینی کردند و ساختمان های دولتی را رها نمودند.

مقامات افغان هنوز بطور رسمی این رویداد را تایید نکرده اند و طالبان نیز تا به امروز در این باره چیزی نگفته است.

ماه گذشته نیز احمدشاه ساحل سخنگوی والی ارزگان اعلام کرد که شهرستان دهراوود در نتیجه حملات سنگین طالبان سقوط کرده است.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز 14 آذرماه از بازپس گیری این شهرستان توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

درگیری ها در افغانستان درحالی ادامه دارد که تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان برای یافتن یک راه چاره سیاسی برای سرانجام جنگ در این کشور در حال مذاکره هستند.

تلفات سنگین طالبان در قندهار

نود عضو طالبان در درگیری با نظامیان افغان در استان قندهار کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: نیرو های ارتش افغانستان در شبانه روز گذشته حملات طالبان را در شهرستان های پنجوایی ، ژیری ، ارغنداب و میوند استان قندهار دفع کردند، در جریان این درگیری ها نود عضو طالبان کشته و نه نفر از آن ها زخمی شدند.

همچنین در این عملیات پانزده حلقه مین نیز کشف و خنثی شد.

خبر دیگر اینکه افراد مسلح ناشناس بامداد امروز مسیح الله فخری یکی از افسران پلیس کابل را در جاده منتهی به فرودگاه کابل به ضرب گلوله کشتند.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان با اعلام این خبر گفت: این افسر پلیس در جریان یک عملیات کشته شد.

دو کشته و زخمی بر اثر شلیک راکت به کابل

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد براثر اصابت راکت به نقاطی از شهر کابل دو نفر کشته و زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان تا به امروز کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر را براثر اصابت راکت به نقاطی از شهر کابل تایید کرده است.

این راکت ها به نزدیکی های وزارت کشور و فرودگاه کابل اصابت کرده است. راکت ها از داخل یک خودرو از ناحیه خیرخانه شهر کابل شلیک شده است.

هشدار طالبان به ادامه حملات هوایی امریکا در افغانستان

طالبان بار دیگر درباره ادامه حملات هوایی نظامیان امریکایی در افغانستان هشدار داد .

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان امروز در بیانیه ای اعلام کرد : منطقه غیرنظامی لاکوخیل از توابع شهرستان ژیری استان قندهار هدف حمله هوایی نظامیان امریکایی قرار گرفت که براثر آن 10 غیرنظامی کشته شدند .

وی حملات هوایی نظامیان امریکایی را مغایر با توافقنامه امریکا - طالبان دانست و هشدار داد : در صورتی که حملات هوایی آمریکا ادامه یابد طالبان به آن پاسخ خواهد داد .

اما سانی لگت سخنگوی نظامیان امریکایی در افغانستان با رد کشته شدن غیرنظامیان ، حمله هوایی به مواضع طالبان را تایید کرد .

تعویق مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در قطر

پنجشنبه هفته گذشته منابع رسانه ای اعلام کردند که طالبان برای بررسی پیشنهادهای 28 ماده ای دولت افغانستان دو روز مهلت خواسته است و سپس ادامه مذاکرات آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، یک عضو تیم مذاکره طالبان در قطر به طلوع گفته است که این مهلت دو روزه خواسته هردو تیم مذاکره کننده در قطر بوده است.

گروه های کاری تیم های مذاکره کننده دولت و طالبان پیش از این تاکید کردند که پیشنهادهایی را به یکدیگر داده اند.

گفته می شود که طالبان یک پیشنهاد 22 ماده ای را ارائه کرده است و در مقابل نیز تیم مذاکره دولت افغانستان نیز پیشنهاد 28 ماده ای را مطرح کرده است.

تیم های مذاکره دولت افغانستان و طالبان قرار است پس از رایزنی و مشاوره به میز مذاکره برگردند.

در پیشنهاد طالبان آمده است که بیشتر آزادی ها به ویژه آزادی های زنان بر اساس آموزه های دین اسلام باشد اما تا هنوز تعریف روشنی از آن ارائه نکرده است.

فریده مومند عضو هیئت رهبری شورای عالی مصالحه افغانستان نیز اظهارداشت که ما تعریف روشن از قوانین اسلامی را که آنان می گویند نمی دانیم به این دلیل که تا هنوز در هیچ یک از مذاکرات تا هنوز نگفته اند که از مواضع قبلی خود دربارۀ حقوق زن عقب نشینی کرده ایم.

به گزارش اسپوتنیک، مذاکرات صلح در دوحه در حدود سه ماه پیش آغاز شد. سرانجام دو طرف هفته گذشته پس از توافق روی کارشیوه مذاکرات تاکید کردند که درباره بحث های اصلی پیشنهادهایی را مطرح خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1406

به "تشدید حملات طالبان پس از تعویق مذاکرات؛ دهراوود سقوط کرد، شلیک راکت به کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید حملات طالبان پس از تعویق مذاکرات؛ دهراوود سقوط کرد، شلیک راکت به کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید