خمیر نانویی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو

به گزارش مجله بیزبینگ، ستفاده از خمیر نقره هادی نانوساختار محققان ایرانی در شیشه عقب خودرو رسانایی الکتریکی شیشه را افزایش داده و عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود می دهد.

خمیر نانویی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محققان ایرانی خمیر نانویی برای برطرف بخارگرفتگی شیشه خودرو دارد. افزودن این خمیر به شیشه موجب راهنمایی الکتریکی و کاهش مقاومت شیشه در برابر الکتریسیته می گردد در نتیجه می توان عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود داد.

مقاومت به سایش و خراش مکانیکی و کاهش مقاومت عبور جریان از خواصی است که با افزودن این خمیر به شیشه عقب خودرو ایجاد می گردد.

رضا حبیبی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان می گوید: ما تنها فراوریکننده این نوع خمیر در کشور هستیم و در حال حاضر مشتریان متعددی در حوزه خودروسازی و دیگر صنایع داریم. در سال گذشته 2 تُن خمیر نقره به مشتریان تحویل داده ایم و این در حالی است که ظرفیت ما در سال 3 تن است. در حال حاضر برای توسعه بازار، به دنبال جذب مشتریانی ازخارج از کشور هستیم و از این رو رایزنی هایی با یک شرکت از کشور ترکیه صورت گرفته و امیدواریم به زودی سفارش از سوی این مشتری ثبت گردد.

حبیبی درباره فعالیت های شرکت های دانش بنیان می گوید: ما در حوزه فلزات گران بها فعالیت داریم و محصولات مختلفی نظیر خمیر، پودر و چسب در بخش فلزات گران بها فراوری و به بازار عرضه می کنیم.

از جمله مزیت های محصول فراوریی شرکت دانش بنیان در مقایسه با نمونه های وارداتی می توان به قیمت رقابتی و کیفیت این محصول اشاره نمود، در خمیر نقره تهیه شده با پودر نانوساختار، به علت ساختار نانومتری، امکان چاپ با شابلون در خطوط با عرض میکرونی و ارتفاع میکرونی دقیق امکان پذیر است. در این خمیر خطوط چاپ شده لبه های صاف و یکنواختی را به وجود می آورد که در چاپ مدارهای خیلی دقیق کاربرد دارد.

شرکت دانش بنیان همچنین فراوریکننده پودر نقره نانوساختار است. پودر نانوساختار دارای سطح ویژه بالا و خلوص فوق العاده و اندازه ذرات کروی تقریبا یکنواخت است. این پودر به عنوان پیش ماده ساخت خمیر هادی جریان، گریس های انتقال جریان، رنگ های پوششی شیلد الکترومغناطیسی و چسب های هادی جریان کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 526

به "خمیر نانویی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خمیر نانویی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید