رسوایی صنعت داروسازی، هند را به لرزه درآورد (تور هند)

به گزارش مجله بیزبینگ، این دارو به کابوس والدین تبدیل شده است. در فاصله ژوئیه و اکتبر سال گذشته 70 کودک در گامبیا بر اثر نارسایی کلیوی جان شان را از دست دادند. در تاریخ 18 دسامبر در ازبکستان نیز موارد مرگ و میر بر اثر مسائل کلیوی و بیماری حاد تنفسی گزارش شد.

رسوایی صنعت داروسازی، هند را به لرزه درآورد (تور هند)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکونومیست، طبق ادعای مطرح شده از سوی یک کمیته مجلسی گامبیا و اظهارنظر مقام های ازبکستان در هر دو مورد شربت های سرفه ساخت هندوستان احتمالا مقصر مرگ بیماران بوده اند. شرکت فناوری زیستی ماریون (Marion Biotech) سازنده داروی مورد استفاده در خصوص ازبکستان بوده است. این شرکت یک گروه تجاری مرتبط با دولت هند است که در صادرات دارو نقش دارد. اکنون وب سایت آن شرکت از دسترس خارج شده و فعالیت آن شرکت نیز به حالت تعلیق درآمده است.

یکی از مدیران شرکت Maiden Pharma که داروی مورد استفاده در گامبیا را فراوری می کرد به یک روزنامه چاپ هند گفته که مسئولان آن شرکت از موارد مرگ اتفاق افتاده شوکه و ناراحت شده اند. این شرکت گزارشی را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد که در آن ادعا نموده یک آزمایشگاه دولتی آزمایش دارو در هندوستان اعلام نموده که شربت ساخت ان شرکت بدون مشکل است.

با این وجود، نمایندگان مجلس گامبیا که متقاعد نشده اند توصیه کردند که Maiden Pharma باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. مقام های هیچ یک از این دو شرکت به درخواست های اکونومیست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

هر دو شرکت کوچک و متعلق به بخش خصوصی هستند. ارتباط علّی بین محصولات آن شرکت ها و مرگ و میر اثبات نشده است. آزمایش های نمونه در هند تا به امروز Maiden Pharma را مبرا از هرگونه تقصیری دانسته اند. تحقیقات درباره شرکت ماریون به تازگی شروع شده است. با این وجود، این موارد مرگ و میر بر اعتبار صنعت داروسازی هند تاثیر گذاشته است کشوری که حدود 10 هزار کارخانه تحت مدیریت سه هزار شرکت داروسازی را در خود جای داده و حجم عظیمی از دارو به ارزش 50 میلیارد دلار در سال فراوری می نماید که 20 درصد از عرضه دنیای و 40 درصد از عرضه ژنریک های آمریکایی (در داروی ژنریک ماده موثره دارویی با داروی برند تفاوت ندارد، اما سایر مواد تشکیل دهنده دارو که باعث شکل دهی، رنگ یا طعم بهتر دارو می شوند فرق می نمایند) را به خود اختصاص می دهد.

داروخانه دنیا (همان گونه که داروسازان هندی دوست دارند با این عنوان از آنان یاد گردد) با رسوایی بیگانه نبوده است. در سال 2022 میلادی سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار واردات را برای چهار شرکت بزرگ هندی صادر کرد. چنین اطلاعیه هایی که معمولا با هدف بازرسی از کارخانه های خارجی صادر می شوند می توانند منجر به مسدود شدن صادرات به آمریکا حتی بدون وجود شواهد فیزیکی مبنی بر بد بودن یک محموله خاص شوند.

علیرغم نگرانی ها در خصوص کنترل کیفیت ضعیف دارو های هندی واقعیت آن است که پایین بودن طولانی مدت قیمت دارو های هندی در چندین دهه گذشته به رشد صنعت داروسازی در هندوستان یاری نموده است.

دینش سینگ تاکور یکی از مدیران سابق صنعت داروسازی هند و پراشانت ردی وکیل در کتاب تازه ای تحت عنوان قرص حقیقت: افسانه مقررات دارویی در هند دست کم پنج مورد از ورود دارو های خطرناک به بازار از سوی هندوستان را ثبت نموده اند که هر یک باعث ایجاد چندین مورد مرگ و میر از دهه 1970 میلادی به این سو شده اند.

در بسیاری موارد دیگر، روش های فراوری نامرغوب می توانند منجر به ایجاد دارو های بی اثر گردد. ردی می گوید که این کاستی ها به وسیله یک رژیم بازرسی پیچیده و مبهم پوشیده به جای مانده اند. نگرانی های مطرح شده به وسیله منتقدانی مانند او و تاکور اغلب نادیده گرفته می گردد یا با اخطار های قانونی تهدیدآمیز دولت به علت لکه دار کردن معروفیت صنعت داخلی هند روبرو شده اند.

ردی می گوید واکنش اولیه دولت به موارد مرگ و میر اخیر اتفاق افتاده ضعیف بوده و آنالیز دقیق عمومی از زنجیره های تامین مربوطه صورت نگرفته است. یک پرونده در بمبئی که شامل مرگ 14 نفر در یک بیمارستان بزرگ در سال 1988 میلادی بود هنوز در حال رسیدگی است. چنین ضعفی در نظارت و آنالیز جان بیماران بیش تری را به خطر می اندازد. هم چنین، این شرایط در نهایت به داروسازان هندی آسیب می رساند چرا که تداوم فعالیت آنان به طور جدایی ناپذیری با سلامت مشتریان شان در ارتباط است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2217

به "رسوایی صنعت داروسازی، هند را به لرزه درآورد (تور هند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی صنعت داروسازی، هند را به لرزه درآورد (تور هند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید