فراوری چاقوی چوبی که سه برابر تیزتر از فولاد است

به گزارش مجله بیزبینگ، محققان دانشگاه مریلند، با ابداع روش جدیدی برای پردازش چوب، چاقویی را با استفاده از این ماده ساخته اند که سه برابر تیزتر از چاقو های فولادی است.

فراوری چاقوی چوبی که سه برابر تیزتر از فولاد است

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این چاقو های تیز چوبی دوام زیادی دارند و به راحتی بار ها قابل شستشو هستند. 40 تا 50 درصد از چوب را سلولز هایی تشکیل می دهد که در صورت پردازش مناسب مقاومت بسیار بیشتری در مقایسه با انواع سرامیک، فلزات و پلیمر ها دارد.

اما دیگر اجزای چوب که برای اتصال بخش های سلولزی به کار می فرایند مقاومت پایینی دارند و برای ساخت چاقوی تیز چوبی از اندازه این مواد کاسته شده و لذا قسمت های ضعیف تر چوب حذف شده و بر حجم مواد سلولزی افزوده شده است. بعد از حذف این مواد برای افزایش استحکام و تیزی چاقو، محصول نهایی فشرده شده و گرما داده می گردد و بعلاوه از روش های مختلف شیمیایی برای حذف آب آن نیز استفاده می گردد.

در نهایت یک لایه روغن معدنی بر روی این چاقو کشیده می گردد تا هم جلوی جذب به وسیله آن گرفته گردد و هم طول عمر چاقو افزایش یابد. این چاقو سه برابر چاقوی فولادی تیز بوده و 23 برابر چوب طبیعی استحکام دارد و به راحتی برای برش انواع گوشت و میوه قابل استفاده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1884

به "فراوری چاقوی چوبی که سه برابر تیزتر از فولاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری چاقوی چوبی که سه برابر تیزتر از فولاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید